|
Spotify på Sonos 3.3 |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har læst at man igennem danske bank kan få et svensk kreditkort, men venter på at se om det virker.
|
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
Hvem er det så, der forsinker det i Danmark? Er det Koda?
Apple TV er også i gang med noget, som kunne blive godt, men der er Danmark heller ikke med. Som jeg har forstået det, så er der nogle rettighedshavere (hvilke?) som forsinker Apple tv og Spottify i Danmark. EDIT: Vi må finde dem vi skal lægge pres på. Redigeret af Brixen - 29-September-2010 kl. 23:05 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
Ja. Det er Koda og musiker foreningen.
Og spotify har ikke samme power som Apple. Da de kom med iTunes sagde apple. I får så og så meget, take it or leave it. Vi åbner alligevel.
|
|
|
|
![]() |
|
turbonegro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
Koda vil have flere penge fra Spotify end de giver i nogle af de andre lande de findes i, og der endte de forhandlinger. Så kan de jamre over at få absolut 0 kroner fra de flere og flere pirater der kommer til i stedet for et anstændigt beløb fra en lovlig tjeneste. Go figure.... |
|
![]() |
|
turbonegro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
Hmm, jeg er selv torpare, og har en konto i Swedbank, mon man med lidt overtalelse kunne få dem til at udstede et Visa-kort....? |
|
![]() |
|
timj ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
jeg har spodify premium på min comp. men kan ik få det til at virke på min sonos, muligvis pga jeg osse for 1 -2 uger siden fik reg. mig som om jeg bor i usa får at få rhapsody og det virker sku fint men det kunne jo være meget lækkert vis man kunne ha både spodify og rhapsody på sonos
![]() |
|
Anthem mrx-510
Sony vpl hw-65es, 104" Stewart ST 130 Rega R9, Jamo D6, SVS sb-2000,Oppo bdp-103eu, Oppo bdp-83, viasat hd-boks Pioneer Krp-500M (Kalibreret by CSN-Teknik) |
|
![]() |
|
timj ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
Yes nu virker Spodify sku osse på min sonos + jeg har stadig rhapsody
![]() ![]() |
|
Anthem mrx-510
Sony vpl hw-65es, 104" Stewart ST 130 Rega R9, Jamo D6, SVS sb-2000,Oppo bdp-103eu, Oppo bdp-83, viasat hd-boks Pioneer Krp-500M (Kalibreret by CSN-Teknik) |
|
![]() |
|
Kære alle.
Vær obs på at Spotift med mellemrum beder dig om at logge ind i det land du er registreret i, hvis du for ofte bruger et udenlandsk ip nummer. Jeg ved ikke om Spotify kører igennem SONOS, og på den måde gør at man ikke rammer det fra sonos systemet, men ellers kan det godt hænde med mellemrum. |
|
|
|
![]() |
|
frugtkompot ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
Problemet er, at KODA ikke vil acceptere Spotify's eksisterende forretningsmodel, som tilbyder en gratis version af hele deres katalog. KODA vil kun tillade den betalte version, og Spotify nægter at gå på kompromis, hvilket jeg egentlig godt kan forstå. Resultatet er, at vi ikke får Spotify til Danmark før den ene eller anden part giver sig. Desværre virker KODA temmelig ligeglade, og er tilsyneladende godt tilfredse med, at Danmark i øjeblikket lever i stenalderen indenfor musikdistribution.
Og så undrer de sig over, at folk piratkopierer. Hvis vi er heldige, så kan vi vel engang omkring 2020 i Danmark glæde os over moderne tjenester og global distribution af både film, serier og musik.
|
|
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
|
![]() |
|
Koda kan ikke acceptere det beløb de får pr. nummer afspillet uanset om det er gratis eller betaling.
Det morsomme er, at der på Spotify er rigtigt mange danske kunstnere, og disse kan afspilles i udlandet. Tal om dobbeltmoral.
|
|
|
|
![]() |
|
bamsen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Jeg er rystet over at Koda ikke vågner op. Hvornår vågner en samlet flok musikere, og giver dem et los i den rigtige retning!?
Her er de ellers fremme med at der forhandles på livet løs og at de byder Spotify velkommen. Go'morgen, det er fra 2. december 2009! Og intet er sket. Til gengæld har de jo fattet pointen allerede dengang: ".....er ikke i tvivl om, at streaming vil være det nye medie i fremtiden" ;)
Hvordan kan Koda i Danmark syntes det er så uretfærdig en afregning, når resten af Norden er med, Holland, Spanien, Frankrig, England osv? I øvrigt interessant at det i denne artikel lyder som om vi godt alle bare kan gå i gang med at oprette svenske konti uden juridisk bekymring:
I øvrigt er der masser af guides til at købe en konto, bl.a. omend det er noget bøvlet:
Kom nu ind i kampen Koda, og giv danskerne adgang. Jeg tror der er mange som godt vil betale de 75kr om måneden for at få adgang til 8-10 mio numre af europæisk karakter (i modsætning til Rhapsody, last.fm osv.)
Bamsen
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
Nu har jeg læst lidt rundt på Kodas side, og jeg forstår det sådan at både Koda og IFPI skal godkende priserne. Bl.a. her:
http://www.koda.dk/en/nyheder/article/ifpis-kritik-modsiges-af-deres-egne-tal/ Og Koda vil have at andelen til kunstnerne skal være højere, hvor IFPI vil have flest penge til de multinationale selskaber. Deezer kan høres på Sonos i Danmark, og Deezer har ingen aftale med Koda ifølge artiklen i mit link. Redigeret af Brixen - 30-September-2010 kl. 10:28 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |