|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
Macmand ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 22-August-2010 kl. 12:39 |
||
Hej med jer på Recordere.dk
Jeg syntes ikke at kunne finde et spørgsmål lignende mit i de 2 måneder jeg har fulgt med herinde, so here it goes. Jeg er muligvis på vej til at bestille mit første plasma-tv, og af den grund ikke erfaren med den type tvér. Jeg skal hovedsagligt bruge mit kommende til tv til film(alm. dvd, blue-ray) og gaming(pc, ps3) og har hørt at plasma skulle være de bedste tvér til de formål grundet deres reaktionstid og gengivelsen af faverne. Jeg ser ikke så meget alm. tv, så det er de to ovenstående hovedpunkter jeg går op i. Jeg spiller spil som World of Warcraft, Call of Duty: modern warfare 2, battlefield osv.. Alle med faste "rammer" i form af minimaps, interfaces osv.. ofte flere timer af gangen(2-4 timer). Er det en provokation for PS50c7705? Jeg er bange for at jeg vil ødelægge et fint tv med burn-in efter at have læst/hørt for nogle år tilbage at plasma-tvér brændte eks. TV2 logoet ind i skærmen.. og er retention farligt for plasma-tv? er det et trin før burn-in? Da det vil være mit første plasma-tv forsøger jeg at være ekstra opmærksom på at få stillet de rette spørgsmål inden jeg evt. bestiller et, så jeg undskylder hvis jeg spørger om noget som allerede er besvaret, jeg har bare ikke kunnet finde det :-) Hvordan oplever i jeres xxPS50c7705 med eks. PS3? og bare i det hele taget tvét ved normal brug.
Redigeret af Macmand - 22-August-2010 kl. 13:18 |
|||
Mvh
/Macmand |
|||
![]() |
|||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
||
Firmware: 1016. Picture Settings Mode: Movie Cell Light: 17 Contrast: 81 Brightness: 51 Sharpness: 10 Colour: 47 Tint: 50/50 Advanced Settings Black Tone: Off Dynamic Contrast: Off Gamma: +2 Expert pattern: off RGB Only mode: off Colour Space: Custom - R 50 0 0 - G 28 50 0 - B 7 0 50 - Y 45 50 0 - C 34 50 50 - M 50 0 61 White Balance: RO-25 GO-23 BO-24 RG-18 GG-24 BG-25 10p White Balance: (Interval: R G B) - 1: -1 0 -2 - 2: 0 -1 -1 - 3: 1 0 0 - 4: 0 -1 0 - 5: 1 0 0 - 6: 0 0 0 - 7: 0 0 0 - 8: 0 -2 0 - 9: -2 -2 0 -10: 0 0 0 Flesh Tone: 0 Edge Enhancement: 0 Picture Options Colour Tone: Warm2 Size: Screen Fit Digital Noise Filter: Off MPEG Noise Filter: Off HDMI Black Level: Low (16-235 video levels) or greyed out if using YCbCr signal. Motion Judder Canceller: Off Disse indstillinger passer ret godt på min skærm, men, det er ikke sikkert at de samme indstillinger er gode på din skærm. De første mindst 150 timer havde jeg kontrast på 77. (også de timer hvor jeg kørte break in). Hvis du er så uheldig at få en skærm som har meget retention, bør du få den byttet. (Nogle skærme har meget retention, andre har meget lidt, så der er store forskelle. Også inden for den samme model. Brug ikke dynamisk kontrast! (Jeg har dog selv brugt det lidt til break in i mindre bidder, men, det er ikke nødvendigt). Til break in kan du bruge dette her: http://www.webapalooza.com/plasma/ Jeg downloadede begge versioner og puttede alle billederne i en enkelt mappe på en USB-Stick, og kopierede billederne flere gange så det bare kan køre nonstop i en stor vild blanding af farver i mange timer. (Billederne er bare farver i fuld skærm). Man behøver på den måde ikke at have en afspiller med en break in DVD kørende. Man kører bare et slide-show i Tv'ets mediaplayer. Det virker fint og er gratis. I menuen på skærmen er der under pixelbeskyttelse noget der hedder "ruller". Den kan du også bruge. Den bruger jeg stadigvæk en gang imellem når jeg bare hører musik eller laver noget andet. Du kan køre break in når du f.eks sover eller ikke er hjemme. Ellers bare brug skærmen normalt med moderate indstillinger. Jeg ville dog ikke selv bruge skærmen til spil i begyndelsen, men, det er så bare mig. Andre er ikke så forsigtige... Jeg synes dog selv at det er bedst at være på den sikre side. Du bør også opdatere skærmen med den nyeste firmware, (såfremt du altså køber den). |
|||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|||
![]() |
|||
Macmand ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
||
Firebird - tusind tak for dit svar. Jeg har ikke skærmen endnu, men jeg regner med at købe/bestille den i Elgiganten imorgen alt efter hvilke svar jeg får tilbage. Tak for guiden! den skal prøves hvis jeg ender med et PS50c7705 :-)
Det er nok et spørgsmål om lige at prøve sig ad med det tv, og se hvordan det reagere... forsigtigt.. Jeg er helt ny til plasma-tvér :-)
Hvordan er dit tv? |
|||
Mvh
/Macmand |
|||
![]() |
|||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
||
Regn med at du ikke nødvendigvis får bare nogenlunde kvalificerede svar i Elgiganten. De vil bare sælge det de tjener mest på. Jeg har lært mere herinde end de fleste af deres sælgere ville være i stand til eller villige til. Bare stil alle de spørgsmål du vil herinde. (Der er andre herinde der ved meget mere end jeg gør, men, jeg ved da lidt om min egen skærm). Prøv at læse de andre tråde om PS50/63C7705 her i plasma-forummet og på www.flatpanels.dk. Dette kan også anbefales. Redigeret af Firebird - 22-August-2010 kl. 14:22 |
|||
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|||
![]() |
|||
NintendoB ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() |
||
Jeg går også med samme overvejelser som Macmand dog er det 63" tommer udgaven jeg er ude efter såfremt det bliver plasma det har jeg ikke helt lagt mig fast på i nu. Men det jeg godt kunne tænk mig at vide det var om plasmaen efter de første ca. 200 timers break-in som der nu er tale om er tvet så der efter 100% klar til at blive taget i brug uden de helt store forbehold eller hvordan forgår sådan noget ? Det jeg fisker lidt efter det er nu mere om der er en gulerod for enden af de 200 timers break-in for jeg ville da godt nok vær tæt af at skulle køre et eventuelt kommen plasma tv med livrem og seler rasten af tiden efter de 200 timers break-in... Redigeret af NintendoB - 22-August-2010 kl. 14:36 |
|||
Samsung 55" UE55HU7505XXE
logitech Z-5450 Wireless/5.1 speaker THX Sony Playstation 3 500 gb Xbox360 120 gb Nintendo Wii |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Der er desuden ingen garanti for at lige den skærm som DU køber, ikke har fejl. Disse skærme bliver jo produceret i et stort antal, så der vil altid være nogle der har fejl. Det sker også med et hav af andre elektroniske produkter. På min egen skærm ser jeg ikke retention. Andre har været mindre heldige. |
|||
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Firebird - jeg fik vidst ikke formuleret mig korrekt :-) jeg mente at jeg ville vente og se hvilke svar jeg fik tilbage herinde :-) jeg ved godt at Elgiganten, og andre kæder ikke altid er lige ærlige.
Skal i hvert fald til elgiganten imorgen, så må jeg se hvad det ender med. Redigeret af Macmand - 22-August-2010 kl. 21:38 |
|||
Mvh
/Macmand |
|||
![]() |
|||
NintendoB ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() |
||
Hej Firebird Bar så jeg er helt med når du siger :
|
|||
logitech Z-5450 Wireless/5.1 speaker THX Sony Playstation 3 500 gb Xbox360 120 gb Nintendo Wii |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
![]() Psst, jeg købte hos: www.kontorlinien.dk Der var ingen andre der kunne/ville matche prisen på min model på det tidspunkt, og jeg fik endda lidt rabat på vægbeslaget. |
|||
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Folk der har, (eller har haft) LCD-TV, tenderer til at have meget mere kontrast, farve og/eller lys på end nødvendigt. Det er der bestemt også plasma-ejere der har. Det giver bare dårlig billedkvalitet. 40% af alle TV-ejere har aldrig ændret på standardindstillingerne på deres TV som i reglen er totalt forkerte. Grunden til dette er, at mange tror, at producenten bare putter et godt indstillet TV i papkassen. Disse mennesker har vænnet sig til elendig billedkvalitet. Derfor skrev jeg "fornuftige indstillinger". Det er desværre noget mange ikke engang er i nærheden af at have. Hvad jeg mente med "fornuftige"? Naturlige farver ect. Ligesom Dennis Thomsens indstillinger. De er meget fornuftige! Hverken mere eller mindre. ![]() |
|||
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tak for rigtig god info Firebird Angående professionel kalibrering der er jeg fint dækket ind vi har en mand her i området som går under navnet professor larsen han skulle efter sigende være midtjyllands bedste kalibrerings expert indenfor dette felt så ham tror jeg da jeg vil ring til når den tid kommer og tvet har kørt de timer det nu skal... Men igen Tak for de gode svar Firebird... |
|||
|||
![]() |
|||
![]() |
||
![]() Psst, jeg købte hos: www.kontorlinien.dk Der var ingen andre der kunne/ville matche prisen på min model på det tidspunkt, og jeg fik endda lidt rabat på vægbeslaget." Hov da! Det smuttede vidst lige.. hihi.. Skrev på min iPhone, så havde ikke det største overblik ![]() ![]() Redigeret af Macmand - 22-August-2010 kl. 21:42 |
|||
Mvh
/Macmand |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |