|
Spotify kabel vs wireless ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
skele2r ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2010 Status: Offline Point: 295 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Februar-2012 kl. 03:03 |
Hej drenge
Nu skal jeg have adgang til nem musik = så får jeg lyttet til mere :D Min forstærker har ikke mulighed for streaming og min bærbar har ikke bluetoth så som jeg ser det har jeg 2 muligheder. Mulighed nr. 1 : kabel fra bærbar til forstærker Mulighed br. 2: blue toth enhed til forstærker og stream fra telefon Skal jeg være opmærksom på noget kvalitet på lydkortet i min bærbar hvis jeg trækker minijack til 2x phono ? Eller skal jeg invisterer i f.esk en samsung galaxt tab også streame fra den med bluetoth ? og hvordan er det med kvali der ? Det jeg leder efter en en nem løsning hvor jeg kan overfører de 320 kbs som spotify giver adgang til :D
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mulighed 3: SqueezeBox eller Sonos koblet til forstærker.
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
skele2r ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2010 Status: Offline Point: 295 |
Har jeg også tænkt på :D er det den bedste løsning ?
Jeg har læst på nettet at det kan være lort at streame fra bærbar via pga. kredsløb/strøm og dårlig lydkort
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
Det ved jeg ikke, men det er sikkert det der giver den bedste lydkvalitet. Alternativet kunne være denne: http://www.hifiklubben.dk/produkter/ipod-iphone/ipodiphone-tilbehordocks/qed_uplay-bluetooth-receiver_-.htm
Det er både billigt og nemt. |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
Men hvad er lyd kvali over bluetoth ?
|
|
![]() |
|
Taj det er svært at sige, men min oplevelse er at den ikke er speciel god. Når jeg bruger det i bilen så synes jeg det er noget ringere end det der kommer ud af telefonen via kabel. Men nu er en telefon heller ikke tænkt som musik source til et anlæg.
Så hvis det er lydkvalitet du er efter så skal du have fat på en Squeezebox eller en Sonos. |
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
Hvad med at streame over XBMC ?
|
|
![]() |
|
Altså fra din pc??
|
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
kriztian ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Juli-2011 Sted: København Status: Offline Point: 62 |
Mulighed 4: Apple Airport Express sluttet til dit anlæg med Air Play (Spotify) fra Ipod, Ipad eller Iphone.
Jeg vil dog anbefale Sonos løsningen....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |