|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
Macmand ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
|
Tusind, tusind tak for det fine svar ![]() Jeg har læst flere steder at plasmaskærme har en ekstrem god reaktionstid, og i det hele taget gode tvér til pengene(derfor interessen i plasmaskærme). Som skrevet tidligere ser jeg slet ikke så meget alm. tv, men bruger mit tv som monitor til min pc og PS3. Så hvordan tror du/i at min plasma ville reagere hvis jeg bare søgte på nettet, hørte musik osv. imens windows' vinduer og taskbar er aktiv i f.eks 3 timer og dernæst fik lyst til at spille et par timer(som f.eks strategi spil som oftest har faste 'rammer')? Beklager hvis jeg spørger om noget som allerede er besvaret. Jeg tør bare ikke udsætte min nye skærm for denne 'smerte' nu
![]() |
||
Mvh
/Macmand |
||
![]() |
||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|
Allerførst: For at svare på spørgsmålet, bliver dette indlæg lidt off-topic - beklager. Dernæst: Jeg ville følge de gode råd om break-in, der er givet i denne og andre tråd her og på flatpanels.dk for at sikre, at panelet blive ældet ens over hele billedfladen, før du udsætter TV'et for alt for mange statiske elementer. Man bør alt andet lige kunne anvende et fosforbaseret panel som PC-monitor (det kunne vi jo med CRT-TV - men der er dog andre ældningsfaktorer på spil i plasma-paneler).
Om plasma er det rigtige for dig, er svært at afgøre. Er TV'et din eneste eller primære monitor til PC'en? Jeg kan ikke rigtigt vejlede dig met et konkret svar på, om det ene eller andet TV er rigtigst for dig - men måske kan jeg give dig (og andre) et par velmente råd, om udvælgelse af TV-kandidater (og her kan man vælge at lægge sit fokus på andre områder såvel som billedgengivelsen, hvis man vil).
Jeg ved ikke om det er for sent nu, men du skal nok forsøge at opstille en vægtet liste over dine udvælgelseskriterier (f.eks. hvor meget vægt lægger du på at se film i dæmpet belysning, hvor meget vægt lægger du på at kunne se TV fra meget forskellige positioner (betragtningsvinkel), hvor meget vægt tillægger du uens gengivelse af mørke baggrunde (LCD clouding/bleeding, plasma retention), hvor meget vægt lægger du på din mavefornemmelse/usikkerhed omkring risikoen for burn-in, hvad er fordelingen af film, TV og spil, vvor meget vægt lægger du på at skærmen skal fungere i meget oplyste omgivelser, hvor meget vægt lægger du på forskellige typer reflektioner i panelets overflade, hvordan vægter du prisen, hvordan vægter du størrelsen etc., etc.). Brug fantasien. vi kan kalde princippet "Rationel beslutningstagning".
Med dette i hånden kan du måske komme frem til en konklusion - uagtet at det er en subjektiv vurdering, hvilket egentligt må være OK, da det er vigtigt at vælge det, som giver dig den rigtige ro i maven. Du kan naturligvis inddrage eksperters og gode anmelderes vurderinger af målbare og sammenlignelige forhold - ligesom du kan medtage andre brugeres vurdering - alt vægtet med en vægt, som du afgør.
Jeg har selv valgt den konservative indfladsvinkel, hvor jeg lægger vægt på at minimere ærgelserne i for skellige brugssituationer, hvorfor jeg bruger et godt plasma-TV til film og TV under relativt kontrollerede lysforhold (stue) og et LCD til konsolspil og lavt prioriteret TV-kigning (nyheder, tegnefilm) i omgivelser med meget mere lys og ikke mindst mindre kontrol over lysforholdene (køkken-alrum).
I den sidste ende er det dig, der sidder med valget.
EDIT: Rettede slå- og stavefejl. Redigeret af bantam - 29-August-2010 kl. 10:19 |
||
/lars
|
||
![]() |
||
Macmand ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
|
Endnu engang tak - det satte virkelig tankerne igang ![]() Jeg er blevet ret glad for mit tv, men da jeg ikke har prøvet at spille på det endnu grundet break-in, så kan jeg jo ikke vide hvordan det vil være. Jeg har dog søgt på google efter erfaringer med plasmaer og gaming. Der skulle ikke være problemer med nutidens plasma-tvér og gaming da de skulle være forbedret en del over de sidste år(ifølge brugere og eksperter - check http://www.youtube.com/watch?v=8nClZYshG5o). Film ser også bare helt fantastisk ud! Batman Begins har(blu ray) aldrig været federe at se(især når man er vant til et 32" samsung 6-serie LED fra '09) ![]() Et spørgsmål mere som jeg ikke har kunnet finde svar på: - Er det normalt at c7705(eller bare plasma generalt) støjer mere når det skifter farver? f.eks når der er hvid skærm støjer det betydeligt mere end sort - normalt?, eller er det det som folk kalder plasma-buzz? Ligger kun lidt mærke til det når jeg ser alm. TV på lav volume, men intet under film, medmindre det er en meget stille scene. Ellers burde mine højttalere overdøve det meste ![]() Redigeret af Macmand - 30-August-2010 kl. 15:44 |
||
Mvh
/Macmand |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nå.. Så kører jeg det indbyggede break-in/vaske program "Ruller" og opdager at der er en pixel fejl på skærmen. Så det ryger retur.. Skal dog have det samme TV igen, hvis ikke der er for lang ventetid.....
I må dog stadig meget gerne svare på beskeden før denne, da jeg som sagt stadig er interesseret i TVét ![]() På forhånd tak
Redigeret af Macmand - 01-September-2010 kl. 13:08 |
||
Mvh
/Macmand |
||
![]() |
||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|
Det er normalt med en vis mængde buzz fra strømforsyning og decideret plasma-buzz. Det er dog forskelligt, hvor meget vægt folk tillægger støjen - og der er givetvis forskel fra apparat til apparat.
|
||
/lars
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Godt nok. Tusind tak for hjælpen. Det har været rart at kunne finde hjælp her på forummet
![]() |
||
Mvh
/Macmand |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |