recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Split antenne: 3*RF (2*TV + 1*data)??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Split antenne: 3*RF (2*TV + 1*data)??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér julle.p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Split antenne: 3*RF (2*TV + 1*data)??
    Sendt: 23-April-2012 kl. 21:31
Hej alle.

Hvis jeg køber sådan en fætter her:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antennefordeler/professionel_antennefordeler_3_vejs_1013_da.html

Vil jeg så kunne benytte de to udtag videre ud til to tv/radio udtag i væggen og det sidste udtag til data (til yousee bredbånd)?

Mvh Alex.
Mvh. Alex
Til top
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér julle.p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 21:35
Pt sidder der en 2 vejs splitter, som jeg tænkte at udskifte med en 3 vej. Den ene vej går ud til en alm tv/radio boks i væggen, men den anden vej går ud til et tv/radio/data udtag i væggen, som dette:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antenne_vaegdaase/triax_fuga_daase_td_272d_slutdaase_hvid_3610_da.html

Jeg tænkte derfor om man ikke bare kunne udskifte 2-vejs splitteren til en 3-vejs og derved lade være med at benytte dataudtaget i væggen, men direkte fra splitteren?
Mvh. Alex
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 03:05
Der sidder garanteret et filter i dåsen med data-udtaget - men til den pris er det vel bare at prøve...
Det interessante er splitterens "Return loss: 12 dB" - signalet fra modemmet til centralen kan måske blive for svagt.

Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Der sidder garanteret et filter i dåsen med data-udtaget - men til den pris er det vel bare at prøve...
Det interessante er splitterens "Return loss: 12 dB" - signalet fra modemmet til centralen kan måske blive for svagt.

Return loss skal være så højt som muligt og er ikke det samme 'loss' altså gennemgangstab som ligger omkring 6dB.

Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér julle.p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 21:34
Tak for jeres svar.

Der sidder ganske rigtigt et filter i dåsen. Jeg har bare valgt at bruge dette udtag.
Mvh. Alex
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu