recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål ang. HDTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål ang. HDTV

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
AlexSmedegaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål ang. HDTV
    Sendt: 13-Januar-2009 kl. 16:03

Hej :)

Har i længe overvejet at skifte fra mit analoge signal til noget digitalt og få nogle HD kanaler. Dog er jeg meget i tvivl om jeg bare skal springe ud i det eller simpelthen vente til tingene er blevet bedre. Her taler jeg specielt om Samsung boksen fra Yousee med harddisk, som jo ikke bliver rost til skyerne herinde

Skal jeg vente et halvt år/et års tid på en bedre boks eller en opdatering der kan gøre boksen tilfredsstillende? Eller vill i udfra jeres erfaringer mene at den er "OK" til en ganske alm. bruger?

Evt. supplementer til alternative bokse/udbydere modtages også gerne :)

Med venlig hilsen Alex

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6992
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 16:53

Boksen er faktisk ikke så slem efter min mening.

Jeg bruger begge udgaver ( med HDD og uden )

Og de laver et rigtig flot billede her hos mig.

Jeg syntes du skal springe ud i det   og glæd dig over en masse flotte HD udsendelser,  Men andre kanaler står også rigtig flot via Yousee boksen.

Den er bare ikke godt til at afspille optaget HDTV ( det hakker under afspiling )  Men hos mig oplever jeg ikke andre store problemer

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Boksen er faktisk ikke så slem efter min mening.

Jeg bruger begge udgaver ( med HDD og uden )

Og de laver et rigtig flot billede her hos mig.

Jeg syntes du skal springe ud i det   og glæd dig over en masse flotte HD udsendelser,  Men andre kanaler står også rigtig flot via Yousee boksen.

Den er bare ikke godt til at afspille optaget HDTV ( det hakker under afspiling )  Men hos mig oplever jeg ikke andre store problemer

Har også begge bokse og er helt enig i din beskrivelse.
En anskaffelse anbefales. Ville selv anskaffe en med HDD, hvis jeg skulle anskaffen en nu.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
AlexSmedegaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 17:31

Okay, det lyder jo fint :)

Så det man læser om herinde, om at billedet hakker, det er altså kun optaget HDTV der afspilles der hakker?

Modtager meget gerne flere erfaringer :)

Til top
Willum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af AlexSmedegaard AlexSmedegaard skrev:

Okay, det lyder jo fint :)

Så det man læser om herinde, om at billedet hakker, det er altså kun optaget HDTV der afspilles der hakker?

Modtager meget gerne flere erfaringer :)



Der er nogen som har problemer med at billedet hakker under visning af optagede ting, men det har jeg ikke oplevet.

Dem som oplever at billedet hakker under live-tv. Altså ikke optagede ting, ja det er deres egen fejl. Så er det for dårligt antennesignal som er problemet.

Men jeg vil anbefale dig at få boksen uden harddisk. Den med harddisk er ikke stabil nok endnu, men den uden kører for mig perfekt.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6992
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 18:54

Boksen med harddisk er stabil hos mig    - bruge altid når TV er tændt.

Det er kun ved optagede HDTV den kan finde på at hakke.

Min kabel består og nyere kabler, en rigtig god fuba antenne forstærkerer    og gode fordelere,  det hjælper helt sikkert.

Her i huset er der via Yousee Kabel TV

Bredbånd 3 X Selectore  den ene er en sagem60 + 2 stk gammeldavs dvd optagere med hdd

Til top
AlexSmedegaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 21:24

Okay, lyder da udmærket..
Ville klart foretrække den nye med harddisk både mht. at det er fint at kunne optage udsendelser og film men også designmæssigt.

Er der stadig ikke mulighed for at øverføre det optagede til eksterne medier som f.eks. computer?

Og er responstiden også lang bare for at skifte kanal? Og sidst, larmer boksen meget? Det er jo ikke altid man hører TV specielt højt.. Kan se der er 5.1 kanals lyd, kan dette overføres via aux til min dvd-afspiller?

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 21:28

 

 

Oprindeligt skrevet af AlexSmedegaard AlexSmedegaard skrev:

 Kan se der er 5.1 kanals lyd, kan dette overføres via aux til min dvd-afspiller?

 Nej, eneste mulighed for at optage i DD 5.1, (på de få kanaler der anvender det), er med PVR boxen.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
AlexSmedegaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 21:30

Forresten, når man køber Yousee's digitale tv så beholder man jo de kanaler man har i fuldpakken, dog bliver de i digital kvalitet. Betyder dette at man skal skifte mellem noget analog og digital input på fjernbetjeningen hver gang man vil se f.eks. HD kanaler og almindelige tv-kanaler fra ens fuldpakke?

Jeg har en Harmony One med kanalikoner.. Er der nogen der ved om jeg stadig kan bruge den på samme måde som jeg plejer?

Til top
AlexSmedegaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 

Oprindeligt skrevet af AlexSmedegaard AlexSmedegaard skrev:

 Kan se der er 5.1 kanals lyd, kan dette overføres via aux til min dvd-afspiller?

 Nej, eneste mulighed for at optage i DD 5.1, (på de få kanaler der anvender det), er med PVR boxen.

 

Hvad er en PVR-boks?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 21:35

 

 Var det ikke den du påtænkte at købe/leje.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af AlexSmedegaard AlexSmedegaard skrev:

Forresten, når man køber Yousee's digitale tv så beholder man jo de kanaler man har i fuldpakken, dog bliver de i digital kvalitet. Betyder dette at man skal skifte mellem noget analog og digital input på fjernbetjeningen hver gang man vil se f.eks. HD kanaler og almindelige tv-kanaler fra ens fuldpakke?

Jeg har en Harmony One med kanalikoner.. Er der nogen der ved om jeg stadig kan bruge den på samme måde som jeg plejer?

Du kan bruge boksen til alle kanaler. Der skiftes kanaler som på et TV.
Din fjernbetjening kan bruges, men skal selvfølgelig tilpasses boksen.
Dit TV kan du bruge som du plejer, men via boksen får du et bedre billede uanset hvilken kvalitet udsendelsen er i.
Prøv at gå ind på YouSee.dk og find brugervejledningen til Samsung boksene.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu