recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spotify er nu live i Danmark...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpotify er nu live i Danmark...

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 14:25
Hvor mange steder kan man bruge det på en gang? jeg tænker kan kæresten spille musik hjemme, mens jeg hører musik på job fra samme spotify konto?
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 14:28
Nope - kun en kan spille ad gangen. Når man begynder at spille fra en ny enhed, stopper en allerede spillende enhed kort efter. Så man skal altså købe hver sit abonnement... 

Redigeret af kris - 12-Oktober-2011 kl. 14:32
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 14:57
Jeg har premium og med det kan man bruge Spotify på 3 devices i offline tilstand. Dvs det er først når man laver search eller spille online at de andre devices stopper!
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Jeg har premium og med det kan man bruge Spotify på 3 devices i offline tilstand. Dvs det er først når man laver search eller spille online at de andre devices stopper!
Ok - forklar lige mekanikken... forstår ikke lige sondringen ml online og offline...? Kræver offline så ikke, at man gemmer musikken lokalt først eller...?
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juli-2008
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Ok - forklar lige mekanikken... forstår ikke lige sondringen ml online og offline...? Kræver offline så ikke, at man gemmer musikken lokalt først eller...?

Det har jeg også undret mig over. Hvis der er mulighed for at gemme musikken lokalt er der jo absolut ingen fornuft i de også tilbyder man kan købe musikken.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 15:12

Øhh jo.
Vi er en hel vennegruppe der længe har haft Spotify og her cirkulerer spillelisterne blandt os. De spillelister jeg bruger mest er downloadet til microSD-kortet på min smartphone og datters smartphone. Vi sync'er så op når vi er på wifi. Der er forøvrigt for længe siden lavet en wanted features på spotify med ønske om en familiekonto.
Jeg har som sagt spotify kørende både på min SB Touch og min SB Radio. Man kan her godt spille samtidig (samme nummer) på begge SB'er men om man kan spille forskellige numre samt søge, må jeg lige afprøve!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Det har jeg også undret mig over. Hvis der er mulighed for at gemme musikken lokalt er der jo absolut ingen fornuft i de også tilbyder man kan købe musikken.

Ved download til kort, ligger det i et format der ikke umiddelbart kan flyttes/kopieres!
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 15:15
Mere offline-info her: http://www.spotify.com/dk/about/features/offline-mode/

Det ville dog være praktisk med en familiekonto... ville gerne betale lidt mere for flere simultane onlinne-adgange...

/kris
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 15:21

Mere offline-info her: http://www.spotify.com/dk/about/features/offline-mode/

Det ville dog være praktisk med en familiekonto... ville gerne betale lidt mere for flere simultane onlinne-adgange...

/kris

Ja helt enig. Og i takt med at mobil overførselshastighederne bliver hurtigere og det faktum at mange bruger der smartphone som musikkilde til streaming så er 320 kbit/s på mobil devices også et stort ønske!
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 15:24
Er der andre end mig der ser navne i højre side som numre? Altså ens username.?

Derud over får jeg heller ikke billed vist af personerne. Og kan ikke "poste" til Facebook fx. Der er bare nada hul igennem. Kan spille musik dog!

** Problem løst. Det må være proxy serveren på arbejdet. Det virker fint herhjemme.

Redigeret af RuneH - 12-Oktober-2011 kl. 17:37
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Point: 713
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 16:43
Er jeg den eneste der ikke kan få det til at virker med SqueezeBox Touch ? Jeg er logget på og det hele, og jeg kan finde musikken, men når jeg trykker play, sker der ikke noget, skærmen på touchen viser cover og det hele, og den viser minutter og secunter den har afspillet. Der er bare ikke noget lyd :-(

Update >> Det hjalp at slette min spodify konto på SB Touchen, og så logge ind på ny.
Men er jeg den eneste der får denne besked ved nogen albums "Du kan ikke lytte til dette nummer i dit område" ??

Redigeret af SilverLine - 12-Oktober-2011 kl. 17:23
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 18:53
Det er normalt at få den besked. Musik numrene udgives på forskellige datoen i de lande som Spotify er tilgængelige i og hvis det endnu ikke er udgivet i dk kan man ikke høre nummeret.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu