|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pnhh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2006 Sted: Lystrup Status: Offline Point: 888 |
![]() Sendt: 06-November-2010 kl. 08:33 |
Kan en Logitech Squeezebox sættes direkte til en dac.Og skal man bare bruge et netkabel for at tilslutte den til computeren.Er det en fordel at have en nas server sammen med den.Lydmæssigt kan den så slå sonos.Eller er der andet der er bedre.
|
|
Oppo 93. Lg 55 b6
Hegel 80. Clear Audio Concept. Hjemmebyg |
|
![]() |
|
Andy Brøner ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() |
Har selv en Squeezebox Duét som har en elektrisk S/PDIF udgang. Låser man volumeniveauet (via SqueezeServer) kan man opnå bitperfect lyd, dvs. selve Squeezeboxen ikke laver yderlig resamplingen af lyden.
|
|
![]() |
|
pnhh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2006 Sted: Lystrup Status: Offline Point: 888 |
![]() |
Vil ud og se på en når forretningerne åbner.Takker for hjælpen.
|
|
Oppo 93. Lg 55 b6
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
jeg har også lige lavet en løsning med squeezebox duet, en Netgear nas og en stello DA 100 konverter. det spiller fandme godt. PT overvejr jeg at bruge en ipod touch til at styre musiken med......der er dog ikke et must. min reference er en meridian G06 cd afspiller til 20K
|
|
![]() |
|
![]() |
P.las har lige købt en squeezbox duet som skal bruges sammen med min stello DA konverter.Så mangler lige en nas server.Så jeg glæder mig da til at høre hvordan det lyder.
|
|
Oppo 93. Lg 55 b6
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Tillykke med Squeezeboxen.
Jeg aner intet om forskellen i digital lyd. Men de audiofile på logitech's eget brugerforum roser Touchen til skyerne som digital transport. De siger den er bedre end duetten. (For mig lyder det jo som mumbo jumbo, digitalt bitperfect er vel bitperfect...)
Derudover understøtter touchen højere samplerates, hvis man ligger inde med high-rez-filer.
Så ud fra et lydmæssigt synspunkt skulle der være flere grunde til at gå efter Touchen frem for duetten. (DAC'en i den skule også være usædvanligt god til prisen, det kunne du jo lade komme an på en prøve.)
Nå men det jeg egentlig ville sige var: Der er ingen grund til at vente på en NAS. Du kan bare installere squeezebox server på din pc tila t starte med.
Det omtalte forum: http://forums.slimdevices.com/forumdisplay.php?f=7
|
|
![]() |
|
![]() |
Fik købt en Squeezebox duet i dag men den bliver afleveret igen.Da jeg ikke synes at fjernbetjeningen er ret god.Så må se om Touchen er bedre.
Redigeret af pnhh - 06-November-2010 kl. 22:47 |
|
Oppo 93. Lg 55 b6
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
Ifølge nogle inde på hifi4all.dk så skulle den digitale lyd på Toch'en vist også bliver bedre ved at udskifte strømforsyningen. Jeg kender dog ikke selv noget til det.
|
|
![]() |
|
Bob ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-November-2009 Status: Offline Point: 43 |
![]() |
Tvivler på at du får bedre 1'taller og nuller ud af din Touch ved at skifte strømforsyningen, der skal man nok mere kigge på stabiliteten/præcisionen af de interne clock generatorer og hvis der er så meget clock jitter at det er hørbart, så er det vist en garanti reparation der er løsningen :-)
Kører selv med en duet og Cambridge Dacmagic og det lyder rigtig godt, jeg må dog indrømme. at der skal både bestemte indspilninger til og nogle rigtig gode hovedtelefoner på før at der med 100% sikkerhed kan høres forskel på den indbyggede DAC og så Cambridge'en(I hvert fald med mine slidte ører). Redigeret af Bob - 07-November-2010 kl. 02:55 |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
Du kan selv læse om det her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83891&KW=sb+touch jeg er nu også en af dem der stort set mener at der ikke er forskel på digitale signaler, men der er folk som mener at de kan høre forskel og det kan i hvert fald ligesom med div kabler udløse voldsomme diskussioner ovre på hifi4all.dk ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Så fik jeg bestilt en Touch.Vil ud og aflevere Dueten igen.
|
|
Oppo 93. Lg 55 b6
|
![]() |
|
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() |
Tillykke :-) Den bliver du glad for, har selv en. De første 10-20 timer, var jeg godt nok lidt skuffet over lyden, men så begyndte der at ske noget. Nu spiller den herligt :-) Så husk der lige er lidt "tilspilningstid"
ALLE >>> Hvordan "disabler" man wireless på Touchen ? Touchen er kablet, og kører på denne forbindelse, er det nok ? Ellser skal jeg ind et sted og disable wireless ? Redigeret af SilverLine - 07-November-2010 kl. 11:46 |
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |