|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
soender ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 95 |
![]() Sendt: 25-September-2010 kl. 17:15 |
Kan man spore en MacBook hvis den er blevet stjålet? Min kammerat har fået stjålet hans.
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() |
Ja, men det kræver at der er installeret anti theft software som dette http://www.absolute.com/da-DK/lojackforlaptops/home.aspx eller et lignende produkt.
Her lidt information "engelsk"
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Hvis man har installeret automatiske kontaktsynkroniseringsprogrammer i forbindelse med mobile serviceses har disse nogle gange en trace mulighed. Jeg selv har installeret undercovermac på alle mine apple computere.. de kan aktiveres og sende ipadresse screenshots og kamerashots hvis det er en bærbar.. men det hjælper jo ikke nu.
Jeg kan desværre ikke huske hvad den mobile service hedder.. men det er noget windows og i forbindelse med datalager osv... den logger ipadresser som kan vidergives til politiet.
men bedste bud er hvis han har noget messenger eller lignene installeret som logger på.. herfra er der jo via udbyderen pludselig ipadresser at gå udfra
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
soender ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 95 |
![]() |
Men der er ikke installeret noget fra starten af? Altså automatisk. For han har ikke gjort noget. Den er ret ny.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Så er det nok umuligt at spore den. Kan ikke se hvordan det skulle være muligt.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
ja så tror jeg også den bliver svær.. der er et par tips her også http://www.ehow.com/how_4586129_track-laptops-_mac-ip-address.html
måske han brugte dropbox? http://www.youtube.com/watch?v=gyA_Mu1PWe8 Redigeret af rhsin - 25-September-2010 kl. 18:31 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det kræver jo så, at man har noteret sig de relevante ting, men det er jo som der skrives ikke tilfældet.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Men er der ikke værdifuld data på så er det nok ikke ret meget krudt værd.. så er den forhåbentligt forsikret
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Okay.. Tak ihvertfal.
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Du får ikke Microsoft til at udlevere IP adressen fra deres Messenger logfiler blot fordi du siger at din computer er blevet stjålet. Og hvis denne fidus skal virke, skal du undlade at ændre password for dine online tjenester, hvilket er en meget dårlig ide. Jeg tvivler også på at du får dansk politi til at rykke ud fordi du har registreret en IP adresse via noget "PC finder" software. Til at starte med vil teleselskabet ikke udlevere navn på abonnent uden en dommerkendelse, og derefter skal politiet have endnu en dommerkendelse for at ransage adressen. Og hvis IP adressen er det åbne trådløse net hos tyvens nabo hjælper det ikke ret meget. Redigeret af JesperLund - 25-September-2010 kl. 20:30 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jesper: det er også derfor jeg har installeret undercover mac, for hvis ikke det er en opmærksom tyv som får ryddet op inden, så får jeg såvel eksterne som interne ipadresser + screenshots af skrivebordsaktivitet + de foto som kameraet tager.. og det skulle være hvert 8 minut.. s¨med lidt held så er der et foto af tyven.. så er der lidt mere at gå efter.. ellers er jeg enig.. for en computer skal den være ret åbenlys før jeg tror politiet flytter sig... og har man ellers backup af sine ting så vil jeg personligt da også hellere bare have en ny computer.
dog er der visse services hvor du slev kan se iploggen.. eller seneste ipadresse så den vej måske.. men som du også siger.. den kan jo være naboens Redigeret af rhsin - 25-September-2010 kl. 21:36 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() |
Syns nu heller ikke det er så rart at tyven/tredje mand kan se ens personlig data, og evt. udnytte disse, her er et password på en admin/bruger konto slet ikke nok som sikkerhed, men man kan øge sikkerheden på sin Mac ved at bruge "firmware password" gælder både på Intel og PowerPC maskinerne. Og hvis der samtidigt bruges filevault, så kan man næsten ikke gøre mere, med mindre man også gøre brug af tredjeparts software.
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |