recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sparkle 8800GT kører ikke..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSparkle 8800GT kører ikke..

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kong Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2008 kl. 15:31
min Chill 510A på 510w kan godt klare det,den ligger og samler støv,så hvis du er interesseret så smid en PM
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2008 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

DOAH  ...  men det er jo ikke det der er problemet !!!! 

PSU'en er for lille, det er ikke nok med 22A på 12V  ...  så prøv om du ikke kan få den byttet, og så køb en der er større...og gerne et kendt mærke      (det er dumt at spare når vi taler PSU .. den skal gerne være stabil jo så skidtet ikke går ned og andet sjovt.

Denne her har jeg selv, og den kan jeg godt anbefale link   

Jeg ved da godt at det ikke er problemet, men det blev skrevet at nyeste driverpakke ikke virkede ordentligt på Vista for en bruger og jeg skrev at den virkede perfekt for mig.

Desuden er 22A på 12V godt nok til et 8800 GTX, hvorfor skulle det så ikke være godt nok til et 8800 GT? Spørgsmålet er om det er på 1, 2 eller 4 12V rails og hvor stabile de er i forsyningen.
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2008 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:

DOAH  ...  men det er jo ikke det der er problemet !!!! 

PSU'en er for lille, det er ikke nok med 22A på 12V  ...  så prøv om du ikke kan få den byttet, og så køb en der er større...og gerne et kendt mærke      (det er dumt at spare når vi taler PSU .. den skal gerne være stabil jo så skidtet ikke går ned og andet sjovt.

Denne her har jeg selv, og den kan jeg godt anbefale link   

Jeg ved da godt at det ikke er problemet, men det blev skrevet at nyeste driverpakke ikke virkede ordentligt på Vista for en bruger og jeg skrev at den virkede perfekt for mig.

Desuden er 22A på 12V godt nok til et 8800 GTX, hvorfor skulle det så ikke være godt nok til et 8800 GT? Spørgsmålet er om det er på 1, 2 eller 4 12V rails og hvor stabile de er i forsyningen.

Output Voltage:  +3.3V   +5V     +12V     -12V    +5Vsb
                          26A       38A      22A       0.8A    2.5A

sådan står der på den HKC  psu    (og min 400w chill kunne ikke klare 8800gt)  

Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2008 kl. 18:28

det kan da heller være andet end psu der er for lille når den virker fint nok med hans gamle gfx-kort i 

se om du ikke kan lave handlen (psu) på mandag      så du kan få det 8800gt op at kører  

Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2008 kl. 20:14

Output Voltage:  +3.3V   +5V     +12V     -12V    +5Vsb
                          26A       38A      22A       0.8A    2.5A

sådan står der på den HKC  psu    (og min 400w chill kunne ikke klare 8800gt)  

Der er kun en angivelse for +12V, så der er kun et 12V rail i strømforsyningen. Det er et problem fordi alt hvad der bruger 12V i computeren så er forsynet fra den samme forbindelse og et udsving i forbruget for en enhed påvirker alle andre. Ved at bruge 2, eller flere, 12V rails adskiller man enhedernes forsyning fra hinanden og det bliver således mindre grupper der kan påvirke hinanden. Typisk vil man lægge kritiske forbindelser på forskellige rails så de ikke kan påvirke hinanden.

En strømforsyning med kun et 12V rail er altid et dårligt valg, og prisforskellen er udgiften værd. Som skrevet af andre så er strømforsyningen det forkert sted at spare da den er central for at få alt til at virke.
Til top
Jaquila Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Marts-2008
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 19:35

Arkangel LC8850 V2.2 850W.

så skulle du gerne være good to go (kører mit 8800GTX og Quadcore cpu uden problemer)

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu