|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
|
Det er ellers hurtigt ![]() 1. Download Ubuntu 2. Brænd en cd 3. Start pc'en fra cd'en og kør - der skal IKKE installeres noget, og hvis den virker hurtig nok har det kun kostet en blank cd. Alle programmer du har brug for til internet og dokumenter ER installeret. Redigeret af Brixen - 26-April-2010 kl. 16:01 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Casper ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 598 |
![]() |
|
Ja, det lyder jo nemt..
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
|
Det er nemt, hvis det virker på din pc - ellers synes jeg ikke det er - men det er dét man bruger live-cd'en til. Hvis alt hardware virker med den live-cd, og man kan lide Ubuntu, kan man senere installere. Bare husk at lade være med at installere til du ved om det er noget for dig. Så er der ingen ændringer sket på pc'en. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
![]() |
|
indstallere en ssd disk - så begynder det at blive peberet - så ville løsningen nok være at kunne købe en nyere bærbar....
|
||
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
||
![]() |
||
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
![]() |
|
Redigeret af DanishBacon - 26-April-2010 kl. 17:11 |
||
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Virker det med Ubuntu, har pc'en fået nyt liv næsten gratis. Virker det ikke, må man prøve noget andet (RAM). Hvis du så det første link jeg postede, så burde alt undtagen fax-modem, IR og nogle specielle ACER-taster virke. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
|
en 5-6 år gammel acer har ikke mulighed for at køre med en SSD da det er stort set umuligt at opdrive en SSD med IDE-interface i dag - for slet ikke at tale om prisen på sådan en i dag. MEN ramopgraderingen fra 512mb til 2GB kan gøre underværker på en maskine. har selv en gammel hp nx6110 som blev opgraderet for et års tid siden til 2GB. den kørte win7 beta og haltede alvorligt igennem. (oprindeligt var den med XP.) Det betød helt fantastisk meget med 2GB ram. opstart gik fra 4min til 1min, generel performance fik også et kæmpe boost. - selv i XP som den har nu igen.
vil også anbefale at finde en 7200rpm's disk med IDE. de kan stadig fås selvm det ikke er meget der er på lager mere. men de kan skaffes og det kan give et godt boost også. |
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
Du nævner selv 2 ting som jeg også vil anbefale: RAM og msconfig. Da din pc er langsom i opstarten, kan det være en god ting at rydde op i opstartsprogrammer ved at køre msconfig. Det er en af de ting jeg redegør for i min vejledning "Midler mod en langsom pc", som er side 49-64 i en 64 sider stor vejledning til almindelige brugere af Windows XP: http://rejsehold.dk/edbskole1.pdf |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Min erfaring er, at hvis en PC bruger mere end 75% af den installerede ram, bliver den mærkbart hurtigere af mere ram. Bruger den mindre end 75%, vil man kun opleve en marginal forbedring.
Men jeg vil gerne slå på tromme for en hurtigere harddisk. Selv om man ikke kan få SSD, kan man sikkert godt finde en alm. IDE-disk, som er væsentligt hurtigere end den nuværende. Det kan betyde rigtig meget for en ældre maskine. |
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
1) Kør en omgang med CCleaner
2) Installer 2 gb ram 3) Kør en "Perfect disk 2008" Du skulle her have en mærkbar hurtigere PC. Ikke tilfreds? 4) Installer en 7200 rpm 2,5" harddisk som du skifter den gamle ud med 5) Installer Windows 7 6) Profit |
||
![]() |
||
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
|
1) -> både filer og registry.
1½) Kør RegCompact Pro (gratis).
|
||
![]() |
||
Casper ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 598 |
![]() |
|
* Jeg ser på Jeres foreslag..
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |