|
Split DVB til rj45 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
emmi ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-April-2013 kl. 22:42 |
Hej Alle, ved ikke om emnet har været oppe, kan ihvertifal ikke finde det jeg søger.
Vi er skal til at ha bygget et hus og dertil vil jeg helst undgå at der er coax udtag i værelserne og stuen, så det jeg tænkte på var om i kendte til produkter der kan tage et dvb signal splitte og sende det ud gennem et krysfelt via rj45 (helst skærmet, da vi overvejr at få trukket cat6 skærmet til alle rum) så vi selv kan patch det op i krysflettet til de forskellige rum. ved at LK har et module, men findes der alterertive moduler. da folk på forskellige forums melder at der tit og konstant er problemer, hvor signalet er ustabil hvor der er udfald osv. og fordi jeg prøver at holde mig ihc net, da jeg mener det er deres prisliste er lidt for overkill. |
|
![]() |
|
The_Joshua ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
IHC net fra LK er en mulighed
http://www.lk.dk/lauritz+knudsen/privat/det-intelligente-hjem/lk-ihc-net.page |
|
![]() |
|
The_Joshua ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
Altså deres basic. Den koster omkring 3000.-
|
|
![]() |
|
emmi ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
Du kender vel ikke til andre brands, da lk kun understøtter dvb-c(udfra deres Mhz område), da jeg leder efter dvb-s/s2. Undskyld jeg ikk lige havde nævnt det..
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
En sat. modtager sender strøm ud til LNBen via kablet, og kan kun sende 1 program til TVet af gangen. Det er uanset om den har en RF modulator eller ikke. Så hvordan det kan gøres på den måde du vil, kan jeg ikke lige se om er muligt. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Øv.. Havde ellers håbet på der fandtes sådan nogle moduler til sat.
Så det sikkert derfor jeg ikke kunne finde noget på Google :) |
|
![]() |
|
Ved godt at jeg lyder lidt kreativ, men hvad nu hvis jeg havde en dvb-s til dvb-c konverter på ville det så hjælpe? Eller er det stadig samme teori med at en hovede pr modtager?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der kan med 1 Sat. modtager modtages 1 program af gangen, og med PVR modtagere optages et andet. Det er således derfor ikke muligt at se forskellige programmer på flere TVer. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Tak for hjælpen Radiomanden. Et sidste spørgsmål, nu var der er tale om en nybyggeri, vil du så anbefale at der også trækkes coax til de rum hvor der skal være tv eller bar nøjes med rj45 og derefter anskaffe flere lnb hoveder
|
|
![]() |
|
Jeg tvivler at det du vil, virker med IHC, derudover skal hvert rum hvor TV modtages have deres egen modtager og seperat LNB tilslutning. Så for at det vil virke IMHO, må det være via Coax direkte til LNBen, som så kan være en Twin, Quad eller Octo, men stadig hvert rum med egen modtager. Altså en Multiroom løsning. |
|
|
|
![]() |
|
Endnu engang tak for hjælpen
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg villle trække tomrør og i dem trække coax og netværk til krydsfeltet.
Så kan du alyid vælge at patche bestemte rum op til hvert sit LNB. Hvis du engang i fremtiden får andet tv, så vil du med en fordeler kunne levere det til alle rum. Tomrør er for at kunne skifte kabler ud til ny teknology senere hen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |