|
Splitte et "hun-jackstik" til to "han-jackstik" |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Christobal ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2014 kl. 21:16 |
||
Hej Recordere,
Jeg har et problem som jeg håber, at I kan hjælpe mig med. Jeg har ikke kunne løse problem ved egen søgning på internettet. Jeg bruger et sæt gode computerhøjtalere som lydkilde til mit tv, hvilket fungerer super godt. Nu er der dog opståret det problem, at jeg har købt en bluetooth modtager, sådan at jeg kan streame musik fra min Ipad. Problemet er, at jeg nødsaget til manuelt at skifte jack-stikket fra fjernsynet til Bluetooth-modtageren om omvendt, hvergang jeg vil skifte imellem de to lydkilder, hvilket er ret bøvlet. Jeg havde derfor håbet, at man kunne købe en spiltter, fra et "hun-jackstik" til to "han-jackstik", men jeg har ikke kunne finde det på nettet. Jeg håber, at der er nogle der ligge inde med en eventuel løsning på dette problem? M.v.h. Christobal |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
En RCA stik omskifter et par kabler med Minijack hun i den ene ende og RCA i den anden, så er det problem løst. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
Christobal ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 5 |
||
Okay. Det lyder som en interessant løsning. Skal jeg manuelt trykke op en knap for at skifte mellem kilderne?
Kan du uddybe og eventuelt linke til en webbutik til sælger denne RCA omskifter?
På forhånd tak
![]() |
|||
![]() |
|||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||
AV Connection skulle have det. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
||
Hvorfor ikke bare købe en alm. splitter og så 2 stk han-han stik :
Jeg har sluttet 2 PC'er til samme højtaler via denne metode.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Spøjst. Det er nøjagtig et sådant kabel som Dkscan henviser til, som jeg mangler. Men jeg kan ikke finde nogle danske shops der sælger kablet. Man skulle ellers tro, at det var en ret basal converter.
|
|||
![]() |
|||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
||
Idet at der er farver på ledningerne (orange/rød) så tror jeg ikke det er samme signal der kommer ud. Dette stik bruges hvis man f.eks har en selvstændig mikrofon og høretelefoner der skal samles i 1 stik.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Hej Kim, Isåfald har jeg jo 3 han stik? Skal bruget et hun, som spilltet sig i to ham ;)
|
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
||
Noget i stil med denne: Eller billigere fra Kinaland: De findes åbenbart ikke med minijack. ![]() Mvh. JørgenT
|
|||
![]() |
|||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
||
I så fald må det jo være hhv. venstre og højre kanal, der føres videre fra de to hanstik. Med mindre hunstikket er 4-polet, så der overføres stereo fra det grønne og mono fra det røde. Det er næppe tilfældet. Det vil koste knap 13 kroner at få det ultimative svar :-) |
|||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
||
Så er denne mere sikker: Og koblet sammen med et: har du 2 x han og 1 x hun ![]() Det tager så bare i øjeblikket 2-6 uger at få ting fra Kina (pga. jul og security check siger de) Har lige modtaget brevpakke fra ebay forhandler, som var sendt d. 26-november. ![]() Mvh. JørgenT
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |