recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål angående køb af tv fra Tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål angående køb af tv fra Tyskland

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bnightm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bnightm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål angående køb af tv fra Tyskland
    Sendt: 24-Marts-2012 kl. 04:03
Hej, er der nogen der har erfaring med/vil advare imod køb af TV fra Tyskland?

Jeg købte i 2008 mit forrige tv, et Panasonic TH 42 PZ 85 E, fra en tysk webshop, men set i bakspejlet føler jeg det var ret vovet af mig, fordi jeg ikke ved hvad der ville være sket hvis nu jeg skulle benytte mig af reklamationsretten, eller garantien.

Helt konkret kigger jeg i denne omgang på et Panasonic TX-P50GT50 som i Danmark har fået den vejledende pris af 13.999kr, mens den i Tyskland vil kunne fås til 1.599€ (i følge et opslag på idealo.de). Det er en forskel på over 2100kr!

Nogen gode råd?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 08:05
Lad vær....

Det koster vel også lidt at sende den til DK.

Og går det i stykker så skal du selv betale forsendelsen når det skal rep. Og så er besparelsen hurtig væk.

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 08:19
Hej
Jeg ville også lade være , husk at de 13999kr kun er Vejl. pris. Når de først er landet i butikkerne , kan man jo altid forhandle om priserne....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Og går det i stykker så skal du selv betale forsendelsen når det skal rep. Og så er besparelsen hurtig væk.

Lodret misinformation, når du handler inden for EU skal forhandleren dække omkostningerne ved forsendelse i forbindelse med reklamation. Du må dog forvente, at skulle lægge ud for forsendelsen for så at få den refunderet.
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hjernemadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 10:14
Modellerne som sælges i Tyskland er E-modeller med en anden tuner end Y-modellerne som sælges i Norden. Sidste års E-modeller har eksempelvis ikke DVB-T2 tuner, og er ikke tilpasset den nordiske TV standard.
Desuden vil du være nødt til at opbevare emballagen til evig tid med henblik på evt. forsendelse til reparation i Tyskland, da Panasonic ikke er forpligtet til at reparere parrallelimporterede TV.
Jeg synes personligt at besparelsen på 2000 kr. er for lille til at opveje de ulemper der er.
Hvis du har tålmodighed til at vente til sommer er der en god chance for at priserne er faldet lidt. Der er også mulighed for at forhandle om prisen, men det er nok bedst at vente til forhandlerne har fået fyldt lageret op. Mens du venter har du tid til at læse tests af de forskellige modeller. Det ser ud til at ST50 modellen er så god at de fleste vil være tilfreds med den.
Til top
Skodman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Lyngby,Denmark
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skodman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 10:25
"parrallelimporterede" er da kun når varen kommer uden for EU???ikk?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Lodret misinformation, når du handler inden for EU skal forhandleren dække omkostningerne ved forsendelse i forbindelse med reklamation. Du må dog forvente, at skulle lægge ud for forsendelsen for så at få den refunderet.

Gad vide om en tysk netbutik ønsker at betale flere gange forsendelse .

Mit gæt uanset EU love,   Nej det gør de ikke.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 11:21

Gad vide om en tysk netbutik ønsker at betale flere gange forsendelse .

Mit gæt uanset EU love,   Nej det gør de ikke.
Ja, er der nogen der konkret har fået betalt garanti-forsendelse til Tyskland af sælger? Et er lov, noget andet om den blir' fulgt..
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hjernemadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Skodman Skodman skrev:

"parrallelimporterede" er da kun når varen kommer uden for EU???ikk?
Nej, det er varer der er importeret udenom den "autoriserede" importør. Importøren skal kun yde service på de varer han selv importerer.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af hjernemadsen hjernemadsen skrev:

Desuden vil du være nødt til at opbevare emballagen til evig tid med henblik på evt. forsendelse til reparation i Tyskland, da Panasonic ikke er forpligtet til at reparere parrallelimporterede TV.

Panasonic er ikke forpligtet til en s... uanset om det er parallelimporteret eller ej.

Panasonic Danmark tilbyder en ekstra service for de tv de distribuerer videre. Det betyder at du kan få dem til at stå med en eventuel reparation, frem for butikken du har købt fjernsynet hos.

Men når alt kommer til alt er det kun butikken du har handlet hos der har "forpligtigelser".

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bnightm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Marts-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bnightm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 01:18
Hej igen og tak for de mange svar som jeg lige vil gennemgå.

Hansie: ja, det koster givetvis lidt at få tilsendt.

Hopgreve: jeg kan ikke fordrage at prutte om priser, desværre. Har slet ikke talent for det.

Kasper_J: Good to know.

Hjernemadsen: At der muligvis er en forskel i fjernsynets dvb-t receiver vil ikke være et problem for mig. Det skal primært bruges til at vise et signal via hdmi, og sekundært dvb-c (mpeg4) fra YouSee og jeg har et fint kælderrum emballagen kan stå i.
Jeg har pt. *slet intet fjernsyn* og har ikke haft en måneds tid, så tror jeg får svært ved at vente flere måneder med at slå til :)

Kan der overhoved være tale om "parallelimport" inden for EU? Hvis en forhandler i EU vil sælge til borgere i Danmark er det vel en helt almindelig detailhandel.

Hansie/kampus: Hvorvidt en tysk forhandler vil betale for forsendelsen ved reklamation, er en af grundene til jeg spørger efter folk der har erfaring med køb i Tyskland "in the first place" :)

KlausDM: tak for afklaringen.

Har læst et sted at man kan få forhandleren til at udfylde en formular fra Panasonic så man kan aflevere fjernsynet i en dansk afdeling. Er det noget man kan stole på?

Igen, tak for de mange indlæg. :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 06:00
Oprindeligt skrevet af bnightm bnightm skrev:

Har læst et sted at man kan få forhandleren til at udfylde en formular fra Panasonic så man kan aflevere fjernsynet i en dansk afdeling. Er det noget man kan stole på?

Nej.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu