recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål angående STRONG LEAP-S1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål angående STRONG LEAP-S1

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 18:43
 Ja, hvordan kan noget der er nemt være så svært.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Ja, hvordan kan noget der er nemt være så svært.


For mig at se giver HDMI CEC kun mening for dem som kun har én HDMI enhed tilsluttet deres TV, og ikke for mig som har tre.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

For mig at se giver HDMI CEC kun mening for dem som kun har én HDMI enhed tilsluttet deres TV, og ikke for mig som har tre.

Flemming


Så er det muligvis fordi du ikke har forstået hvordan HDMI CEC virker ;-)
Det virker på alle enheder der er tilsluttet (og understøtter det). Men kun én enhed ad gangen; den der er valgt som input på dit tv.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2021 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Så er det muligvis fordi du ikke har forstået hvordan HDMI CEC virker ;-)
Det virker på alle enheder der er tilsluttet (og understøtter det). Men kun én enhed ad gangen; den der er valgt som input på dit tv.


Ja, muligvis, men så kan du sikkert forklare mig hvad der sker når jeg tænder TV'et med TV'ets remote? Hvilken af de tre tilsluttede enheder tænder sammen med TV'et, og samme spørgsmål når jeg slukker for TV'et?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2021 kl. 20:23
 Når TV tændes på TV, så er det kun TV der tændes, når der så skiftes Input til f.eks Strong boksen, så vil den tænde, går man så tilbage til TV vil den slukket, Haves der en DVD/BD afspiller og den tændes, så vil TV tændes, slukkes den, så slukker TV også.
Dette forudsætter at der er fuld kompatibilitet mellem de tilsluttede enheder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2021 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Haves der en DVD/BD afspiller og den tændes, så vil TV tændes, slukkes den, så slukker TV også.


Hvad så hvis TV'et allerede er tændt når afspilleren tændes? Slukker TV'et så, eller er der forskel på tænd og sluk kommandoerne?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2021 kl. 18:33
 Hvis TVet er tændt så skiftes der til den pågældende HDMI Port.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2021 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Hvis TVet er tændt så skiftes der til den pågældende HDMI Port.


Det begynder at ligne noget. Det kunne være jeg skulle prøve det af ved lejlighed. Mit TV og de tre tilsluttede enheder understøtter alle HDMI CEC.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2021 kl. 18:59
 Det forudsætter som jeg skrev tidligere at der er fuld kompatibilitet mellem enhederne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2021 kl. 10:25
Jeg har nu fået svar fra Strong: Remoten kan kun sende bluetooth og ikke IR. Det gør i realiteten IR forlænger porten ubrugeligOuch.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2021 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har nu fået svar fra Strong: Remoten kan kun sende bluetooth og ikke IR. Det gør i realiteten IR forlænger porten ubrugeligOuch.


Du spurgte ikke STRONG, hvad IR porten er til?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2021 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har nu fået svar fra Strong: Remoten kan kun sende bluetooth og ikke IR. Det gør i realiteten IR forlænger porten ubrugeligOuch.

Du spurgte ikke STRONG, hvad IR porten er til?
Klaus


Her er mit spørgsmål til Strong:

Jeg kan se, at fjernbetjeningen er af bluetooth typen, men er der også IR i fjernbetjeningen? Hvis ikke, giver det jo ingen mening at have en IR forlænger indgang på bagsiden af boksen.

Og her er deres lidt undvigende svar:

Vi har i Europa udelukkende valgt at anvende bluetooth fjernbetjening. Det er et krav for at få den certificeret hos Google.

Andre steder kan de muligvis anvende IR, men du vil ikke kunne anvende IR med denne originale fjernbetjening.


Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu