recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sporing af MacBook.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSporing af MacBook.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
soender Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Emne: Sporing af MacBook.
    Sendt: 25-September-2010 kl. 17:15
Kan man spore en MacBook hvis den er blevet stjålet? Min kammerat har fået stjålet hans.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 17:30
Ja, men det kræver at der er installeret anti theft software som dette http://www.absolute.com/da-DK/lojackforlaptops/home.aspx eller et lignende produkt.

Her lidt information "engelsk"
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 17:41

Hvis man har installeret automatiske kontaktsynkroniseringsprogrammer i forbindelse med mobile serviceses har disse nogle gange en trace mulighed.

Jeg selv har installeret undercovermac på alle mine apple computere.. de kan aktiveres og sende ipadresse screenshots og kamerashots hvis det er en bærbar.. men det hjælper jo ikke nu.

Jeg kan desværre ikke huske hvad den mobile service hedder.. men det er noget windows og i forbindelse med datalager osv... den logger ipadresser som kan vidergives til politiet.
men bedste bud er hvis han har noget messenger eller lignene installeret som logger på.. herfra er der jo via udbyderen pludselig ipadresser at gå udfra
Mvh

René
Til top
soender Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 18:12
Men der er ikke installeret noget fra starten af? Altså automatisk. For han har ikke gjort noget. Den er ret ny.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 18:22

Så er det nok umuligt at spore den. Kan ikke se hvordan det skulle være muligt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 18:29
ja så tror jeg også den bliver svær.. der er et par tips her også http://www.ehow.com/how_4586129_track-laptops-_mac-ip-address.html

Redigeret af rhsin - 25-September-2010 kl. 18:31
Mvh

René
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 18:33

Det kræver jo så, at man har noteret sig de relevante ting, men det er jo som der skrives ikke tilfældet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det kræver jo så, at man har noteret sig de relevante ting, men det er jo som der skrives ikke tilfældet.
hvis der er programmer som automatisk registrerer sig online ala icq/messenger evt noget mail.. eller adgang til feks dropbox eller private servere, så bliver der på dem logget konto oplysninger samt ipadresse hvorfra denne har været på nettet.. dette vil måske kunne bruges i en trace.

Men er der ikke værdifuld data på så er det nok ikke ret meget krudt værd.. så er den forhåbentligt forsikret
Mvh

René
Til top
soender Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 19:28
Okay.. Tak ihvertfal.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Hvis der er programmer som automatisk registrerer sig online ala icq/messenger evt noget mail.. eller adgang til feks dropbox eller private servere, så bliver der på dem logget konto oplysninger samt ipadresse hvorfra denne har været på nettet.. dette vil måske kunne bruges i en trace.

Du får ikke Microsoft til at udlevere IP adressen fra deres Messenger logfiler blot fordi du siger at din computer er blevet stjålet.

Og hvis denne fidus skal virke, skal du undlade at ændre password for dine online tjenester, hvilket er en meget dårlig ide.

Jeg tvivler også på at du får dansk politi til at rykke ud fordi du har registreret en IP adresse via noget "PC finder" software. Til at starte med vil teleselskabet ikke udlevere navn på abonnent uden en dommerkendelse, og derefter skal politiet have endnu en dommerkendelse for at ransage adressen. Og hvis IP adressen er det åbne trådløse net hos tyvens nabo hjælper det ikke ret meget.

Redigeret af JesperLund - 25-September-2010 kl. 20:30
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 21:35
Jesper: det er også derfor jeg har installeret undercover mac, for hvis ikke det er en opmærksom tyv som får ryddet op inden, så får jeg såvel eksterne som interne ipadresser + screenshots af skrivebordsaktivitet + de foto som kameraet tager.. og det skulle være hvert 8 minut.. s¨med lidt held så er der et foto af tyven.. så er der lidt mere at gå efter.. ellers er jeg enig.. for en computer skal den være ret åbenlys før jeg tror politiet flytter sig... og har man ellers backup af sine ting så vil jeg personligt da også hellere bare have en ny computer.
dog er der visse services hvor du slev kan se iploggen.. eller seneste ipadresse så den vej måske.. men som du også siger.. den kan jo være naboens

Redigeret af rhsin - 25-September-2010 kl. 21:36
Mvh

René
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 21:58
Syns nu heller ikke det er så rart at tyven/tredje mand kan se ens personlig data, og evt. udnytte disse, her er et password på en admin/bruger konto slet ikke nok som sikkerhed, men man kan øge sikkerheden på sin Mac ved at bruge "firmware password" gælder både på Intel og PowerPC maskinerne. Og hvis der samtidigt bruges filevault, så kan man næsten ikke gøre mere, med mindre man også gøre brug af tredjeparts software.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu