|
Spørgsmål om Harman Kardon og System Audio højt. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Ravnholdt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Oktober-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 578 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-August-2012 kl. 18:11 |
|
Hej
Kan receiveren fra et Harman Kardon HKTS 7 surround system mon trække et System Audio SA 1750 højtalerpar? Receiveren er en AVR-141. Med venlig hilsen
Redigeret af Ravnholdt - 25-August-2012 kl. 18:46 |
||
![]() |
||
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det kommer an på hvilken Receiver det er, du nævner kun højttalerne.
Kom med model og nummer !
|
||
![]() |
||
Ravnholdt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Oktober-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 578 |
|
Hej
Oprindeligt indlæg rettet ![]() Med venlig hilsen
|
||
![]() |
||
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
|
Jeg tror ikke der er nogen problemer med at det kan spille sammen.
Men hvis du kun vil bruge de to SA højttalere i et stereo setup, så ville jeg vælge en god Stereo forstærker i stedet for. |
||
![]() |
||
|
Tak for svaret.
Det er til min lillebror.
|
||
![]() |
||
|
En lillebror kan jo have mange aldre, hvis han kun er 5 år er det måske lidt .....
![]() Men min point er at SA højttalerne er rigtig gode og de fortjener en god forstærker. Der er HK'ern måske lidt i underkanten
|
||
![]() |
||
|
Hej Pony65 Ja, det er rigtigt
![]() Det var dog også kun en nødløsning. Vi har snakket om, at han kan få min Sony STR-DA50ES i stedet.
Med venlig hilsen ![]() Redigeret af Ravnholdt - 25-August-2012 kl. 20:13 |
||
![]() |
||
|
Jeg har faktisk haft en Sony STR-DA50ES sammen med nogle SA højttalere for mange år siden, det var en fantastisk kombo.
|
||
![]() |
||
|
Lige et NB. vedr. højttalerne.
Gør dette : Anvendelse af sandkammer I bunden af kabinettet findes et separat kammer beregnet til tørt sand. Påfyldningen udføres ved at lægge højttaleren ned og afmontere den sorte prop (bagpå højttaleren). Herefter hældes sandet gennem hullet til kammeret er fyldt. Sæt proppen på plads igen. Sandet vil stabilisere kabinettet og absorbere vibrationer, hvilket gør lyden endnu mere præcis. |
||
![]() |
||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
|
Uenig med sandet, synes det gør bassen for tam. Kommer også an på hvilket rum de skal stå i!
Udover dette er Harman recievere strømstærke, og den kan udmærket trække 1750erne, har selv haft dem og de er letdrevne. Det klart jo bedre udstyr der er spændt for... Desto bedre lyd... |
||
![]() |
||
|
Hej
Tak for alle svarene. Jeg har faktisk sand i dem, da det anbefales fra System Audio (i manualen). Vi tager jeres svar til efterretning ![]() Med venlig hilsen |
||
![]() |
||
|
Jeg tror ikke du ved hvordan bas skal lyde, bassen bliver ikke tam den bliver mere tør og præsis.
Ikke lige den model som nævnes.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |