recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spilbokse og streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spilbokse og streaming

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spilbokse og streaming
    Sendt: 01-Maj-2015 kl. 10:20
Hvordan er forskellen mellem PlayStation og Xbox? 
Jeg tænker også til evt. streaming og apps?
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2015 kl. 11:08
Ingen bud? Smile
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 11:23
Glem det link jeg lige smed - den sammenligning holdt ikke en meter.

Denne er vist bedre



Redigeret af zulfo - 04-Maj-2015 kl. 11:25
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Glem det link jeg lige smed - den sammenligning holdt ikke en meter.

Denne er vist bedre


Med hjælp af Google oversættelse, så har jeg skimmet linket. Det ser jo ud til, at Xbox er en bedre streaming boks end Playstation. Så med det udgangspunkt, nok et bedre valg.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 16:22
Xbox er også et billigere køb.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 19:01
Jeg gik rigtig længe og vurderede, hvilken var den rigtige for mig. Til sidst valgte jeg dog XBONE. Købte den i påsken. Jeg fandt en samlet pakke på dba, med 2 controllere og en Kinect. Jeg solgte Kinecten for 600kr, så endte på 1900kr for konsol med en ekstra kontroller. Ganske fin pris må man sige.
Det eneste den mangler, er en app til HBO Nordic. Mærkeligt de stadig ikke har lavet den, når den findes til Xbox 360. Men den findes så heller ikke til PS4 eller PS3 for den sags skyld.

Men med det sagt, så bruger jeg den kun til spil. Til streaming bruger jeg min Chromecast, da den har support for alt det jeg bruger.
Selvom jeg godt nok må undvære Uncharted og The Last of Us, Så synes jeg stadig udvalget af eksklusive titler er bedre på XBONE. Især racergenren. Jeg elsker simpelthen Forza serien. Og jeg har ikke engang prøvet Forza Horizon 2 endnu, som jeg kan forstå, er det bedste spil i serien endnu.
Og så glæder jeg mig meget til den får Windows 10. Det bliver spændende at se, om Direct X 12 kommer til at give baghjul til PS4. Dertil har Microsoft lige vist, at Windows 10 kommer til at kunne køre apps fra Android og iOS. Her tænker jeg især, at apps fra Android TV platformen bliver spændende :-)
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg gik rigtig længe og vurderede, hvilken var den rigtige for mig. Til sidst valgte jeg dog XBONE. Købte den i påsken. Jeg fandt en samlet pakke på dba, med 2 controllere og en Kinect. Jeg solgte Kinecten for 600kr, så endte på 1900kr for konsol med en ekstra kontroller. Ganske fin pris må man sige.
Det eneste den mangler, er en app til HBO Nordic. Mærkeligt de stadig ikke har lavet den, når den findes til Xbox 360. Men den findes så heller ikke til PS4 eller PS3 for den sags skyld.

Men med det sagt, så bruger jeg den kun til spil. Til streaming bruger jeg min Chromecast, da den har support for alt det jeg bruger.
Selvom jeg godt nok må undvære Uncharted og The Last of Us, Så synes jeg stadig udvalget af eksklusive titler er bedre på XBONE. Især racergenren. Jeg elsker simpelthen Forza serien. Og jeg har ikke engang prøvet Forza Horizon 2 endnu, som jeg kan forstå, er det bedste spil i serien endnu.
Og så glæder jeg mig meget til den får Windows 10. Det bliver spændende at se, om Direct X 12 kommer til at give baghjul til PS4. Dertil har Microsoft lige vist, at Windows 10 kommer til at kunne køre apps fra Android og iOS. Her tænker jeg især, at apps fra Android TV platformen bliver spændende :-)

For anskuelighedens skyld, så har XBONE intet med Xbox at gøre?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 22:07
Huh??

XBONE er kælenavnet for Xbox One. Det er bare sammentrækningen af de to ord.
At det så også kan betyde crossbone ligesom på piraternes flag, er bare sjovt :)
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 00:16
Tak for x-forklaring.
Flest spil til xbox?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 02:06
Jeg ved ikke om den har flere eksklusive spil end PS4, men de er bedre, hvis du spørger mig. Men det er jo smag og behag.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 04:02
Den har helt sikkert ikke flere eksklusive spil end PS4. Bonerens eksklusive titler kan tælles på én hånd.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 05:55
Sikkert.. Men kvantitet betyder heller intet. Når det så er sagt, så har PS4 en del eksklusive titler som er af yderst kvalitet. Men synes dog også der er en del skrammel imellem. Hvilke der er bedst, tør jeg ikke give dom over. Men jeg elsker Forza serien, så har jeg ikke så meget at bruge en PS4 til. Og jeg er slet ikke meget for GT.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu