Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Super bruger
Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
|
Sendt: 05-Juli-2011 kl. 20:39 |
Shumway.
har du husket at sætte wimp app til at kører med høj bitrate.? jeg har ikke selv fået lavet en sammenligning af lydkvalitet endnu, men på papiret burde wimp have en bedre lydkvalitet grundet højere bitrate. Når wimp kommer til Sonos, så ender jeg nok med at have både spotify og wimp, da spotify mangler noget af det musik wimp har, og vice versa.
|
BaaaaaH
|
 |
Shumway
Super bruger
Oprettet: 27-Oktober-2003
Point: 360
|
Sendt: 05-Juli-2011 kl. 22:10 |
Ja. Det var det første jeg gjorde inden jeg begyndte at spille musik.  Men nu brugte jeg også ordene "lidt", "en anelse" og sluttede med "Det kan godt være indbildning" Men er du sikker på det med bitraten? Kører Wimp ikke med 256kbps og Spotify med 320kbps? Det synes jeg ihvertfald at have læst på et eller andet tidspunkt. Men igen. Det kan også være det materiale jeg har lyttet til, for jeg har prøvet Wimp og sammenlignet igen, og skal jeg være helt ærlig, så kunne jeg denne gang ikke rigtigt høre forskel.
|
 |
dr.ralph
Bruger
Oprettet: 02-Februar-2006
Sted: Kbh Ø
Point: 243
|
Sendt: 06-Juli-2011 kl. 22:49 |
Nicoleif skrev:
Jeg betaler 10 euro pr måned for mit Spotify abonnemnt så man må formode at samme prisniveau i DK! |
Er det så Spotify Premium du har med 320 kbp Mp3 musik kvalitet ?
|
 |
dr.ralph
Bruger
|
Sendt: 06-Juli-2011 kl. 22:52 |
Blank skrev:
Shumway.
har du husket at sætte wimp app til at kører med høj bitrate.? jeg har ikke selv fået lavet en sammenligning af lydkvalitet endnu, men på papiret burde wimp have en bedre lydkvalitet grundet højere bitrate. Når wimp kommer til Sonos, så ender jeg nok med at have både spotify og wimp, da spotify mangler noget af det musik wimp har, og vice versa. |
Hey - hvordan vil du sammenligned musik udvalget og navnligt musikkvaliteten af Wimp og YouSee Play ?
Jeg vil nok ryge på et Spotify Premium abn. og så har jeg jo mit YouSee Play via min bredbånds adgang - men går også med tanker om, at få et iPad abn. ved Telenor, så får jeg vel også adgang til Wimp eller 
Ved ikke helt, hvad der er bedst - så fisker lidt efter viden 
|
 |
Shumway
Super bruger
|
Sendt: 07-Juli-2011 kl. 15:34 |
dr.ralph:
Udvalget på de tre udbydere er ret ens. Der er noget den ene ikke har som de andre har, og omvendt. Men generelt set ret ens.
Er selv Yousee kunde, men har ikke brugt vanvittigt meget tid på Play. Ikke så meget pga lydkvalitet, den lyder ok (jeg har dog ikke lavet direkte sammenligning med Wimp/Spotify) Men mere fordi jeg er Mac-bruger og deres understøttelse af Mac er noget skod. Jovist du kan streame musikken, men den web-player de har lavet, virker ikke specielt overbevisende. Og hvis du skal have adgang til Play fra mobil, så skal du død og pine være TDC mobil kunde, hvilket jeg ikke er.
Min mening om, og sammenligning af Wimp/Spotify kan du læse i tidligere indlæg i denne tråd.
|
 |
dr.ralph
Bruger
|
Sendt: 08-Juli-2011 kl. 03:44 |
Shumway skrev:
dr.ralph: Udvalget på de tre udbydere er ret ens. Der er noget den ene ikke har som de andre har, og omvendt. Men generelt set ret ens.
Er selv Yousee kunde, men har ikke brugt vanvittigt meget tid på Play. Ikke så meget pga lydkvalitet, den lyder ok (jeg har dog ikke lavet direkte sammenligning med Wimp/Spotify) Men mere fordi jeg er Mac-bruger og deres understøttelse af Mac er noget skod. Jovist du kan streame musikken, men den web-player de har lavet, virker ikke specielt overbevisende. Og hvis du skal have adgang til Play fra mobil, så skal du død og pine være TDC mobil kunde, hvilket jeg ikke er.
Min mening om, og sammenligning af Wimp/Spotify kan du læse i tidligere indlæg i denne tråd. |
Oki tak for svar 
Tror jeg må klare mig med en kombination af godt gammeldags indkøb af Cd'er, iTunes store, www.grooveshark.com, Wimp, YouSee Play og så Spotify Premium - det må vel gå 
Når jeg bare tænker 5 år tilbage, så så det hele unægteligt anderledes ud. Nogle af os købte faktisk stadig CD'er i stor stil - jeg stoppede med storkøb af Cd'er i slutningen af 2005 og starten af 2006. Har siden da købt mindre end 10 cd'er 
Og har en original CD samling på over 1.500 stk (ikke kopier) Ved slet ikke om jeg gider CD'er mere med alle de streaming tjenester, der leverer rimelig hæderlig 256/320 Mp3 kvalitet. Kun de mest oplagte cd'er vil jeg gide købe, og når de er 2-3 år gamle, så de fås til under en 50'er 
Ellers vil jeg streame mest og så købe de 5 STAR numre jeg finder på iTunes og overføre til mine 3 transportable musik afspillere.
Redigeret af dr.ralph - 08-Juli-2011 kl. 03:45
|
 |
serano
Super bruger
Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Point: 331
|
Sendt: 12-Juli-2011 kl. 15:34 |
Er der nogen der har hørt flere rygter om hvornår de rammer Danmark ? :) Synes desværre der blev lidt stille efter aftalen var indgået..
|
Samsung 65NU7455 Sonos Playbase + 4xPlay1 Synology Apple TV4K PS4
|
 |
Shumway
Super bruger
|
Sendt: 12-Juli-2011 kl. 15:36 |
De har sikkert travlt med at få Spotify op at køre i USA.
|
 |
yffer
Junior bruger
Oprettet: 09-April-2008
Point: 46
|
Sendt: 15-Juli-2011 kl. 07:34 |
Brixen skrev:
Koda fik ny direktør 1. nov. 2010, og den nye direktør har en anden holdning end den tidligere, så vi ser forhåbentlig mere af den slags nu. |
Er det KODA's direktørs personlige holdning der skal bestemme om hvad vi må se på tv ? Det mener jeg ikke, derfor bør folketinget tage sig sammen og ændre lovgivningen. Og specielt hvad angår ny teknologi, ved folketinget ikke hvad de har med at gøre, se bare på deres lovgivning omkring DNS filtre....
|
 |