|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
Stuffedfrog ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
![]() Sendt: 13-Juli-2007 kl. 12:25 |
||
Igår vidste jeg stort set ingenting om hverken plasma eller LCD tv. Dog var jeg af den overbevisning, at LCD var bedre end plasma. Efter at have læst en del forskellige emner herinde, har jeg dog skiftet mening Jeg har aldrig ejet andet end et CRT tv, så uanset hvilket tv jeg vælger, vil det sikkert føles som en stor opgradering. Anyway, man kan jo ligeså godt prøve på at få det bedst mulige tv til de penge man har valgt at bruge. Jeg har ca. 15.000kr at bruge på et tv. Der skal jo også skal være råd til et nyt surround anlæg Jeg sidder ca. 3.5m fra mit tv og skal bruge det til stort set alt. Jeg ser pt. analogt kabel tv, men overvejer at investere i en Selector eller få mig en digital parabol. Desuden spiller jeg en del xbox 360 og ser en MASSE dvd film. Jeg køber dog med stor sandsynlighed, den HD DVD afspiller som man kan få som tilbehør til xbox'en. Her følger en del spørgsmål: 1. Hvilket tv er bedst Panasonic 42PX70E eller Pioneer 427XD? 1.1. Et 42PX70E kan man få for 10.999kr hos Geco.dk og et 427XD kan man få for 13.990kr i Elgiganten i denne uge. Hvis Pioneer tv'et overhovedet er bedre, er det så de ekstra 3.000kr værd? 2. Man kan få et 42PX700E tv hos Totaltv.dk for 13.845kr. Jeg har læst mig frem til, at den eneste forskel stort set er en ekstra HDMI indgang og noget som hedder Anti-Glare. Hvor gode er de to ekstra ting? Og er de de ekstra ca. 3000kr værd i forhold til et 42PX70E? 3. Det ser ud til at jeg har valgt at købe mit tv lige midt i et generations skifte. Burde jeg vente indtil priserne på de nye plasma tv falder og købe mig et FULL HD 1080P tv i stedet for? Jeg har læst herinde, at man stort set ikke kan se forskel på om et tv kører 720P eller 1080P med mindre det er over 50" eller man sidder under 3 meter fra skærmen. Så hvis man tager to stort set identiske 42" tv og stiller ved siden af hinanden, det ene 720P og det andet 1080P og spiller en HD DVD film, så vil man ikke kunne se den store forskel? Det virker ikke særligt logisk, men hvis det passer, så er der jo ingen grund til at vente med at købe et FULL HD tv. Men hvis der er en væsentlig forskel, så venter jeg dog gerne med at købe, eller betaler lidt ekstra ching ching. 4. Jeg overvejer at købe et 50PX70E tv. Er de 3.5m jeg har i afstand for tæt på? Og hvor stor betydning har det at det kun kører 720P når det er et 50" tv? Tak på forhånd, Plasma newbien |
|||
![]() |
|||
rasmuslarsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2005 Status: Offline Point: 259 |
![]() |
||
1: Pioneer. Det eneste der som sådan trækker ned af lidt større karakter, er den lige for svage gengivelse af sort. 1.1: Det er jo en personlig sag. Personligt ville jeg gerne give det ekstra. Det er dog ikke kun en betragtning jeg tager på baggrund af billedkvaliteten, men også produktet som helhed. 2. Igen er det svært at sige. Det skal du jo selv vurdere :) Men PX700 har nu også et betydeligt bedre lydsystem. 3. Hvis de er identiske, så sikkert ikke. Men at lave et 1080P Tv medfører jo også samtidig, at der stilles større krav til billedbehandlingen, så den bliver _nødt_ til at være bedre for at trække den interne del af Tv'et. Derudover tror jeg ikke man skal sætte næsen op efter, at de nye plasma Tv fra Pioneer falder drastisk i pris. Pioneer har bevæget sig lidt væk fra priskonkurrencen med Panasonic, og satset lidt anderledes denne gang. 4. 3.5 meter kan sagtens bære et 50 tommer Tv. Du skal dog også være opmærksom på, at f.eks. analoge signaler på vores Tv er i dårlig kvalitet blandt andet på den hårde kompression, og det kommer altså til udtryk på en så stor skærm. |
|||
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||
1. Panasonic. 1.1: Pioneeren er imho. kun bedre hvis du får et eksemplar uden dirty screen effekt, og hvis du ofrer ca. 2.500,- oveni til en proffesionel ISF kalibrering der bla. kan kompensere for den s-formede gammakurve den kommer med default - og du vil stadig efter kalibrering have et dårligere sortniveau (men bedre farver). Panasonicen kommer default billedmæssigt mere korrekt kalibreret end Pio'en så behovet for kalibrering er mindre på den. Pio'en har mere behov for denne kalibrering, men har så til gengæld også flere indstillingsmuligheder så den kan kalibreres til et lidt højere niveau end Panasonicen. Men forskellen er uendelig lille. Er Pio'en de 3000,- ekstra værd uden kalibrering ? nej for billedet er bedre på Panasonicen hvis ingen af dem er kalibreret. Er Pio'en de 3000,- + 2500,- ekstra værd med kalibrering ? nej for forskellen er så lille så det er ikke en merpris på 50% værd. Tag også med i din betragtning at du faktisk kan få et 50PX70 for samme pris som du skal betale for et 427XD med en kalibrering. Så ville jeg klart hellere have fordelene ved 50PX70, både det betydeligt større billede og den højere opløsning (1366x768) med kvadratiske pixels så det passer bedre til evt. mediacenter tilslutning, fremfor 42 tommernes aflange pixels (1024x768) der giver forkert aspect ratio ved tilslutning af mediacenter over VGA. Men husk det er dig der skal kigge på det, og dig der skal betale det, som du kan se vil du få forskellige råd herinde - afhængig af mærkereligion og andet - så det allerbedste råd vi kan give dig er at tage ud og sammenligne og se hvor du syntes du får mest for dine penge. Uanset om du vælger det ene eller det andet får du noget af det bedste du kan købe til prisen. på punkt 2, 3 og 4 - er jeg enig med Rasmus. Held og lykke med købet |
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||
Redigeret af rhsin - 13-Juli-2007 kl. 18:45 |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12465 |
![]() |
||
Sikke noget vrøvl. Når man snakker om 'bedst' snakker man selvfølgelig om det TV der leverer det mest korrekte billede, og det gør Pioneer. Det står ikke til diskussion. |
|||
![]() |
|||
Stuffedfrog ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
![]() |
||
Jeg takker for de svar der har været indtil nu Bedømt ud fra forskellige tråde jeg nu har læst, så virker det til at Panasonic er bedst til prisen, mens Pioneer yder det bedste billede? I det at begge tv kan fås for under de 15.000kr som jeg har til rådighed, så burde man gå ud fra at Pioneer ville være det bedste valg. Jeg vil i hvert fald hellere vil give et par 1000 shiny coins mere, og så få en bedre kvalitet. Men efter at have læst tråden om de famøse skygger/gardiner aka "Dirty Screen" så ved jeg ikke helt om jeg tør satse på et Pioneer 427XD. Og da slet ikke når Pioneer har fravalgt sig alt ansvar? Eksisterer fænomenet "Dirty Screen" stadigvæk? Jeg tænker herpå om Pioneer evt. har smidt nogle nye 427XD på marked uden Dirty Screen. Det har de dog højst sandsynligt ikke, i det et 427XD vel nu er at betegne som et "gammelt" tv. Ohh well, så længe der ikke er garanti for at kunne få et Pioneer 427XD uden Dirty Screen, så falder valget nok på et enten Panasonic 42PX700E eller et 50PX70E
|
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12465 |
![]() |
||
Overhovedet ikke for tæt på. 3,5 meter lyder som en fin afstand til 50"; du kunne nok også sagtens sidde tættere, især hvis du smider en HD DVD eller Blu-ray film på. Det klart bedste 50" TV på markedet lige nu har en opløsning på 1365*768, og det på trods af at der er flere 50" modeller derude med 'Fuld HD'. Når Pioneers 1080p modeller kommer ud senere på året bliver der nok lavet om på dette, men det næst-bedste vil så være førnævnte. |
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||
Det er en meget uheldig situation for dem som er blevet fanget med en skærm med de omtalte problemer, uden dog selv at have set noget til det er det mit indtryk at det trods alt er en begrænset andel af de solgte skærme som har problematikken, og nu er du opmærksom på det så kan du jo sikre dig at du får en helt ny produceret skærm, og at du feks vælger at handle et sted hvor du har x antal dages returret så kan du jo kigge særligt efter om den skærm du får har problemet eller ej. Man kan vel sige at alle mærker har vel deres uheldige sager der tror jeg såmænd ikke den ene er meget bedre end den anden. Og selvom modellen er "gammel" betyder det altså ikke at det er et dårligt tv, overhovedet ikke.. på mange områder klarer min snart 2 år gamle Pioneer plasma skærm stadig visse ting noget bedre end min PX70 skærm som trods alt er noget af de nyeste fra Panasonic. |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
Når du vælger Panasonic - og det gør du sikkert - så kig lige grundigt på PX700. Du får simpelthen ret meget mere i den model: 1: refleksfri skærm 2: kvadratiske pixels i 50" 3: 30 w god lyd i 4 højttalere 4: SD kortlæser til feriebillederne/optagemulighed God fornøjelse |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
||
1: refleksfri skærm, hvis den er ligeså refleksfri som Z700, er det kun salgsgas..... |
|||
![]() |
|||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
||
Stuffedfrog, jeg var i din situation for et par måneder siden. Min tilgang var en forventning om at om et par år kan jeg få 50" full HD for under 10k. Til den tid er DTT, mpeg-4, HD DVD, BD også mere udbredt og til langt lavere en pris. OK, jeg følte at et par år var for lang tid med 32" CRT, så jeg valgte den billigst mulige Panasonic 42PX70 løsning (9999 kr), her i ventetiden. Som forventet gav det et stort løft. 1.1 Gem de 3000 kr. til 2009. Udfra den smule jeg har set er Pio højst marginalt bedre. 2. Et mørkt gardin er bedre end anti glare. Sæt TVet til dit stereo. Køb en HDMI switch hvis du løber tør for indgange inden 2009. Igen gem de 3000+. 3. Full HD er langtfra en nødvendighed. Vent til 2009 hvor det er formodentlig er standard. 4. Jeg har omkring 3,5 m til 42". Det kunne godt være større. Med mindre du har ubegrænsede økonomiske midler vil jeg foreslå at du tager fat vores alle sammens sponsor, CineMagic.dk, og køber et Panasonic TH-42PV70P til < 9K. Mentalt afskriver du det så med 500 kr/md i 18 måneder, hvorefter du begynder at kigge efter et fedt 50" til andre 9K. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg troede faktisk at det var de ældre modeller der var problemfri pga. de brugte glas? Og så de nye med plastik hvor problemet opstod? Men det er da muligt at jeg læste forkert
Hvis man ser bort fra Anti-Glare, de 30W højtalere og SD kortlæser, hva' er så forskellen på et 50PX700E til ca. 23.000kr og et 50PX70E til ca. 16.000kr? Begge tv har vel kvadratiske pixels? Jeg har en relativ mørk stue og køber et nyt surround system, så de ekstra 7.000kr virker af lidt meget bare for én ekstra HDMI indgang og en SD kortlæser Med mindre at 50PX700E er FULL HD i 1080P? Det kunne det nemlig godt tyde på når man kigger her http://www.totaltv.dk/piz.asp?id=4178&aID=13569
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |