recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spotify kommer nu til Danmark
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpotify kommer nu til Danmark

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hej Alle! Jeg er rimeligt glad fir Wimp. Er der nogen der ved om der er hørbar forskel på Wimp og spotify ved streaming fra iPad til Airport Express ? (begge i højeste kvalitet).
Er musik udbuddet bedre på Spotyfi ? Har læst lidt på nettet, men der er delte meninger.

Jeg har været Spotify Premium kunde i et halvt års tid nu, og er lige blevet Wimp kunde med deres gratis prøve abonnement hen over sommeren.
Ved afspilning af musik fra iPad via Airport Express, synes jeg ikke der er den store forskel i lydkvaliteten. Men jeg hælder dog lidt til at Spotify lyder en anelse bedre. Men det kan godt være indbildning.

Mht udbuddet, så har jeg nogle albums i Spotify, som jeg ikke har kunne finde i Wimp. Men omvendt kunne jeg nok finde noget i Wimp som ikke findes i Spotify, hvis jeg gad. Men langt hen ad vejen, så er det ret ens.

Wimp's iPad app er superfed. Når den altså ikke lige crasher, som jeg ofte er ude for.
Spotify har ikke en iPad app (endnu), så der er man nødt til at køre med en forstørret udgave af deres iPhone app. Det er ikke kønt, men det virker nu alligevel ok.

Jeg har endnu ikke prøvet Wimp på iPhone. Men Spotify's iPhone app fungerer fint og er nem at navigere rundt i.

Jeg kører macbook pro, og her styrer Spotify's program altså. Dejligt interface, som understøtter mac'ens gestures på trackpad'en.
Wimp kører under Adobe Air. Jeg synes deres interface er grimt en anelse uoverskueligt. Lidt ligesom iTunes Music Store bare værre og så "hakker" når man navigerer rundt. Og så understøtter det ikke alle gestures.
Feks. når jeg navigerer rundt. Her er det nemt på Spotify at swipe baglæns i det man har bladret igennem, hvor på Wimp skal man op og klikke på en lillebitte pil tilbage. Det er en lille ting, men det irriterer mig.
Derudover så synes jeg også det er nemmere at søge musik på Spotify end på Wimp.

Så når mit gratis Wimp abb. udløber, så fornyer jeg nok ikke det, men fortsætter med Spotify. Der skal nok være en del derude, som er uenig med mine betragtninger, men sådan er vi heldigvis så forskellige

/Lars

(edit: en præcisering)

Redigeret af Shumway - 01-Juli-2011 kl. 16:07
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 17:05
Hej Lars. Tak for sammenligning ! Jeg tror jeg holder mig til wimp, da jeg mest bruger iPad til at streame musik fra (fester o.lign.) Det er super at man kan skiftes til at vælge favoritter ! Helt afløse cd´en kan den dog ikke kvalitetsmæssigt !
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 23:01
Hvordan for i lyden over i anlægget ?
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 23:43
Airport Express, Airport Extreme eller et anlæg med Airplay support
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 10:15
Tak, det må jeg søge lidt om, er helt blank på området.
Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 10:38
Ikke Airport Extreme. Airport Extreme har ikke lydudgang til forstærker.
Til top
dr.ralph Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2006
Sted: Kbh Ø
Point: 243
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 06:44
Hej :)

Jeg har lige fået oprettet et YouSee abn, så har YouSee Play - men vil meget gerne være Spotify premium kunde, når det kommer da det kommer til at understøtte både Sonos og AirPlay, hvilket YouSee Play så vidt jeg ved ikke gør :(

Ved nogle hvad kvalitet Yousee Play spiller i - kan man vælge imellem kvaliteterne eller er det bare skod lav 96 kps Mp3 Embarrassed

Syntes det er kanon at Spotify Premium abn giver adgang til 320 kps Mp3 filer, som er i hæderlig god lydkvalitet til mit behov.

Satser på, at Spotify Premium ligger på 100,- kr pr. måned i abn. - hvad mener I ?

Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 07:49
Jeg betaler 10 euro pr måned for mit Spotify abonnemnt så man må formode at samme prisniveau i DK!
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af TommyF TommyF skrev:

Hvordan for i lyden over i anlægget ?

Via squeezebox. 
Til top
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2003
Point: 383
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Shumway Shumway skrev:

Det lyder da sådan:

Til top
Rasmussen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Maj-2011
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 19:18
Extreme er en router

Express kan os fungere som det, eller udvide din trådløse forbindelses rækkevidde, men den bruges nok primært som at tilslutte til anlægget, og giver adgang til AirPlay.

Apple tv gir os adgang til AirPlay.
Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af BorreBoy BorreBoy skrev:

Oprindeligt skrevet af Shumway Shumway skrev:

Det lyder da sådan:

Det er en Express du linker til. Og ja, med den kan du. Men ikke Extreme.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu