|
Spørgsmål om hestekræfter |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-April-2016 kl. 14:55 |
||
Jeg egentlig altid hørt lidt på reglen om at flere watt først gør sig gældende ved høj volumen, men jeg nægter kategorisk at købe den device uden yderligere argument:).
Idag har jeg en Nad t757 til mine fazon lcr og bilder mig ind de mere watt (ift denon 2113, Yamaha 830) gør sig gældende allerede ved lav volumen. Jeg oplever en mere "tung" lyd, eller en lyd uden anstrengelser, trods små højtalere ved min nad end de nævnte receiver. Jeg har haft en Aventage 1030 også som jeg heller ikke syntes kan levere den samme lyd som min Nad. (På samme højtalere vel at mærke). Er det mere et udtryk for Nad´s lyd karakter eller spiller watt ind ved lav volumen også? Redigeret af Bromberg5 - 02-April-2016 kl. 14:58 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det er vist overvejende Nad's lydfilosofi at lyden skal være "tung" eller med herre meget bas. Når det er sagt, er en forstærker med flere muller bedre til at styre højttalerne og levere dæmpningsfaktor som tæmmer uhensigtsmæssigheder i membranerne.
Redigeret af Kampus - 02-April-2016 kl. 15:21 |
|||
![]() |
|||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
||
Til en så mager højtaler som Fazon, så klæder det den:) Ville dog langt fra undværre subwoofer:)
|
|||
![]() |
|||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
||
Forstærkerens effekt har intet at gøre med dæmpningsfaktoren, det er udgangsimpedansen som bestemmer den. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Det stemmer ikke overens med den erfaring jeg har. |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19566 |
||
Som oftest har forstærkere med høj udgangeeffekt en lav udgangsimpedans. Men der er også masser af undtagelser..... Klaus |
|||
![]() |
|||
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
||
Det har ikke så meget med erfaring at gøre. Dæmpningsfaktoren er nøje defineret. Du kan læse om det bla her: http://eaw.com/amplifier-damping-factor-more-is-better-or-is-it/ og her: https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjbsYOi7fDLAhXDXiwKHV3vBq0QFggzMAI&url=http%3A%2F%2Fwww.crownaudio.com%2Fmedia%2Fpdf%2Famps%2Fdamping_factor.pdf&usg=AFQjCNH6N2PMSarByoPr3hwvHRgXDzC94g Redigeret af Flash! - 02-April-2016 kl. 23:08 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |