recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål - 55 vs 65 tommer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål - 55 vs 65 tommer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål - 55 vs 65 tommer
    Sendt: 14-Februar-2015 kl. 23:21
Hej alle

Forleden hørte jeg et besynderligt statement, nemlig en forhandler af tv der anbefalede et 55" tv foran 65" med begrundelsen at tv signalet ikke "understøttes" til højere end 55" så når du har en 65" skærm, så er det bare samme signal "strukket" til at passe. Hvorfor det var mere optimalt med at gå med 55".

Har selv 3.5-4 meter til min væg og er lidt usikker på om 65" bliver for voldsomt, men vil gerne have ovenstående afklaret også.

Pft.

Casper
Mvh.

Casper
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 23:29
Man kan sige at et dårligt signal bedre bliver afsløret jo større tv'et er. men 65" til 3.5-4 m vil jeg ikke mene er for stort.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 23:39
Hej , ved 3.5-4m havde jeg også valgt et 65".
Ved alm Full HD tv er der jo samme antal pixels 1080-1920 , og det
være sig 42" , 50" , 55" , 65" osv , det er jo kun størrelsen af de enkelte pixels der bliver større , ved et større tv. Så det forhandleren siger er helt hen i vejret. Hvilken forhandler var det ?
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 23:40
Med den afstand til tv, er et 65" en god størrelse. Vi har en maks. afstand på 3,5 m til vore 65", og kunne da godt bruge 10" mere.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 23:47
Jetex: Enig :)
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 07:36
Ok tak for input, vi ser sjældent film i fuld HD, men mest tv via Yousee, så frygter næsten der ikke er pænt i 65? Ved ikke hvor stor forskel de sidste 10 tommer gør for skærmen, men kan se at Elgiganten sælger 65hu7505 til 15k i næste uge.
Mvh.

Casper
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Hej alle

Forleden hørte jeg et besynderligt statement, nemlig en forhandler af tv der anbefalede et 55" tv foran 65" med begrundelsen at tv signalet ikke "understøttes" til højere end 55" så når du har en 65" skærm, så er det bare samme signal "strukket" til at passe. Hvorfor det var mere optimalt med at gå med 55".

Har selv 3.5-4 meter til min væg og er lidt usikker på om 65" bliver for voldsomt, men vil gerne have ovenstående afklaret også.

Pft.

Casper

Det er da løgn! Sikken en røverhistorie! Hvilken forhandler er det? Han skal da vist degraderes til grønthandler.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 09:25
@kampus: Grønthandlere i supermarkedet er faktisk nogle sf de mest velansete medarbejdere fra ledelsen side, da det er en afdeling, der er mere udskiftning af varesortiment end nogen anden afdeling samtidig med, det er en svær afdeling at holde pæn, da det er en levende afdeling, så man kan ikke degraderes til grønthandler ;) (hilsen en gammel leder i supermarkedsverdenen)

Når det så er sagt, så er det ikke den bedste vejledning du har fået. Måske det handler om avance... Med afstanden du nævner bør det ikke være noget problem, som andre også har nævnt.

Redigeret af aerik - 15-Februar-2015 kl. 09:27
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 10:09
Det var ikke for at nedgøre grønthandlere, men bare at et eksempel, for manden dur helt åbenlyst ikke som TV sælger.
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 11:23
Mener det var Elgiganten, men det er ikke en overraskelse. Har dog aldrig oplevet at de vælger at promovere størrelser pga. Egen agenda.. Normalt er det bestemte mærker..

Har målt efter og min afstand er dog kun godt 3 meter, hvilket lige gøre det 25% tættere på..
Mvh.

Casper
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 11:42
3m er min afstand til 63" , og jeg ser mest Yousee . Størrelsen er perfekt - har ingen bekymringer overhovedet med at vælge 65" eller større næste gang . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
emaguina Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2006
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emaguina Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 11:12
Du finder først ud af det når det står i din stue!! Jeg vil mene at det er individuelt hvad man oplever som ok eller skidt. Jeg er lige gået fra et 42" til 55" med en afstand på 3,5 m, og ja jeg kunne også sagtens have et 60"+. Men jeg måtte opgradere min viasat til HD kanaler og det står super flot, de kanaler som ikke er HD er noget "bløde" i billedet. Men halv dårlige SD signaler på børnekanaler ser meget dårligt ud, knægten så noget "ude på noget" børne tv fra midt firserne og det så ud som om at man have kørt leverpostej ud over tvét. Det var næsten ikke til at se på. TV2 news er også en god indikator for hvor dårligt det kan blive.

Det kommer helt an på hvilken kvalitet signalet har, hvor godt er tvét til at skalere SD samt gøre billedet bedre og så hvad du selv synes. Hvis de kanaler du ser på yousee er i HD og med en ordentlig bitrate(kvalitet) så vil jeg tro at du sagtens kan tage et 65", men igen mener jeg vores øjne og hjerner er følsomme for forskellige ting. Nogle er følsomme for slør ved bevægelser i billedet, andre backlight bleeding, nogle ukorrekte farver osv. Så din egen bedømmelse er den vigtigste. Du kan jo evt. se hvilket signal de har i butikken og så bedømme billedet der og de fleste butikker kan man jo også retunere tvét inden for en periode.

Ps: der er vist noget med at de Samsung HU modeller kan have et AOU panel i 80% tilfælde og ikke et Samsung panel som er væsentlig bedre. Jeg kan ikke huske modellen, men har læst at flere har retuneret deres Samsung HU pga. dårlig billed i forhold til anmeldelser af TVét, som vist alle er med Samsung panel.

Redigeret af emaguina - 16-Februar-2015 kl. 11:16
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu