recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spotify på Sonos 3.3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spotify på Sonos 3.3

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
bamsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bamsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 17:18
Nå, der er store problemer med Spotify over Sonos.
Nok også flere end Sonos kunne ønske sig med deres ønske om at levere noget der bare virker!

Så til dem, som endnu ikke har fået Spotify til at virke via deres Sonos, kan jeg kun sige: "det er meget ustabilt som det kører". Men forhåbentlig kan vi glæde os, når det kommer til at fungere.

Se officiel udmelding fra support:
http://forums.sonos.com/announcement.php?f=20

Også i Sonos forum raser folk over at det ikke kører fra starten, om det er Spotify servere, eller hvad det er som er galt:
http://forums.sonos.com/showthread.php?t=18246

Bamsen

Redigeret af bamsen - 30-September-2010 kl. 17:33
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Point: 733
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 20:29
Er der nogen, der har Last.fm kørende uden abonnement?
mvh

Henrik
Til top
mryom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Oktober-2010
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mryom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Er der nogen, der har Last.fm kørende uden abonnement?

Hvis du sætter dit land til UK kan du få adgang til last.fm og evt. spotify Clap
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 21:04
Jeg har Spotify premium igennem en kollega. Det spiller max.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
mryom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mryom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af turbonegro turbonegro skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Kære venner.

Det er ikke nok. For Spotify virker først når du har en premium konto, og med mindre du har et kontokort fra Sverige eller UK, så kommer du ikke meget længere.

Nej, der er jeg desværre også strandet. Har prøvet tricket med at oprette en svensk Paypal konto med et andet kreditkort, men de tjekker desværre oprindelsesland på Visa-kortet, og så annuleres betalingen. Er kun nået til at få Spotify free til at virke på min hovedcomputer, men det er for sølle når man for et rimeligt beløb kan få 320kb/s streamet uden reklamer.
Nogen workarounds? Tænker på en svensk tjeneste i stil med shopusa, det må da kunne findes eller arrangeres? Det virker i hvert fald som om Spotify skal bringes til Danmark via protest, for Koda virker ret stålsatte på at forhindre det for enhver pris. So much for progress :(

Har en UK spotify konto og har haft det i over 3 md nu uden nogle problemer... Bruger UK pga. sonos, ved brug af UK som land får du adgang til spotify, last.fm og Rhapsody(har du ikke prøvet den).

Oprettede en konto via en webproxy (fx http://www.daveproxy.co.uk/), husk find et postnr i uk og så oprettet jeg et ny paypal konto, husk alt vælge UK som land og så bruger jeg mit DANSK visa-dankort uden nogle problemer (so far).

Glemte lige at sige at spotify virker via sonos, men der er nogle problemer som tidligere skrevet er i tråden. Ikke helt stabilt.... desværre

Redigeret af mryom - 04-Oktober-2010 kl. 21:21
Til top
ROB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-September-2010
Sted: DK
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ROB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af mryom mryom skrev:

Oprindeligt skrevet af turbonegro turbonegro skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Kære venner.

Det er ikke nok. For Spotify virker først når du har en premium konto, og med mindre du har et kontokort fra Sverige eller UK, så kommer du ikke meget længere.

Nej, der er jeg desværre også strandet. Har prøvet tricket med at oprette en svensk Paypal konto med et andet kreditkort, men de tjekker desværre oprindelsesland på Visa-kortet, og så annuleres betalingen. Er kun nået til at få Spotify free til at virke på min hovedcomputer, men det er for sølle når man for et rimeligt beløb kan få 320kb/s streamet uden reklamer.
Nogen workarounds? Tænker på en svensk tjeneste i stil med shopusa, det må da kunne findes eller arrangeres? Det virker i hvert fald som om Spotify skal bringes til Danmark via protest, for Koda virker ret stålsatte på at forhindre det for enhver pris. So much for progress :(

Har en UK spotify konto og har haft det i over 3 md nu uden nogle problemer... Bruger UK pga. sonos, ved brug af UK som land får du adgang til spotify, last.fm og Rhapsody(har du ikke prøvet den).

Oprettede en konto via en webproxy (fx http://www.daveproxy.co.uk/), husk find et postnr i uk og så oprettet jeg et ny paypal konto, husk alt vælge UK som land og så bruger jeg mit DANSK visa-dankort uden nogle problemer (so far).

Glemte lige at sige at spotify virker via sonos, men der er nogle problemer som tidligere skrevet er i tråden. Ikke helt stabilt.... desværre

I have the same experience. Have used Spotify on my computer/Android phone flawlessly for over a year in DK now (swedish premium account). Spotify on Sonos 3.3 works, but needs a really good internet connection, preferably cable direct into DSL modem. I started out using a wifi-bridge to my livingroom, but it turned out too instable. Now using it with cable direct into DSL modem, works ok with some minor flaws. However, the service works better and better on Sonos for every day... All in all, when it is working, it is the best thing that ever happened to music so far, apple wont stand a chance, soon iTunes will have to offer the same concept, otherwise they will for sure make no money... why pay for single songs when you can get "all you can eat" for 70DKK/month...
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Oktober-2007
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 01:52
Hey,

Jeg har lige købt adgang til Spotify Premium..
Jeg oprettede en svensk paypal konto, og betalte med min DK Visa kort..

det lykkedes, men er der nogen som ved om de evt annullere denne konto,
og fjerne min adgang..?
Til top
mryom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mryom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Hey,

Jeg har lige købt adgang til Spotify Premium..
Jeg oprettede en svensk paypal konto, og betalte med min DK Visa kort..

det lykkedes, men er der nogen som ved om de evt annullere denne konto,
og fjerne min adgang..?

Igen vi er andre som har brugt det på samme måde i længere tid... så tror det ikke.
Til top
jolsendk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Januar-2009
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jolsendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 08:44
Hej

Jeg har også oprettet en svensk premium konto hos spotify, betalt med en svensk paypal konto og indstillet min sonos til sverige og det spiller uden problemer.
Men da jeg ville høre dansk P3 radio ville den ikke afspille, er der andre der har det problem?
Tænkte på om der er lukket for danske radio stationer når man registrere sin sonos som svensk?

Mvh
Jimmy
Til top
jezper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Juni-2006
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jezper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 16:11

Radiokanalerne virker fint, dem lukker de ikke for.

Har brugt Spotify i 9 måneder uden problemer og på Sonos styrer det max
Til top
joeblach Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 16:27
Hvad koster det...? At oprette en sådan konto...
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2010 kl. 16:21
99 svenske kroner om måneden, hvis du tegner abonnementet fra en svensk adressse.

Hvis du tegner abonnementet fra England er prisen 9,99 GBP om måneden.
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu