recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spotify på Sonos 3.3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spotify på Sonos 3.3

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
bamsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bamsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spotify på Sonos 3.3
    Sendt: 29-September-2010 kl. 09:25
Hej derude.
Er der nogen, som har haft held til at se servicen "Spotify" i forb. med den nye opdatering 3.3 fra Sonos?

Jeg kan ikke se den, og det er muligt det er fordi vi sidder i DK. Man får at vide under installation at Spotify kun virker i nævnte lande, og det er jo ingen nyhed.

Det ville jo være fantastisk om det kunne komme til at spille via Sonos. En Spotify konto er jo ikke umulig at få fat i, selvom det ikke er tilgængeligt i DK endnu (kom nu Coda!! - det er en oplagt tjeneste).

Kan i øvrigt på det kraftigste anbefale Sonos-folket comboen - Ipad + Sonos nye App.
Det spiller max! Nu mangler vi så bare Spotify.

Bamsen
Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Point: 563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Callie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 10:09
Spotify er stadig ikke nævnt som en tjeneste, der er tilgængelig på sonos.com, så det skal du ikke regne med.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 11:49
Jeg er igang med at opdatere nu, og Sonos skrev dette:

Software Update: Version 3.3
This update includes:
- Support for Spotify Premium in Finland, France, Netherlands, Norway, Spain, Sweden, and UK
- NOTE: Sirius subscribers must update in order to continue using the service
- NOTE: Users of Windows Media servers must enable this feature within Advanced Settings
Venlig hilsen
KB
Til top
bamsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bamsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 11:53
Jeg så samme besked da jeg installerede, men det betyder desværre nok at der ikke kommer Spotify på Sonos på dansk jord.....endnu. Jeg har ikke kunne få Spotify frem, men har skrevet til Sonos support. Så må vi se hvad der sker når de vågner på den anden side af Atlanten.

Men den iPad app. Det er simpelthen intet mindre end fantastisk. Anbefales endnu en gang på det kraftigste til glade Sonos ejere med iPad!

Bamsen
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af bamsen bamsen skrev:

Hej derude.
Er der nogen, som har haft held til at se servicen "Spotify" i forb. med den nye opdatering 3.3 fra Sonos?

Jeg kan ikke se den, og det er muligt det er fordi vi sidder i DK. Man får at vide under installation at Spotify kun virker i nævnte lande, og det er jo ingen nyhed.

Det ville jo være fantastisk om det kunne komme til at spille via Sonos. En Spotify konto er jo ikke umulig at få fat i, selvom det ikke er tilgængeligt i DK endnu (kom nu Coda!! - det er en oplagt tjeneste).

Har du været inde og ændre din registrering, så det fremgår at du sidder i et af de nævnte lande som understøtter Spotify?

Sonos viser kun de services som er legalt tilgængelige i det land du er registreret i.
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
bamsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bamsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 12:05
Man kan registrere sig, men der logges ikke ind når Sonos kører hos en selv.
Så jeg er ikke helt med på hvad du mener.

@ Callie: Tjek den Europæiske del af Sonos:
http://www.sonos.com/Default.aspx?rdr=true&LangType=2060
Spotify er ikke tilgængelig for amerikanerne, derfor er den ikke på Sonos.com

Bamsen

Redigeret af bamsen - 29-September-2010 kl. 12:45
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af bamsen bamsen skrev:

Man kan registrere sig, men der logges ikke ind når Sonos kører hos en selv.
Så jeg er ikke helt med på hvad du mener.

@ Callie: Tjek den Europæiske del af Sonos:
http://www.sonos.com/Default.aspx?rdr=true&LangType=2060
Spotify er ikke tilgængelig for amerikanerne, derfor er den ikke på Sonos.com

Min tanke var at du skulle ændre din registrering af dit Sonos system, så det fremgår at du bor i UK, Sverige eller et af de andre lande som tillader brug af Spotify. Så snart din registrering er ændret til pågældende land (eller kort tid derefter) vil de relevante services dukke op.

Det er beskrevet og bliver diskuteret i kommentarerne her: Rhapsody streaming music service på sonos i danmark

Hvis ikke det virker at ændre din registrering, så kan du ved at resette dine zoneplayers starte forfra og registrere dig i et land som tillader Spotify.
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
ROB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-September-2010
Sted: DK
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ROB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 15:23
I tried it this morning and it works like a charm... (from Aarhus)

Just register your Sonos system in Sweden and Spotify appears in the menu under more music...

Then you also need a Spotify account that you easily can register with some help from a firefox plugin called Tor.

/ROB
Til top
bamsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bamsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 15:31
Alt for cool. Tak for hjælpen. Jeg prøver det.....
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 21:28
Hæ - jeg har for nogle måneder siden registreret mit Sonos som hjemhørende i USA for derved at få adgang til Rhapsody - som jeg er blevet nærmest afhængig af. Så jeg venter lige med at skifte til Sverige for MÅSKE at få Spotify og så miste RhapsodyTongue.

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 22:42
Kære venner.

Det er ikke nok. For Spotify virker først når du har en premium konto, og med mindre du har et kontokort fra Sverige eller UK, så kommer du ikke meget længere.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2005
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Kære venner.

Det er ikke nok. For Spotify virker først når du har en premium konto, og med mindre du har et kontokort fra Sverige eller UK, så kommer du ikke meget længere.

Nej, der er jeg desværre også strandet. Har prøvet tricket med at oprette en svensk Paypal konto med et andet kreditkort, men de tjekker desværre oprindelsesland på Visa-kortet, og så annuleres betalingen. Er kun nået til at få Spotify free til at virke på min hovedcomputer, men det er for sølle når man for et rimeligt beløb kan få 320kb/s streamet uden reklamer.
Nogen workarounds? Tænker på en svensk tjeneste i stil med shopusa, det må da kunne findes eller arrangeres? Det virker i hvert fald som om Spotify skal bringes til Danmark via protest, for Koda virker ret stålsatte på at forhindre det for enhver pris. So much for progress :(
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu