recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Splitte et "hun-jackstik" til to "han-jackstik"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Splitte et "hun-jackstik" til to "han-jackstik"

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Christobal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Januar-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christobal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Splitte et "hun-jackstik" til to "han-jackstik"
    Sendt: 04-Januar-2014 kl. 21:16
Hej Recordere, 

Jeg har et problem som jeg håber, at I kan hjælpe mig med. Jeg har ikke kunne løse problem ved egen søgning på internettet. 

Jeg bruger et sæt gode computerhøjtalere som lydkilde til mit tv, hvilket fungerer super godt. Nu er der dog opståret det problem, at jeg har købt en bluetooth modtager, sådan at jeg kan streame musik fra min Ipad. Problemet er, at jeg nødsaget til manuelt at skifte jack-stikket fra fjernsynet til Bluetooth-modtageren om omvendt, hvergang jeg vil skifte imellem de to lydkilder, hvilket er ret bøvlet. Jeg havde derfor håbet, at man kunne købe en spiltter, fra et "hun-jackstik" til to "han-jackstik", men jeg har ikke kunne finde det på nettet. 

Jeg håber, at der er nogle der ligge inde med en eventuel løsning på dette problem?

M.v.h. 

Christobal  
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 21:35

En RCA stik omskifter et par kabler med Minijack hun i den ene ende og RCA i den anden, så er det problem løst.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christobal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 21:45
Okay. Det lyder som en interessant løsning. Skal jeg manuelt trykke op en knap for at skifte mellem kilderne?

Kan du uddybe og eventuelt linke til en webbutik til sælger denne RCA omskifter? 

På forhånd tak Smile
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 21:49
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 22:01

AV Connection skulle have det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 22:08
Hvorfor ikke bare købe en alm. splitter og så 2 stk han-han stik :
Jeg har sluttet 2 PC'er til samme højtaler via denne metode.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christobal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 22:09
Spøjst. Det er nøjagtig et sådant kabel som Dkscan henviser til, som jeg mangler. Men jeg kan ikke finde nogle danske shops der sælger kablet. Man skulle ellers tro, at det var en ret basal converter. 
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

http://dx.com/p/1-to-2-3-5mm-jack-male-to-female-audio-extension-cable-black-orange-green-271399
Idet at der er farver på ledningerne (orange/rød) så tror jeg ikke det er samme signal der kommer ud. Dette stik bruges hvis man f.eks har en selvstændig mikrofon og høretelefoner der skal samles i 1 stik.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christobal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvorfor ikke bare købe en alm. splitter og så 2 stk han-han stik :
Jeg har sluttet 2 PC'er til samme højtaler via denne metode.

Hej Kim, 

Isåfald har jeg jo 3 han stik? Skal bruget et hun, som spilltet sig i to ham ;)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Christobal Christobal skrev:

Kan du uddybe og eventuelt linke til en webbutik til sælger denne RCA omskifter? 
Noget i stil med denne:
http://www.av-connection.dk/?PGr=216

Eller billigere fra Kinaland: 
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=rca+av+switch&_pgn=2&_skc=50&rt=nc

http://www.ebay.co.uk/itm/4-Port-Input-1-Output-Audio-Video-AV-RCA-Switch-Switcher-Selector-Box-Hot-SA88-/141138584747?pt=UK_Computing_Sound_Vision_Video_Cables_Adapters&hash=item20dc83e4ab

De findes åbenbart ikke med minijack. Ouch

Mvh. JørgenT
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 22:50

http://dx.com/p/1-to-2-3-5mm-jack-male-to-female-audio-extension-cable-black-orange-green-271399
Idet at der er farver på ledningerne (orange/rød) så tror jeg ikke det er samme signal der kommer ud. Dette stik bruges hvis man f.eks har en selvstændig mikrofon og høretelefoner der skal samles i 1 stik.
I så fald må det jo være hhv. venstre og højre kanal, der føres videre fra de to hanstik. Med mindre hunstikket er 4-polet, så der overføres stereo fra det grønne og mono fra det røde. Det er næppe tilfældet.

Det vil koste knap 13 kroner at få det ultimative svar :-)
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 23:44

I så fald må det jo være hhv. venstre og højre kanal, der føres videre fra de to hanstik. Med mindre hunstikket er 4-polet, så der overføres stereo fra det grønne og mono fra det røde. Det er næppe tilfældet.

Det vil koste knap 13 kroner at få det ultimative svar :-)
Så er denne mere sikker:
Og koblet sammen med et:
har du 2 x han og 1 x hun Wink

Det tager så bare i øjeblikket 2-6 uger at få ting fra Kina (pga. jul og security check siger de)
Har lige modtaget brevpakke fra ebay forhandler, som var sendt d. 26-november. Confused

Mvh. JørgenT
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu