recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål omkring nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål omkring nas

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Storgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-December-2009
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål omkring nas
    Sendt: 04-Marts-2010 kl. 16:58
Hej

Jeg står og skal til at købe en nas. Ved stadig ikke helt om det skal være Qnap eller Synology.

Mine behov:
- Skal kunne bruges af to brugere, en pch c-200 og på et senere tidspunkt en squeezebox samtidig.
- Skal være god som photostation (altså brugervenlig og se godt ud), så familien kan se mine billeder fra deres eget hjem, og det ser godt ud for dem.

Derudover ved jeg ikke helt om det skal være en til 2 diske. Her tænker jeg på Qnap ts-219p eller Synology ds-209+II. Eller om jeg skal op i en med 4 diske, her tænker jeg på 419p eller 409+. På nuværende tidspunkt har jeg kun behov for lidt under en 1 TB (ungernes film og vores egne film, billeder og dokumenter), og jeg regner ikke dette vokser til mere end maksimalt 1,5 til 2 TB indenfor de næste ca. 2 år eller mere. Derfor er mit spørgsmål, om det er smartest at købe en med 2 diske nu, og så opgradere til en større når behovet kommer, eller jeg skal have en med 4 diske nu? Min tanke er at når jeg skal bruge en med 4 diske, ca. om 2 år, vil de være meget bedre end den jeg kan købe i dag, og så vil det være smartere at skifte til den tid, eller er det helt skudt forbi.

Ser frem til jer sagkyndiges svar.

På forhånd tak.
Storgaard
Til top
pnn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2010
Sted: danmark
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 17:23
Hejsa 

Stod selv i samme situation for en uge siden, dog skulle er bruge til sonos og ikke til squeezebox, samtidig skulle jeg kunne have billeder og streame til en PS3, 
Valget fald på qnap 219p og der er sku en fin maskine  download center og lignede fungere rigtigt fint, Men Twonky som jeg skulle bruge til PS3 streams når det kører kan jeg ikke få standby på harddiske til og virke de spinder op engang hver min eller der omkring, kan se på Qnap forum at det er et kendt problem så der kommer sikkert en løsning med firmware update,  
synes lige du skulle vide det, ved ikke om synology har nogle problemer af den slags, 

Men vær lige obs på hvilken diske du vil bruge ingen af de 2 mærker har det super godt med WD green hvis de var på din liste over hvad du vil have i den. 

har selv valgt samsungs F2 eco, og det virker meget fint indtil videre, de er dog ikke lige frem lydløs 

håber jeg kunne hjælpe lidt 
Til top
3000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Point: 1406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 17:36

Spørgsmål omkring nas LOLLOL     ja det gør ondt Clap

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 18:24
hvis photostation er i fokusområdet så bliver (er den i version 2.2) og kommer i version 2.3 som kommer indenfor 1-2 mdrs tid afhængig af betatesten... så bliver den lækker på synologyen.... og jeg ville derfor klart pege på den.

Jeg har både en synology og en qnap og begge løser opgaven.. qnap er måske henvendt mere direkte mod den proff hvor synologyen har satset lidt mere på crossover til private og lidt mere brugervenlighed.

Jeg har selv en synology ds409+ og en qnap ts 409 turbo nas

men prøv da en testdrive og se hvad der tiltaler dig
Mvh

René
Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af pnn pnn skrev:

Hejsa 

Stod selv i samme situation for en uge siden, dog skulle er bruge til sonos og ikke til squeezebox, samtidig skulle jeg kunne have billeder og streame til en PS3, 
Valget fald på qnap 219p og der er sku en fin maskine  download center og lignede fungere rigtigt fint, Men Twonky som jeg skulle bruge til PS3 streams når det kører kan jeg ikke få standby på harddiske til og virke de spinder op engang hver min eller der omkring, kan se på Qnap forum at det er et kendt problem så der kommer sikkert en løsning med firmware update,  
synes lige du skulle vide det, ved ikke om synology har nogle problemer af den slags, 

Men vær lige obs på hvilken diske du vil bruge ingen af de 2 mærker har det super godt med WD green hvis de var på din liste over hvad du vil have i den. 

har selv valgt samsungs F2 eco, og det virker meget fint indtil videre, de er dog ikke lige frem lydløs 

håber jeg kunne hjælpe lidt 
Hejsa

Mht. At køre med WD Green, så kan jeg oplyse at jeg kører med en WD10EARS i min TS-119. Det kører uden problemer, kan også se på Q-nap´s Compatibility List, at der heller ikke skulle være problemer med WD15EARS.
Der imod skal man åbenbart holde sig fra WD10EADS og WD15EADS. Om dem skriver Q-nap "There is known performance issue with WD15EADS-00P8B0 and WD10EADS-00P8B0. These two HDDs are not suggested to use with QNAP NAS."

Mht. Twonky, så har du lige reddet og ødelagt min dag. Igår enablede jeg det på min min TS-119 således jeg kunne se mine foto´s på mit TV. Det fungerede rigtig fint (Troede jeg) Men senere på dagen lagde jeg godt mærke til, at min disk ikke var gået i dvale. Jeg observerede samtiddig, at den ligesom søgte på HD med ca. 1 minuts mellemrum, men gad ikke til at rode med det, da jeg var på vej i seng. Men nu har jeg jo fået svar på mit problem Confused

Nu vil jeg så lige stille et enkelt spørgsmål (Undskyld, da det jo ikke er min tråd)
Jeg vil gerne downloade "So ein ding" som Podcast, kan man ikke gøre det under download station ? Hvis man kan, hvordan gør man så det ?

Ha en god weekend alle sammen Smile

LG OLED65B6V TV
Samsung PS51D8005FU TV
DENON AVR-X3300W Reciever
Samsung H8900N Blu-Ray
Xbox One X, PS4 1Tb
Qnap TS-119, SONOS ZP90 Zoneplayer, SONOS BR100 Zonebridge, 2 x SONOS Play 1
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 08:43
jeg prøvede lige selv at tjekke podcast og du kan gøre det på flere måder.

du går ind på http://www.dr.dk/DR2/Soeinding/Download/20090202103048.htm der er så et "grønt" podcastfelt hvor du kan vælge om du vil abbonere på mail (jeg går udfra der for du så en mail med download link.. har ikke lige prøvet den)

men ellers klik på xml så åbner et nyt vindue og her ligger programmerne listet op, med fil (efter en clips) der højreklikker du på linket og kopierer genvej, og den genvej sætter du bare ind i din downloadstation og starter overførslen, så skulle det gerne køre helt af sig selv herefter.. når filen er hentet skal du så bare finde på din server og afspille den.
Mvh

René
Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 09:12
Ok det må jeg prøve, havde forstået det sådan. At man skulle højre klikke på xml, og så sætte det link ind i download stationen. Og det kunne jeg ikke få til at virke :-(
LG OLED65B6V TV
Samsung PS51D8005FU TV
DENON AVR-X3300W Reciever
Samsung H8900N Blu-Ray
Xbox One X, PS4 1Tb
Qnap TS-119, SONOS ZP90 Zoneplayer, SONOS BR100 Zonebridge, 2 x SONOS Play 1
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu