recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål ang. Chromecast fra newbee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål ang. Chromecast fra newbee

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
flemsehj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemsehj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål ang. Chromecast fra newbee
    Sendt: 18-September-2015 kl. 11:17
Jeg ejer hverken en smartphone eller en tablet. Kun en ældre, ikke særlig hurtig, bærbar, som har svært ved at trække streaming.

Jeg faldt så over denne tekst om Chromecast:
"The Chromecast is actually running a pared-down version of the Chrome browser, and the applications on the device are Web applications that receive the aforementioned HTTP requests and react accordingly. Once the app is launched, it will actually be running on the Chromecast, but a communication channel will be open that allows the client device to act as a sort of remote control. This dynamic allows you to turn off your mobile device without stopping whatever is streaming from the Chromecast to your TV."

Betyder det, at min bedagede laptop kan starte en stream fra fx. Viaplay på en Chromecast, og derefter kan jeg slukke laptoppen, og Chromecast'en kører bare videre?

Eller misforstår jeg noget her?

Venligst
Flemming
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2012
Point: 147
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2015 kl. 11:47
Det er rigtigt forstået. Din laptop vil kun virke som en fjernbetjening.

Om du ligefrem kan slukke den, ved jeg ikke, men det belaster ikke laptoppen.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemsehj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2015 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Peter.C Peter.C skrev:

Det er rigtigt forstået. Din laptop vil kun virke som en fjernbetjening.

Om du ligefrem kan slukke den, ved jeg ikke, men det belaster ikke laptoppen.

Tak for det svar.
Så er det vist den vogn jeg skal på Smile

God weekend
Flemming
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2015 kl. 01:02
Så vidt jeg ved, kan du ikke styre de native apps til Netflix, Viaplay, HBO og så videre, gennem en PC. Du kan spejle dit browserbillede dog. Men alle streamingtjenester tilbyder ikke samme høje opløsning i browsere. Og nej, du kan ikke slukke din computer så længe.

Chromecast er og bliver et handicappet produkt uden smartphone.

Redigeret af Nagash - 19-September-2015 kl. 01:03
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2015 kl. 14:04
Du kan sagtens gå ind på netflix.dk, starte en film og derefter trykke på chromecast ikonet i netflix billedet. Derefter streamer netflix direkte til chromecasten og pc skærmen viser kun playback controls. Ikke billede. Det samme gælder for HBO blandt andet. Når streamen er godt igang kan du lukke browser vinduet igen (har kun testet dette med HBO).

Edit: Kan i øvrigt senere overtage kontrollen med en smart phone, så PC'en er tydeligvis ikke længere involveret.

Redigeret af NikolajC - 19-September-2015 kl. 14:09
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2015 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Du kan sagtens gå ind på netflix.dk, starte en film og derefter trykke på chromecast ikonet i netflix billedet. Derefter streamer netflix direkte til chromecasten og pc skærmen viser kun playback controls. Ikke billede. Det samme gælder for HBO blandt andet. Når streamen er godt igang kan du lukke browser vinduet igen (har kun testet dette med HBO).

Edit: Kan i øvrigt senere overtage kontrollen med en smart phone, så PC'en er tydeligvis ikke længere involveret.

Hmm?? Kræver det et plugin, for den funktion dukker ikke op når jeg prøver. Og jeg benytter ellers Chrome.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2015 kl. 14:18
Du skal nok have Google Cast extension installeret i Chrome.

The Google Cast extension enables you to find and play content on your Chromecast device from your Chrome browser.

When on Cast optimized sites like YouTube and Netflix, you'll see new options that let you play video on your TV via Chromecast - using your computer as a remote to browse for videos and to control playback.

Redigeret af NikolajC - 19-September-2015 kl. 14:20
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2015 kl. 14:50
Det har jeg også, men når jeg trykker på den, så synes jeg kun, jeg får muligheden for at streame det tab :(
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2015 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det har jeg også, men når jeg trykker på den, så synes jeg kun, jeg får muligheden for at streame det tab :(

Det lyder sært, kan nøjagtigt det samme som NikolajC
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2015 kl. 15:21
Jeg prøver at pille lidt med det :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2015 kl. 15:23
Du skal ikke trykke på Cc ikonet i topbaren. Ikonet kommer nede på selve siden.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemsehj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 13:27
Nu kom min Chromecast så ind ad døren, og jeg har testet mig frem til følgende:

-Nem installation og opsætning. Lige ud ad landevejen.
-Deling af vinduer/faner kører uden problemer.
-Ved streaming fra Viaplay kan jeg IKKE lukke browservinduet/fanen eller slukke for laptoppen uden at streamingen stopper.
-Men jeg kan godt lukke låget på laptoppen. Streamingen fortsætter uden problemer.

/Flemming
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu