recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - spil ps2 sinstar på alle ps3’er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketspil ps2 sinstar på alle ps3’er

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sauron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Emne: spil ps2 sinstar på alle ps3’er
    Sendt: 01-Januar-2009 kl. 17:15
Lidt gammelt nyhed men fik afprøvet det igår og det virker. hvis du har et af singstarene til ps3 kan du med en ny update skifte dvd mens du er i spillet og spille alle ps2 singstar på alle! ps3'er. det eneste du gør er at sætte et ps3 singstar spil i maskinen når du så skal vælge sang tryk select(står også i bunden af skærmen) og du får nu mulighed for at skifte dvd. sæt så et ps2 singstar i og vupti så virker det. har testet det på min egen ps3 40gb og det virker uden problemer,
pioneer lx5090(ISF kalibreret)
onkyo tx-sr705( kalibreret af otto)
B&W dm602
toshipa hd-30
ps3
xbox 360
wii
Til top
710B Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-April-2006
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 17:33

Tak for info. Så er de gamle SingStar spil ikke længere "låst" til 60 Gb´eren i stuen. Jeg opdagede i går at de spil, der er købt på SingStore åbenbart er låst til den maskine de er downloadet til.

Det undrer mig, for når man køber spil osv. via PlayStation Store, kan jeg installere spillene på familiens 3 konsoller, så synes det er mærkeligt eller dårligt at dette ikke gælder køb fra SingStore.

Gør jeg noget galt, eller er der nogen der kender til en eller anden work-around?

Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 21:45

Gammel, men god nyhed.

Jeg har en Singstar Vol.3 DK til PS3.

Kan man swappe: PS2 SINGSTAR LEGENDS (UK) (SOLUS) ?

Eller er man bundet til DK udgivelserne?

Kuro
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 22:05
En UK PS2 Singstar DVD virker med en DK Singstar Vol. 3 på en DK PS3. 

Redigeret af mgmg - 10-Januar-2009 kl. 22:06
Kuro
Til top
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2006
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 10:04

Nogen der har prøvet om det virker på en PS3 80gb? så man kan swappe ps2 singstar skiver...

Blev lidt i tvivl, da en forretning skrev "Not compatible with PS2 games" på en PS3 80gb.

Til top
TvNewb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-September-2007
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 10:19
Tror bare de henviser til at nye PS3 80Gb ikke kan afvikle PS2 spil direkte - men du kan sagtens disc swappe i Singstar.
Til top
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2006
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 10:43

OK - det lyder jo godt.

Er der generelt ingen kompatibilitet til PS2 spil på 80gb udgaven? Eller kan man også her rådfører sig med diverse lister over kompatible spil?

Konen vil gerne have Singstar og jeg vil gerne have Blueray. Er derfor på jagt efter en PS3 Abba bundle. Men kan godt se det geniale i disc-swapping til de billigere PS2 singstarskiver.

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 21:26
Du kan IKKE spille PS2 spil på de nye PS3 modeller - igen af dem har PS2 hardwaren med.

Grunden til Singstar på PS3'en kan læse PS2 singstar er jo bare den henter sangene og afspiller dem - så med andre ord
afvikler den jo ikke selve PS2 spillet.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
lalf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Januar-2009
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 17:43
Sony kunne sagtens få det til at fungere, hvis de ville. Der var aldrig PS2-hardware i den europæiske lancering af PS3 - kun software emulering. Når Sony fjernede bagudkompatibiliteten i versionen med 40GB, så var det dengang kun for at retfærdiggøre en prisforskel mellem 40GB og 60GB udgaverne. Men måske der også var andre problemer...

Bagudkompatibilitet gennem software emulering synes altså stadig at være en mulighed for alle versioner - det er bare op til Sony, om de vil åbne for den igen.

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3
http://www.gamingindians.com/forums/index.php?showtopic=5341 &pid=179178&mode=threaded&start=

/lalf

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Du kan IKKE spille PS2 spil på de nye PS3 modeller - igen af dem har PS2 hardwaren med.

Grunden til Singstar på PS3'en kan læse PS2 singstar er jo bare den henter sangene og afspiller dem - så med andre ord
afvikler den jo ikke selve PS2 spillet.

Redigeret af lalf - 29-Maj-2009 kl. 17:54
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 18:15
Det er så vidt jeg ved ikke helt korrekt...

Den europæiske PS3 havde ikke alle hardware-dele til PS2-emuleringen, men havde dog nogle enkelte enheder (vist nok GFX-chippen), så der var delvis hardware-understøttelse af PS2 på de europæiske PS3, og delvis software-emulering.

Men hardware-delene blev fjernet fra maskinen da de lancerede de nye modeller. Det er altså - som jeg ser det - ikke teknisk muligt at få de nye PS3'ere til at afvikle PS2-spil, idet de mangler den delvise hardware-understøttelse, som 60Gb-modellen havde.

Ref: Wikipedia:

Oprindeligt skrevet af Wikipedia Wikipedia skrev:

The 40 GB, 80 GB (2008), and 160 GB models have two USB ports instead of the four USB ports on other models, and do not include multiple flash card readers, SACD support, or any backwards compatibility with PlayStation 2 games. This was due to the removal of "Graphics Synthesizer" GPU, which stripped the units of all PlayStation 2 based hardware.

Redigeret af HeartWare - 29-Maj-2009 kl. 18:23
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
mchris Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af 710B 710B skrev:

Tak for info. Så er de gamle SingStar spil ikke længere "låst" til 60 Gb´eren i stuen. Jeg opdagede i går at de spil, der er købt på SingStore åbenbart er låst til den maskine de er downloadet til.

Det undrer mig, for når man køber spil osv. via PlayStation Store, kan jeg installere spillene på familiens 3 konsoller, så synes det er mærkeligt eller dårligt at dette ikke gælder køb fra SingStore.

Gør jeg noget galt, eller er der nogen der kender til en eller anden work-around?

Da min ps3 blev stjålet havde jeg også en masse bøvl fordi jeg købte en ny ps3- da vi bruger singstar en del, skulle vi have en masse downloads igen, og da vi bruger samme konto, som på den der blev stjålet var der også låst for re-download og for køb i singstore, men jeg skrev til sony- og i løbet 8 dage var der låst op for redownload- og køb, så måske det kan være en ide at skrive til dem at du har 3 maskiner.

Redigeret af mchris - 29-Maj-2009 kl. 18:27
Pioneer vsx 1016
Philips PF9731D
SonyPS3
Panasonic TH-37PX70
4 stk. podspeakers
Gale 10" sub
2 stk. Dali Concept 8
Dali Motif
KISS VR-558
Nintendo WII
Til top
lalf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Januar-2009
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 18:36
Det havde jeg overset.

/lalf

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Det er så vidt jeg ved ikke helt korrekt...

Den europæiske PS3 havde ikke alle hardware-dele til PS2-emuleringen, men havde dog nogle enkelte enheder (vist nok GFX-chippen), så der var delvis hardware-understøttelse af PS2 på de europæiske PS3, og delvis software-emulering.

Men hardware-delene blev fjernet fra maskinen da de lancerede de nye modeller. Det er altså - som jeg ser det - ikke teknisk muligt at få de nye PS3'ere til at afvikle PS2-spil, idet de mangler den delvise hardware-understøttelse, som 60Gb-modellen havde.

Ref: Wikipedia:

Oprindeligt skrevet af Wikipedia Wikipedia skrev:

The 40 GB, 80 GB (2008), and 160 GB models have two USB ports instead of the four USB ports on other models, and do not include multiple flash card readers, SACD support, or any backwards compatibility with PlayStation 2 games. This was due to the removal of "Graphics Synthesizer" GPU, which stripped the units of all PlayStation 2 based hardware.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu