|
|
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |
Bifboy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 116 |
![]() Sendt: 27-Januar-2007 kl. 18:34 |
Hej,
jeg har et media-center, som jeg gerne vil tilslutte til min Harman/Kardon 335 surround-forstærker, så jeg kan få noget ordentligt lyd ud af mine dvd-film.
Der er ingen digital udgang på mediacenter, men kan man købe en slags spdif-converter, evt. via usb, så jeg kan tilslutte via coax?
mvh.
henning, odense |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Et lydkort med SPDIF udgang er nok en bedre løsning.
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
For at sige det meget enkelt, nej. Du skal bruge en Digital udgang for at få f.eks 5.1 eller DTS, det kan du ikke lave ud fra en Analog lyd udgang, det skal understøttes af lydkortet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
og hvis der ikke er plads til et lydkort i dit mediacenter kan man få usb lydkort. feks det her: link Redigeret af BeLLe - 27-Januar-2007 kl. 19:26 |
|
![]() |
|
Bifboy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 116 |
![]() |
En medarbejder på av-connection mener, jeg kan nøjes med dette??!! http://av-connection.dk/?PGr=433&SPage=Digital-Audio_Koa xial_Kabler
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Dårligt råd! Det er bare et kabel der konvertere fra/til phono/mini jack Som Jesper skriver SKAL du have et lydkort der kan sende signalet ud digitalt. Det kan enten være coax (som det nævnte kabel passer til) eller lysleder (også kaldet optisk eller toslink) Grunden er at signalet netop sendes digitalt. Hvis du skal overføre digitalt kræver det at dit lydkort har en S/PDIF udgang som enten kan være en Phono, mini jack eller en lysleder udgang. Men den SKAL være en S/PDIF udgang. Det hjælper ikke noget at den f.eks. er mærket Line 1 eller noget lignende, for så er det analogt |
|
![]() |
|
![]() |
Kan du/I evt linke til sådanne lydkort i en netbutik??!
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Soundblaster X-fi Music er et godt bud. Jeg har handlet hos både shg.dk og Getmore.dk uden problemer http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250079
|
|
![]() |
|
![]() |
ok tak! muligvis dumt spørgsmål, men hvordan kobles det til mit mediacenter? jeg går ud fra, at det har en coax-udgang, som skal kobles til min forstærker, men hvad den anden vej?
|
|
![]() |
|
![]() |
hov, så først dit link nu. mit mediacenter er meget lille (amitech 570), så det skal være et eksternt lydkort, da jeg ikke har plads til mere i maskinen!?
Redigeret af Bifboy - 28-Januar-2007 kl. 10:59 |
|
![]() |
|
![]() |
.
Redigeret af Bifboy - 28-Januar-2007 kl. 10:59 |
|
![]() |
|
![]() |
Var lige inde og se på specifikationer på, og så at du HAR det der skal til: Audio
Har dit anlæg ikke Optisk S/PDIF indgang? Ledningen/stikket ser sådan ud: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:TOSLINK.jpg
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |