recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spil spil uden cd´en i
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpil spil uden cd´en i

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
perhansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Emne: Spil spil uden cd´en i
    Sendt: 04-Oktober-2005 kl. 23:37

Hejsa

Jeg vil høre om der er nogen i dette gode forum der kan hjælpe mig - det vil sige min søn..........

Jeg vil høre om der er en mulighed for at man kan installere hele spillet på harddisken, så man er fri for at sætte cd´en i cd-rom drevet hver gang?

Og hvis, hvad evt. for et program man skal bruge til det

 

mvh Per Hansen

Til top
Rudbeck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 07:25

Hvilket spil drejer det sig om?

De fleste spil kan køre uden CD med en såkaldt No-CD crack. Du kan sandsynligvis finde en på www.gamecopyworld.com

Der er dog en del reklamer og måske også er noget spyware på siden.

Til top
perhansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 09:15

Hej Rudbeck

Det drejer sig om følgede spil.:

Rise of Nations fra Microsoft og Soldner Reloaded og Gore Ultimate Soldier.

 

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 10:54
Der skal måske lige gøres opmærksom på, at en sådan "crack" sandsynligvis er ulovlig at benytte - selv i privat-sfæren og på egne købte spil.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Rudbeck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 12:09

Citér Der skal måske lige gøres opmærksom på, at en sådan "crack" sandsynligvis er ulovlig at benytte - selv i privat-sfæren og på egne købte spil.

Det er jeg nu ikke så sikker på, at det er. Ifølge Kulturministeriet:

"Software- og computerspil er ofte belagt med en kopispærring. Det er ikke forbudt at omgå en sådan kopispærring fx for at foretage en lovlig brugs- og sikkerhedskopiering."

Kilde: http://www.infokiosk.dk/sw10601.asp

Jurister kan sikkert fortolke loven mere korrekt end jeg kan, men som jeg læser dette, må jeg godt bryde kopisikringen for at lave en brugbar kopi.

Butikker og producenter er nok heller ikke voldsomt imod disse No-CD cracks, da der (teoretisk) burde være færre mennesker, der kommer ned i butikken med en ridset CD til ombytning, og derved færre omkostninger for butik og producent.

 

 

 

 

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 13:17
Det chokerer mig, at Kultur-ministeriet giver dig lov til at bryde en kopispærring for at foretage en ulovlig handling .

Ophavsretslovens §12 siger nemlig:

§ 12. Af et offentliggjort værk må enhver fremstille eller lade fremstille enkelte eksemplarer til sin private brug, såfremt det ikke sker i erhvervsøjemed. Sådanne eksemplarer må ikke udnyttes på anden måde.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at

1) opføre et bygningsværk,

2) fremstille et eksemplar af et kunstværk ved afstøbning, ved aftryk fra original plade eller stok eller på nogen anden måde, som indebærer, at eksemplaret kan opfattes som en original,

3) fremstille eksemplarer af edb‑programmer i digitaliseret form,


så det er rent faktisk ikke tilladt at lave en sikkerhedskopiering af "software- og computerspil".

Redigeret af HeartWare
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Art.Vandalay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-September-2005
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 16:13
HeartWare: Hvis Kulturministeriets udmelding chokerer dig, så burde  Forbrugerstyrelsen også chokere dig, for de siger nemlig det samme:

"Regler for edb-programmer

For edb-programmer gælder der ikke de samme regler, som for f.eks. musik på en cd eller en film på dvd. Edb-programmer, herunder computerspil må du ikke kopiere til personlig brug, men derimod kun nødvendig brugs- og sikkerhedskopiering. Det er ikke forbudt at omgå kopispærringer, der beskytter edb-programmer."
http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/digitalt/kopier/edbpr og/

Kunne det ikke tænkes at at det er dig der tager fejl af lovgivningen og ikke, som du udlægger det, henholdsvist Kulturministeriet og Forbrugerstyrelsen. Man skulle da mene at de har kompetente mennesker(jurister) til at sikre sig at lovgivningen bliver forklaret korrekt på et let forståeligt sprog. Hvis begge virkeligt udlægger det forkert, mon ikke Anti Pirat Gruppen havde gjort dem opmærksom på svipseren. Tænk over det .

Så det er rent faktisk tilladt at lave en sikkerhedskopi af "software- og computerspil".

Til top
cjoscar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 17:07
Du kan også bruge "alcohol 120%" Programmet laver et virtuelt cd/dvd drev hvor du kan installere dit spil. Det er ikke ulovligt da der ikke er nogen kopisikringer der brydes
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 17:39
Kan man ikke kopiere hele CD'en over på harddisken og så køre spillet derfra?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
perhansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 17:44

Hej igen

Nu er det ikke fordi det er brændte spil jeg snakker om, det er org. spil vi har købt - det er fordi min søn er træt af at der skal cd i for at spille spillet.

mvh Per Hansen

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af Art.Vandalay Art.Vandalay skrev:

Hvis Kulturministeriets udmelding chokerer dig, så burde Forbrugerstyrelsen også chokere dig, for de siger nemlig det samme:

Det gør den også .

Ud fra lovteksten kan jeg ikke læse det på anden måde end at det ikke er tilladt at lave private eksemplarer af edb-programmer i digital form (hvordan man så kan lave det i analog form er en helt anden historie ).

Men det er da muligt, at der foreligger en domsafgørelse, som har præciseret denne passage. Det er jo i sidste ende domstolene, der fortolker, hvor de helt specifikke grænser går i lovgivningen...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2005 kl. 14:42

HeartWare: Du skal nok have opdateret dine oplysninger omkring digital kopiering. Der er sket gennemgribende ændringer af lovgivningen med ikke mindst CD-kopieringens udbredelse. De gamle regler i patentbeskyttelsen/ophavsrettighedsreglerne var således ikke længere meningsfyldte i den digitale alder, og der er derfor indført en række nye/andre regler på området.

Problemet opstod faktisk allerede med internettets udbredelse, da browsere dybest set krænker de gamle ophavsrettighedsregler - de laver nemlig en digital kopi af alt hvad du kigger på, herunder både billeder og tekst. Og dermed er du allerede på kant med den gamle formulering om digital kopiering.

Du behøver altså ikke at spørge til domsafgørelser, men kan nøjes med at læse de nye regler fx. hos Videnskabsministeriet.

Og ja, det er lovligt (nu) at foretage digital backup (og kun backup) til privat brug - også af edb-programmer selv hvis det omfatter at bryde kopisikringen.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu