recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål ang. aktive højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål ang. aktive højttalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål ang. aktive højttalere
    Sendt: 11-Juni-2012 kl. 14:18
Hejsa..

Jeg undersøger markedet for aktive højttalere/monitorer, men er stødt ind i et spørgsmål som jeg håber I kan svare mig på.

De fleste jeg har set på har som minimum både en jack indgang og en XLR indgang (nogle har dog også phono og endda optisk/coax). Men min behov er netop to indgange, men kan man godt slå noget til i begge indgange, og så finder højttalerne selv ud af at skifte (eller som jeg egentlig forstiller mig de er bygget op, så spiller den vel bare begge kilder, hvis der kommer lyd ind på begge)?

Grunden til jeg spørger er nemlig at jeg i soveværelset savner ordentlig lyd fra mit tv. Til tv'et er nemlig tilsluttet en Xbox, en Wii og en Boxee. Der udover vil jeg nemlig gerne udvide med en Sonos derinde også og derfor skal jeg bruge to indgange. Boxee, Xbox og Wii kører jeg bare lyden ind gennem tv'et, og videre ud på dens phono-udgang over til den ene indgang på højttalerne. Og ja, Sonos kører så til den anden indgang.

De højttalere jeg overvejer er de her: http://www.thomann.de/dk/esi_near_08_classic.htm

Lyder det helt dumt?

Jeg er selvfølgelig godt klar over at jeg skal ud og investere i noget phono>jack og noget phono>XLR.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu