recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spm til Oppo BDP-83 ejere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpm til Oppo BDP-83 ejere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Emne: Spm til Oppo BDP-83 ejere
    Sendt: 12-August-2009 kl. 13:15

Hvordan er kvaliteten af DVD, og klarer maskinen det uden layer-change delay?

Jeg spørger for at vurdere om det kan svare sig at vente på maskinen eller "nøjes" med en pioneer bdp-320 nu.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Hvordan er kvaliteten af DVD, og klarer maskinen det uden layer-change delay?

Jeg spørger for at vurdere om det kan svare sig at vente på maskinen eller "nøjes" med en pioneer bdp-320 nu.

Kvaliteten med DVD er som den bør være - aldeles fremragende. Jeg kan ikke svare dig på layerchange, for i den tid jeg har haft Oppo´en, har jeg kun brugt den til udarbejdelse af en anmeldelse, og har derfor kun set uddrag af min BD´ere

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12429
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 13:25
Det er den bedste dvd-afspiller på markedet, hvis vi holder os til at diskutere billedkvalitet via HDMI.

Du behøver ikke vente på den, hvis du tør købe fra England. Det har mange gjort uden problemer.
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 14:29

Har den nogen store ulemper?

Hvis man køber den fra England, er det så nemt at gøre den kodefri? Kan man gøre det selv?

Hvad koster den fra England?

Og hvad med garanti?

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 14:37
Ikke de store ulemper. den blive lev. med GLS lige til døren (hvis man er hjemme).

Købens fra http://www.crtprojectors.co.uk/oppo_bdp83.htm

Til omkring 4700 kr. inc. lev.

www.crtprojectors.co.uk sælger også en kodefri udgave til hvis nok 5200kr. ellers kan man købe det dansk kit fra bluraychip.dk som skulle værre super let at montre til 399kr.

Den skal vel sendes til www.crtprojectors.co.uk under garanti.

Redigeret af Startrek - 12-August-2009 kl. 14:38
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 14:54
Hvad regner man med at den danske pris bliver når den engang kommer?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12429
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 14:57
Under 5k. Men på den anden side vil det være urealistisk at håbe på meget mindre.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Under 5k. Men på den anden side vil det være urealistisk at håbe på meget mindre.

Omkring 5000kr. hvis den overhoved komme.

Det Dansk market kan vel værre mætte til den tid (folk give ikke at vente og bestille den fra UK i sted for), og så er der jo ikke meget salg i den, der gå også rygter om det der skulle blive en spare udgave uden VRS™ by Anchor Bay der skulle komme til salg i europa.

Og uden VRS™ by Anchor Bay bilde chip, har den ingen interesse for mig, da jeg har en del DVD film, som jeg gerne ville se i den best mulig kvalitet.

Redigeret af Startrek - 12-August-2009 kl. 15:12
Til top
Østergaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-December-2008
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 15:39

Har netop fået projektor som også gerne skulle bruges til at se DVD'er.

Hvordan er billedkvalitet (opskalering m.v.) på en Oppo BDP-83 i forhold til en DVDO Edge?

Vil det være spild af penge at købe en DVDO Edge, hvis jeg regner med at købe Oppo'en? (Ved godt at DVDO'en også kan opskalere TV som Oppo'en ikke kan).

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 18:54

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det Dansk market kan vel værre mætte til den tid (folk give ikke at vente og bestille den fra UK i sted for), og så er der jo ikke meget salg i den.

Det tror jeg nu ikke. Naturligvis er vi nogle der har købt den allerede, men der er masser af mennesker som slet ikke har købt Blu-ray endnu eller som i den kommende tid ønsker at opgradere f.eks PS3'en til en stand alone afspiller efterhånden som Blu-ray bliver mere udbredt.

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Der gå også rygter om det der skulle blive en spare udgave uden VRS™ by Anchor Bay der skulle komme til salg i europa.

Og uden VRS™ by Anchor Bay bilde chip, har den ingen interesse for mig, da jeg har en del DVD film, som jeg gerne ville se i den best mulig kvalitet.

Det lyder som et selvmål af dimentioner hvis det skulle ske. De ville i så fald skulle ud og købe en anden scaler chip til den. Bagefter skal der så vedligeholdes 2 firmwares, knowhow hos personale mm. Men du har da ret i, at afspilleren ville være væsentligt mindre interessant uden Anchor Bay chippen.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Østergaard Østergaard skrev:

Hvordan er billedkvalitet (opskalering m.v.) på en Oppo BDP-83 i forhold til en DVDO Edge?

De skulle være relativt ens, da det er den samme chip i de 2 enheder. DVDO Edge skulle dog have mere avancerede indstillings muligheder og flere forskellige output signal typer som f.eks 768p hvis man har et display af denne type.

Oprindeligt skrevet af Østergaard Østergaard skrev:

Vil det være spild af penge at købe en DVDO Edge, hvis jeg regner med at købe Oppo'en? (Ved godt at DVDO'en også kan opskalere TV som Oppo'en ikke kan).

Jeg har i mit eget setup vurderet at det ikke kunne betale sig, da det eneste signal den i så fald skulle håndtere var output'et fra en Yousee HD boks. Alt andet i mit setup kører efterhånden 1080p.

Redigeret af hedberg - 12-August-2009 kl. 19:02
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu