|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
rybber ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() Sendt: 12-Oktober-2004 kl. 14:44 |
Hej Jeg er ved at flække en HTPC sammen som skal være mit hjemme multimedie center. Jeg er dog lige stødt på et par spørgsmål omkring TV tuner kortet (har ikke haft et før). Jeg overvejer et Hauppauge PVR-350 som er topmdellen (er der andre jeg skal overveje?) Der er både video in (selvfølgelig) men også video out. Vil det sige at man ikke behøver at grafikkort med TV-out og nøjes med det der sidder i bundkortet? Vil brug af TVkortets TV out restriktere én til kun at se den kanal på fjernsynet som der bliver optaget på? Vil det i så fald være en god ide at fordele sit antennekabel så et går til HTPCen og et andet til TV'et så man kan bruge det normalt? Tak, Rybber |
|
Rybber,
Gratis web galleri script: www.minigal.dk |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hej Rybber Forbind evt. kortets egen TV-out til TV'et også, så får du kun det med som kortet ønsker skal vises. Se også: Anmeldelse af Hauppauge! WinTV PVR 350 /Lars Redigeret af Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
ThomasSL ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() |
Jeg overvejer et Hauppauge PVR-350 som er topmdellen (er der andre jeg skal overveje?) Du har selvfølgelig været opmærksom på, at jeg har et Hauppauge 350 kort til salg her på recordere.dk Der er både video in (selvfølgelig) men også video out. Vil det sige at man ikke behøver at grafikkort med TV-out og nøjes med det der sidder i bundkortet? Ja og Nej. Video out funktionen har et knald-hamrende-godt billede og benytter sig af kortets interne mpeg-encoder (dvs. bruger ej CPU-kræfter). Video out funktion kan som udgangspunkt kun vise tv og videoklip (MPEG). En del HTPC software benytter dog også muligheden for at viste deres menuer på denne udgang ved hjælp af en speciel overlay-teknik. Det virker også godt. Men video out funktionen kan ikke vise et billede af din normale desktop, eventuelt HTPC software som ikke understøtter overlay teknikken eller afspilning af DIVx filer. Sidstnævnte problem løses bedst ved at man bruger både TV-out fra 350'eren og TV-out fra grafikkortet. Men har du ikke brug for DIVx afspilning er det jo ikke noget problem. Vil brug af TVkortets TV out restriktere én til kun at se den kanal på fjernsynet som der bliver optaget på? Vil det i så fald være en god ide at fordele sit antennekabel så et går til HTPCen og et andet til TV'et så man kan bruge det normalt? Ja, man kan kun se den kanal som kortet optager. Du bør derfor splitte dit antennesignal op, så du kan skifte kanal særskilt på fjernsynet. Mvh Thomas |
|
![]() |
|
dkoclni ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 311 |
![]() |
Mit råd er, køb i stedet Hauppauge 250'eren og et grafikkort med en super TV out udgang. Du kan ikke undvære TV out udgangen vi grafikkortet i længden, selvom flere og flere programmer understøtter GUI via 350'eren, så holder det ikke i længden med mindre man river dyret ind til sin monitor når der skal tweakes. Men givet - har man pengene til det, så er 350'eren klart det fedeste at have, men trykker pungen, så "nøjes" med 250'eren da encoder delen er præcis det samme!.... Læs evt. flere anmeldelser og forskelle om det to på: http://www.htpcnews.com/ http://www.htpcnews.com/main.php?id=pvr_card_id_guide Redigeret af dkoclni |
|
![]() |
|
rybber ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
ThomasSL: Hvorfor sælger du 250'eren?
|
|
Rybber,
Gratis web galleri script: www.minigal.dk |
|
![]() |
|
ThomasSL ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() |
Det er en 350'er jeg har til salg. Jeg har haft problemer med at maskinen låser af og til og konstateret, at 350'eren havde problemer med mit bundkorts (gl. VIA) styring af PCI-bussen. Jeg har derfor skiftet til en 350'er i USB version - det er dog irriterende at have usb-fætteren liggende undenfor kabinettet, ligesom usb-versionen ikke har tv-out. Med hensyn til forskel på 250 / 350 skal det for god ordens skyld nævnes, at 350'eren har indbygget FM-radio |
|
![]() |
|
Tortex ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2004 Status: Offline Point: 144 |
![]() |
Hvis man bygger sådan en pc til at stå i stuen med HP 350 i + diverse i smart software, hvor meget kan man så lave med fjernbetjeningen og hvor meget skal der bruges tastatur til?
|
|
![]() |
|
tengstedt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
Det hele kan ordnes fra fjernbetjeningen (så vidt jeg har set i en MythTV-løsning, se mere her, slides fra foredrag i SSLUG) |
|
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :) Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer Mac Mini med Plex - DET spiller! Endnu et SONY tv anskaffet Nu også AC RYAN DVR 1TB |
|
![]() |
|
Tracebuzta ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Status: Offline Point: 140 |
![]() |
Jeg ville vælge det nye Hauppauge 500: http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr500mce.html Det har SCART stik og 2 tunere
Redigeret af Tracebuzta |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
![]() |
Men ingen fjernbetjening. Flemming |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3847 |
![]() |
og så kræver det jo også lige Windows XP Media Center Edition
|
|
![]() |
|
dkoclni ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 311 |
![]() |
ahh - det er da vist kun indtil de andre HTPC programmer understøtter kortet - hvilket vel ikke kan vare længe.... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |