recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sporing af MacBook.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSporing af MacBook.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 22:22
Jeg tror personligt der er større chance for at blive spist af en grævling end at en ganske almindelig tyveknægt overhovedet kan finde ud af misbruge ens personlige data. 
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 22:42
Men stadig lidt klamt at en tyv kan sidde og grine af ens billeder og/eller misbruge de underlødige man har liggende af fruen...

Det er bl.a. derfor man kører kryptering på sine diske samt har ekstern backup - så er det bare at give tyven fingeren og få nyt grej af forsikringen.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 23:00
En ting jeg ikke forstår - kan tyven ikke bare formattere hele lortet med en DVD med Snow Leopard eller lign uden at jer som har brugt tid og penge på undercovermac osv. kan få noget ud af det? - disse programmer kræver vel at man er på internettet..?

Korte af det lange er vel, at hvis tyven ved bare en anelse om macs/pc, så er han ikke nem at snuppe med 3. parts programmer.

Det interessante for tyven er vel ej heller interesseret i ens data? - man har vel ikke koderne til sit nemid/netbank liggende i en word/notepad lign. fil? De er vel kun interresseret i at sælge en mac fordi den i sig selv er mange penge værd. 

Redigeret af Anima - 29-September-2010 kl. 23:02
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 23:02
Jo hvis han når det inden data er afsendt til ejermanden. Men ellers ja hvis han booter direkte op på en skive så hjælper sporingssoftwaren intet.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

En ting jeg ikke forstår - kan tyven ikke bare formattere hele lortet med en DVD med Snow Leopard eller lign uden at jer som har brugt tid og penge på undercovermac osv. kan få noget ud af det? - disse programmer kræver vel at man er på internettet..?
Korte af det lange er vel, at hvis tyven ved bare en anelse om macs/pc, så er han ikke nem at snuppe med 3. parts programmer.
Det interessante for tyven er vel ej heller interesseret i ens data? - man har vel ikke koderne til sit nemid/netbank liggende i en word/notepad lign. fil? De er vel kun interresseret i at sælge en mac fordi den i sig selv er mange penge værd. 

Det vigtigtste, synes jeg, er at en evt. tyv ikke får fat i mine data. Selve computeren kan erstattes, men jeg bryder mig ikke om at en tyv kan se mine data.

Venlig hilsen
KB
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Jeg tror personligt der er større chance for at blive spist af en grævling end at en ganske almindelig tyveknægt overhovedet kan finde ud af misbruge ens personlige data. 

Rapporter om at folk bliver spist af grævlinge er sjældne.

Men der er mange historier om identitetstyveri, for eksempel falske lån som bliver optaget i dit navn. Der er også mange eksempler på billeder der bliver misbrugt (typisk ikke tyveri, men at folk har uploadet billederne til Facebook som lever af at misbruge din information).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Jo hvis han når det inden data er afsendt til ejermanden. Men ellers ja hvis han booter direkte op på en skive så hjælper sporingssoftwaren intet.
Det er b.la. én af de ting man nemlig ikke kan, at boote op på en CD/DVD, hvis beskytter med et firmware password. I de gamle dage rode jeg med ARD "Appel remote desktop" hvor man skjulte en brugers mapper med DEV tools installeret og ændre UID til under 501, her var det muligt at logge på med remote desktop, uden at brugeren der sidder ved maskinen kan se det, idag er der indbygget kamera på skærmen, så det vil være måske være muligt snuppe et snap shot af tyven, har dog ikke lige prøvet det med kameraet, men det kunne sgu være lidt cool, men igen hvad nytter det.

Redigeret af Potter - 30-September-2010 kl. 07:52
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu