recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - spøgs om min Z3000 og STØJ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketspøgs om min Z3000 og STØJ

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Emne: spøgs om min Z3000 og STØJ
    Sendt: 06-September-2009 kl. 10:28

Har lige fået min Sanyo Z3000 ind af døren, og har aldrig haft projektor for, så det kan sagtens være mig den er gal med.

Jeg har specificeret mit køb ud efter, at jeg gerne vil have god kvalitet, og hvad var vigtigt for mig, LAVT støj niveau, fordi jeg bor i en lejlighed, og ikke kan tillade mig at fyre for lyden. (passer så ikke lige med, jeg kom til at købe en Marentz forstærker med preouts)

Jeg ved bare ikke om min nye Z3000 er defekt, eller om jeg er for sensitiv.

I halv lampe mode (må være dens ECO mode) der siger den lidt, men ikke meget, man kan høre blæserne, ikke som gode PC blæsere, de brummer lidt, men gætter mig til det er pga den lille encasing, og fastspænding + det er 80mm og 2 styk.

men ved A1 / A2 så begynder den ½ inde i filmen rigtigt at sige noget, den skruer op allerede efter 1 minut, men bliver irriterende efter 1 time, ved FULL så spinder den op med det samme.

Niveauet er svært at forklare, men har en Xbox360 der er rimlig rolig og en PS3 der faktisk larme HELT vildt ved spil, kan sagtens høre den projektor larme MERE end PS3´en og træs HØJ blæser larm, når den kører full.

ER det normalt?

igen skal nok tages i betragning at jeg er fint følende med blæser støj.

HVad er alternativet? er det Z3000 der er en af de mindste larmende, og vil jeg have andet, så må jeg tilbage til LCD/PLASMA?

Kan siges at film stadig ser FANTASTISK ud ved Halv lampe, men man mister lige lidt effekt af farvene, og alle settings i projektoren er jo hvor de blæser det fuld op.

EN ting jeg dog er HELT vild med, at jeg ikke behøver bruge smooth motion som jeg HADER, det giver sådan en unaturlig speed´et op bevægelse, jeg kan bruge det der 5:5 pulldown, og det gør der INGEN hak er i bevægelser i NOGLE film, når det er auto til.

Jeg får næsten en tåre i øjnene over kvaliteten når jeg ser film.

Men igen den projektor skal hænge LIGE over mit hovede i stuen

Redigeret af Rasmusdc - 06-September-2009 kl. 10:31
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 10:54

Et tillæg, den har også en slags coilwhine, lige den første 1½minut.. virkelig underligt, for det er tydeligt, og så er det som om noget slår fra.

er det bare pæren der varmer op? eller fordi man har sådan et opstarts træk fra PSU´en..

Tænkte også om det var rensning af panelet inden i, ligesom mit 5d har.

Igen sorry, 15k er jo ikke alhverden for så stort et billede, men er SÅ dårlig til at acceptere småting.

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Status: Online
Point: 2352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 15:24
Det lyder som der er noget galt med den. Den burde ikke larme så meget som du beskriver.
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 09:40

der er 100% noget galt med den.. du kan slå noget fra/til der hedder highland mode. det skal slås fra da det giver lidt mere blæserstøj

Men jeg har også min z3000 lige over hovedet og jeg kan slet ikke hører den på noget tidspunkt så der er helt sikkert et eller andet galt

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 09:48

jeg var ude ved AV og høre deres, tror ikke det er så slemt, tror jeg er lidt for kræs med hvad jeg hører.

Den siger noget, JA men det gøre deres DEMO også, de lyder bare ikke så meget hos dem, da de har sådan en dyb rungen af ventilations anlæg.

Tror desværre bare jeg havde lagt for meget i 19DB, og jeg bor et sted, hvor der INGEN larm er.

Fandeme god service hos AV, og fantastisk support jeg har fået

Redigeret af Rasmusdc - 11-September-2009 kl. 09:50
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Status: Online
Point: 2352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

jeg var ude ved AV og høre deres, tror ikke det er så slemt, tror jeg er lidt for kræs med hvad jeg hører.

Den siger noget, JA men det gøre deres DEMO også, de lyder bare ikke så meget hos dem, da de har sådan en dyb rungen af ventilations anlæg.

Tror desværre bare jeg havde lagt for meget i 19DB, og jeg bor et sted, hvor der INGEN larm er.

Fandeme god service hos AV, og fantastisk support jeg har fået

19 db er ikke meget. Jeg kunne høre stor forskel da jeg gik fra ca. 30 db på min gamle projektor til 26 db på den nye. Jeg kan også tydeligt høre forskel mellem 26 og 23 db på samme projektor. (Jeg har også min hængende lige over hovedet.)

Men støj er jo noget underligt noget. Ofte har det også en del at gøre med hvilket toneleje støjen ligger i. Nogle foretrækker en dyb tone, men andre ønsker et højere toneleje.

Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 10:47

Har du sikret dig:

Fan speed er sat til "normal mode 1" eller hvad det hedder, hvor der er 3 indstillinger ?

At "Highland" er slået til "off" står som standard til "on" på Sanyo projektorer jeg har haft fingre i. (gør en verden til forskel i lydniveau).

Jeg kan høre min Sanyo Z3000 mere tydeligt end min kammerats Mitsubitshi 7000 men den siger ikke meget sådan en Sanyo.

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu