recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål angående STRONG LEAP-S1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål angående STRONG LEAP-S1

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål angående STRONG LEAP-S1
    Sendt: 10-December-2021 kl. 16:57
Jeg har netop læst DigitalTV's test af STRONG LEAP-S1. https://digitalt.tv/test-strong-leap-s1/
Jeg bider her mærke i, at enheden har en bluetooth remote, men samtidig er der en IR-forlænger port på bagsiden. Det ville jo være nærliggende at sætte et IR øje i og f.eks. bruge en universal remote, men hvor får man IR koderne fra, når den originale remote er af bluetooth typen?

Flemming


Redigeret af fltk - 12-December-2021 kl. 19:22
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 17:14
 Den har jo HDMI CEC så den kan styres via det med TV Remoten. Har Nokia's version af boksen, og det er ikke et problem men hensyn til betjening.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 17:15
Det er muligt den også kan styres med IR signaler (bluetooth er jo mest pga stemmestyring), men prøv at spørge support_dk@strong.tv de må kunne svare på det i hvert fald. Men ja HDMI CEC styring er også en mulighed

Redigeret af digitalt.tv - 10-December-2021 kl. 17:15
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Den har jo HDMI CEC så den kan styres via det med TV Remoten. Har Nokia's version af boksen, og det er ikke et problem men hensyn til betjening.


Man kan vel ikke styre alle funktioner via HDMI CEC? Jeg bruger det ikke selv, men har fået forståelse af, at det kun er tænd/sluk der kan styres den vej, og så har man et problem hvis man ikke ønsker at bruge original remoten, men f.eks. en Harmony?

Flemming


Redigeret af fltk - 10-December-2021 kl. 17:30
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 17:36
 Alle funktioner kan styres både med TV Remoten og den originale. Med TV remoten tændes TVet sammen med boksen, med den originale tændes boksen og den tænder TVet, derudover kun den forskel at med TV Remoten så styrer den lydstyrke, med den originale styres lydstyrke på boksen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Alle funktioner kan styres både med TV Remoten og den originale.

Den er jeg ikke helt med på. Hvis TV remoten bruges, hvordan kan boksen så "vide" hvilken funktion jeg ønsker ved tryk på en given knap på remoten?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 17:53
 Det gøres jo via CEC, der skal anvendes navigations tasterne på Remoten, lige som når den originale Remote anvendes.  op/ned højre/venstre og OK tasten.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 17:59
Hvordan trykker man på "Alle apps" knappen via HDMI-CEC?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det gøres jo via CEC, der skal anvendes navigations tasterne på Remoten, lige som når den originale Remote anvendes.  op/ned højre/venstre og OK tasten.


Den originale remote har jo andet end pil taster, f.eks. en Netflix tast, som min TV remote ikke har, og så bliver det jo meget mere besværligt at bruge en TV remote. Nej IR ville være det bedste, så kunne min Harmpny lære koderne til alle tasterne fra den originale remoteWink. Jeg må prøve at kontakte Strong.

Flemming


Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvordan trykker man på "Alle apps" knappen via HDMI-CEC?

Klaus

 Ved at klikke sig hen på det pågældende ikon med navigations tasterne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det gøres jo via CEC, der skal anvendes navigations tasterne på Remoten, lige som når den originale Remote anvendes.  op/ned højre/venstre og OK tasten.


Den originale remote har jo andet end pil taster, f.eks. en Netflix tast, som min TV remote ikke har, og så bliver det jo meget mere besværligt at bruge en TV remote. Nej IR ville være det bedste, så kunne min Harmpny lære koderne til alle tasterne fra den originale remoteWink. Jeg må prøve at kontakte Strong.

Flemming



 Når boksen tændes, så ligger alle App på række i App liste som man opretter.


Redigeret af Radiomanden - 10-December-2021 kl. 18:08
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 18:41
I guder Unhappy
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu