|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
|
Elsker de der oversættelser, mon sådan et æble selv kan finde dæksel kunst? ![]() Vortexbox ser interessant ud, spørgsmålet er bare om den har okay hastighed? Til mit behov er hastighed relativt vigtigt, det bliver hurtigt kedeligt at kopiere 5-6GB videofiler frem og tilbage hvis det er en sløv spand..
Forklaringen på smallnetbuilder ser rimelig okay ud, men djævlen ligger i detaljerne. For at starte et sted så beskriver snb installationen på en ubuntu 8.04. Den ubuntu du får på ubuntu.com er version 10.04. Ubuntu kommer med en bunke "repositories" som er en slags database med links til steder ubuntu kan hente software fra. Når du følger forklaringen og skriver "install webmin" for at få installeret webadmin interfacet kigger ubuntu i listen for at se hvad pokker webmin er og om der er andre softwarepakker der også skal loades. Hvis den finder det den leder efter skovler den selv en bunke software hjem og installerer det, temmeligt smart.. Problemet er at en af de software pakker webmin skal bruge ikke længere er med i listen over softwarepakker ubuntu 10.04 ved hvor den skal finde, dvs. undervejs i installationen af webmin vil den fortælle dig at den ikke kender perlmd5, så den skal du enten manuelt tilføje listen eller manuelt hente og installere. Det er ikke nogen umulig opgave, men det er heller ikke plug'n'play og du kommer til at bruge tid på at google dig frem til hvordan.. Jeg siger det ikke for at afskrække dig, kun for at fortælle dig at det ikke er noget du lige knalder sammen på en halv time inden aftensmaden, du skal være klar på at løbe hovedet mod en mur og være stædig nok til at kæmpe dig igennem. Til gengæld må jeg sige at fornemmelsen når du kommer gennem en forhindring er fed.. Jeg brugte 2½ dag fra jeg havde samlet min NAS til jeg havde en fungerende løsning. Det var ikke 2½ dag non stop, det var sådan et par timers googlen for at komme forbi en forhindring, lægge det på hylden og lave noget andet, forsøge igen senere på dagen, løse et problem og ramme et andet, bokse lidt mere med det, sove på sagen, prøve en anden rute osv. osv. Men hey, nu er den i luften! ![]() |
||
![]() |
||
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
![]() |
|
Kan i ikke godt holde tråden
|
||
![]() |
||
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() |
|
ser da ud til getmore har fået dem http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=X7SPA-HF-O |
||
![]() |
||
indicus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juli-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 65 |
![]() |
|
Hey :)
Jeg har os valgt at bygge en NAS selv udelukkende for at være sikker på at jeg hele tiden selv har muligheden for at udbygge min NAS samt have 110% kontrol over systemet. mit setup ser pt ud på flg. måde.:
Men ellers super lækker og billig løsning, rart at kunne tilgå alle mine filer fra Norge hvor jeg arbejder og faktisk styre maskinen 100% Maskinen blev bygget af nogle ældre computer dele jeg havde liggende og systemet er derfor ikke specielt strømbesparende ;) Jeg er rigtig glad for kabinettet da der er plads til 8 diske i og der er så ydermer mulighed for 4 diske mere i de 3 5.25 bays og bedst af alt, der er et godt airflow i kabinettet og så er det lydisoleret fra fabrikken af.. :) |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Har endeligt fået bygget min nas færdig...
Startede som et forsøg på at opnå bedst performance med den billigste pris for diskplads i et multibruger miljø. Målet var at lave en maskine bestående af tilgængelige stumper, som altid ville kunne udskiftes eller repareres. Tidligere versioner af Dell RAID controllere er bagudkompatible, så en ny model burde kunne læse eksisterende virtuelle diske. På den måde ender man ikke med en dyr kasse hvis bundkort eller controller går. Kravet var mulighed for 8 diske i maskinen for at udnytte diske, kabinet og hardware maksimalt.
Billeder af dyret og nogle tests: Fractal Design - Define R3 med støvfiltre ved alle luftindtag ![]() Dell Perc 6/i SAS RAID controller med modificeret køleplade. ![]() Hastigheden på den lokale disk - flaskehalsen bliver de "langsomme" diske. ![]() Hastighed ved netværkoverførsel - oversigt over netkort belastning. ![]() Redigeret af Cyberguyen - 18-August-2010 kl. 00:09 |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
|
Den ser nice ud.. Jeg kan se at det der benchmark program du tester up- og downloadhastighed med nøjes med at overføre 512 MB, det er jo ikke mere end din NAS kan have i memory'en, dvs. diskenes hastighed når dårligt at blive en faktor.. Hvor længe er du om at høvle fx. en 5 GB videofilm over på NAS'en og hvor lang tid tager det at skovle en tilsvarende fil den anden vej?
|
||
![]() |
||
M-P-A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 387 |
![]() |
|
1. Musik / Film / Backup 2. Asus P5QPL-VM EPU- E6600 - 4gb ram - 2x1.5 TB 2x1TB sata diske + 1 Ekstern 1.5 TB Disk + 300GB IDE disk 3. Windows Server 2008 R2 4. WOL - Remote Desktop 5. 2-3 6. Plads til flere diske - hw raid. 7. Få installeret mit raid kort og opgraderet med flere diske. 8. Trækker en 65-70MB/sek ved 4.5gb filer ifølge windows fartmålingen (er sikkert bugget) |
||
![]() |
||
Hamsjael ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2010 Status: Offline Point: 248 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() |
|
jeg ville nok kigge efter et godt standalone netkort fiber/kobber ,til datatrans. og bruge det indbyggede til admin. eller's er det da superfedt !
![]() |
||
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Jeg ville gøre det samme, men med et Atom bundkort er der ikke særligt mange der har mere end et enkelt 16x pci-e. ![]() Så skal man vælge at gå op i en Intel i3 løsning som er 600-800 kr dyrere, hvis det kan gøre det... |
||
![]() |
||
![]() |
|
Den løber med omkring 50 MB i sekundet med en stor fil som kopieres, men det er jo stærkt misvisende da flaskehalsen så bliver den maskine som jeg sender fra. Det vil kræve at jeg har en maskine der kan levere alt data til netkortet og samtidig har et fornuftigt netkort. Jeg trækker omkring 80 MB i sekundet ved overførsel fra 2 samtige windows maskiner. Det er nok Windows der et sted har en flaskehals ved single user systemer. Jeg tror den vil skalere til 115 MB i sekundet, hvis man sætter flere klienter på. Der er kun 1 GB i maskinen, som altid ligger omkring 300 MB brugt. Så det er ikke fordi systemet kan cache vildt meget. Desuden har systemet ikke det store behov for at cache, da de interne diske kan levere omkring 250-300 MB i sekundet kontinuerligt ved filer større end 1 MB. Det er langt mere end jeg kan høvle igennem netkortet. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |