|
Spørgsmål om Dune & Yadis |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
elmicki ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Sted: Esbjerg, Dk Status: Offline Point: 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-November-2012 kl. 01:00 |
Hej, jeg overvejer at købe en Dune Smart D1 til min far, men har et par spørgsmål jeg håber der er nogle som kan svare på. Har læst på en masse forum, og jeg tror jeg er nogenlunde med. Planen er at købe en Dune D1, smide en 2 tb intern harddisk i den, samt sætte den til netværket. Jeg regner faktisk også selv med at købe en på et tidspunkt, så jeg kan få udskiftet min Aver Revo 3610 med XBMC. Jeg kommer dog til at afspille fra min Synology 212+ 1. Hvis jeg vil køre med Yadis, er det så nødvendigt med en USB nøgle/Sd kort til ”System storage” eller er det kun nødvendigt hvis man afspiller fra en nas eller anden ekstern placering? 2. ”Dune path” skal vel bare være stien til den interne harddisk på Dune? 3. I hvilket format skal harddisken formateres? Ext2 eller NTFS? 4. Hvis man tilføjer Dunes interne harddisk i netværkssteder (Denne computer) og får den vist som en mappe, kan man så bare overføre film derfra, eller hvad er den nemmeste måde? 5. Når men tilføjer sin filmmappe, gør det så noget hvis ens film ligger i undermapper såsom f.eks. Film Dvd, Film 720p, Film1080p samt Børnefilm. Altså sådan at Yadis kan se alle film selvom de ikke ligger i samme mappe, eller skal de ligge i samme mappe? 6. Når man sletter film, så gør man det vel bare i Dune`s menu, for derefter at scanne harddisken med Yadis igen for at covers/indhold bliver holdt opdateret. Det var vist lige de vigtigste spørgsmål Det er jo nok ganske simpelt når jeg får rodet med det, men i starten er det lidt forvirrende. Når jeg vælger filmmappen i XBMC, tager den alle undermapper med, derfor mit ovenstående spørgsmål ang. mapper… Har læst guiden på http://www.mediasmartserver.net/2011/02/04/guide-setting-up-yadis-2-0-for-the-dune/ samt læst inde på http://www.mpcclub.com/. Mpcclub.com er dog åbenbart ikke så stabil med deres server. Hvis nogen har en ganske hurtig opstartsguide eller andre guldkorn må de endelig skrive På forhånd tak for hjælpen Claus
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1. En USB nøgle er kun til brug hvis du vil gemme Yadis på andet end din NAS eller den interne harddisk. Du behøver den ikke, men hvis der IKKE er en intern disk i, så er det nemmest blot at bruge en USB stick.
2. Ja, det er den interne sti. Den skal dog formuleres korrekt for at Yadis kan finde filmene, men jeg husker ikke den korrekte syntax. 3. Pas. Du opretter en system storage direkte på Dune-afspilleren. 4. Ja, men vær OBS på, at visse af Dunes afspillere kun har 100 Mbit netværk, så det vil tage ret lang tid at overføre en HD film. 5. Du kan tilføje alle de mapper du vil. Yadis læser ikke undermapper (jo, BDMV strukturen gør den), så hvis du har én overordnet mappe med dine "Film DVD", "Film 72op", så er det ikke nok at tilføje denne - du skal ned og tilføje eks. "Film DVD"-mappen til Yadis indekseringen. 6. Ja, du kan godt gøre det således, men det nemmeste er vel at gøre det fra PC'en samtidigt med at skal opdatere Yadis, så der ikke ligger en masse covers i Yadis som du ikke kan trykke på fordi den ikke lige er blevet opdateret... |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
elmicki ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Sted: Esbjerg, Dk Status: Offline Point: 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak for de fine svar. Snakkede med den lokale computerpusher i dag. Man kan godt formatere harddisken i ntfs. Han anbefalede faktisk bare at købe en ekstern harddisk til den. På den måde ville det være nemt at tage den ud og ligge film på den. Kan måske bare købe et sd kort til Yadis delen. Troede jeg havde tjekket det med den manglende gigabit, men det havde jeg så ikke.. Kan se at alle Smart modellerne kun har 100 mbit. Mente faktisk at den ene af modellerne havde gigabit. Det er selvfølgelig ikke så vigtigt hvis jeg vælger løsningen med usb harddisken. Tror den bedste løsning for min far vil være at vælge usb løsningen. Så skal jeg bare finde ud af om jeg skal få købe den nu, evt. den mindre model Dune TV 301(som har gigabit) eller vente på de nye modeller som forhåbentligt gerne skulle komme engang senere i år.
Tak for hjælpen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |