recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spandex/Bi-stretch 120"+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spandex/Bi-stretch 120"+

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2021 kl. 14:55
Spændende tråd. Tak for input. Jeg var næsten i gang med at lave et 130" selv indtil jeg fik råd til Dreamscreen V7, men endte dog med en 129" ramme og V7 lærred fra Dreamscreen. Jeg får nok noget lærred i overskud hvis nogen vil have en prøve at sammenligne med. 

Har læst og læst på nettet og nået frem til at V7 skulle slå alt andet på markedet, men det betyder jo ikke at man sagtens kan få et godt og meget billigere billede ud af spandex, stretch og seymour av og andre. 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2021 kl. 15:16
Jeg har også læst at de dér Aston Martin skulle lave meget gode biler.

Hav lige lidt situationsfornemmelse, Henning.


Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2021 kl. 16:12
Wow, sorry. Hvem har jeg fornærmet?
Synes det var en fed tråd og ville komme med min egne tanker og beslutningsproces. 
Synes det er fedt man kan lave noget selv der er næsten lige så godt som færdige løsninger. T
Beklager hvis det ikke fremgik af min post. 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2021 kl. 16:17
Jeg kunne måske også ha' lavet en lille smiley ...
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2021 kl. 19:37
Aaah, det er ikke nemt det hersens online kommunikation (og det er endda mit professionelle virke) Confused
Til top
hillig Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2008
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hillig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2021 kl. 20:11
@henningdalgaard 
Dreamscreen V7 ser ud til at være lækkert - og det koster selvfølgelig.
Det er ikke lige det budget jeg arbejder med - selvom det kunne være dejligt :)
Mit mål er som udgangspunkt at få den bedste løsning til få penge - men derfor kan man nemt savle over de mange lækre læsninger der findes  :)

Husk - der er plads til alle skøre indlæg i tråden, det er tit der man får de gode ideer... ;o)
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2021 kl. 09:30
Ja, det er super med sådanne tråde her med erfaringer. Der bliver vel også færre projektor-biografer rundt omkring nu, hvor man kan få en ret godt 85" tv til 20-30k. Det troede jeg også selv jeg skulle indtil jeg fik tegnet op på væggen og så hvor lille 85" er, bare sammenlignet med 100" for ikke at næve 130". (100" er 40% mere areal end 85" - 130" er 70% mere areal end 100"

Ja det er meget dyrt med V7, når man tænker over hvad materialet er. Jeg havde Stewart G3 inden ombygningen af biffen så blev nervøs for om det blev for meget nedgradering. Derudover sidder første række kun ca 2 m fra lærredet så jeg kom i tvivl om de andre løsninger gav et for tydeligt udsyn til strukturen/hullerne i lærredet, når jeg nu var vant til en helt smooth overflade. Som med alt andet hifi betaler man meget for de sidste procenter i kvalitet, så det er jo ikke fordi V7 er mange gange bedre end gør det selv løsninger. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu