|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
![]() Sendt: 17-Juni-2008 kl. 14:15 |
Hej - jeg har et simpelt spørgsmål, fra min Blu-ray afspiller har jeg købt et TOS-link kabel til min Surround receiver.
Stor var min overraskelse over at de mange indgange på bagsiden ikke kunne bruges - kablet sidder simpelthen ikke fast, kun indgangen på forsiden kunne bruges. Er er nogen der kan kaste lidt lys over det ![]() Mvh Lars |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Du har vel glemt at fjerne gummihætterne på kablet. Derved er der en risiko for at indgangene/udgangene tager skade. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
![]() |
Tak - men så simplet er det ikke
![]() For mig at se er der to typer af sokler - den ene, som er den jeg bruger, har ligesom en lille låge, de andre er lukket med en "prop". Det som irriterer mig er at kablet skal sidde på forsiden! Mvh Lars |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der er 2 typer af Toslink, Standard og Minijack, sidstnævnte er det nok næppe. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Laursen23 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() |
Toslink er standard fiberoptisk kabel ikke?
|
|
Denon AVR 2807 (reciever)
Sony RDR-HXD970 B&W DM604 S3 (front) B&W DM600 S3 (bag) B&W LCR60 S3 (center) Dali Concept Sub 12 Alfaview 37" fladskærm Kenwood MD5090 Minidisc Panasonic DMP-BD50 |
|
![]() |
|
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
Jo, men der findes to typer stik, Toslink og Toslink Mini. |
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
Laursen23 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() |
glimrende, for jeg har en macbook pro med toslink mini udgang, som jeg
gerne vil sætte til min Denon avr 2807. |
|
Denon AVR 2807 (reciever)
Sony RDR-HXD970 B&W DM604 S3 (front) B&W DM600 S3 (bag) B&W LCR60 S3 (center) Dali Concept Sub 12 Alfaview 37" fladskærm Kenwood MD5090 Minidisc Panasonic DMP-BD50 |
|
![]() |
|
abadabadoo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
den med lågen og den med proppen er megen til hinanden. Bare sørg for at stikket vender rigtigt.
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svarene - Jeg har igen googlet, efter at det står klart at der kun er en standard (bortset fra mini), og kan konstatere at der er et generelt problem omkring at stikket sidder alt for løst i soklen.
Nogle steder anbefales at der bruges tape til at vikle om stikket så det sidder bedre fast. Der er åbenbart ingen låsning, eller "klik"-mekanisme i soklerne med "prop". Det er der derimod i soklen med "låge". Det er bare så pokkers besværligt at rode med bagsiden af receiveren, nu den står i skabet - men jeg må nok til det igen ![]() Mvh Lars |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |