recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til AiMesh
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål til AiMesh

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til AiMesh
    Sendt: 06-Maj-2020 kl. 08:53
Hej

Jeg håber der er et klogt hovede der har lidt imput Smile

Jeg har et Ai-mesh med 2 stk. ac86u og 1 stk. ac68u.

Principielt har jeg ikke brug for den sidste ac68u, men dækningen øges lidt i den ene ende af huset når den er på.

Jeg tænkte på om det bedre kunne betale sig ikke at bruge ac68u, og kun lade de to ac86u køre mit mesh netværk ? Kan ac68u være en flaskehals når den er på med ac86u?

 
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 10:09
hvordan har du forbundet dine enheder ?

Umiddelbart vil jeg ikke mene at du skal droppe den sidste enhed.
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 10:53
Hovedenheden (ac86u) er forbundet til udbyderens modem som er sat op i Brídge tilstand. 
De to noder er trådløst forbundet til denne.

Og tak for dit input, har samme formodning, men ville jo være surt at have brugt penge på at opdatere de 2 af dem til 86u hvis det viste sig at den sidste 68u, som ikke er super vigtig for dækningen, agerede flaskehals i mit netværk.
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 11:13
Kan ikke se den skulle være en flaskehals.

Den optimale løsning er at kable din 68, hvis det er muligt.

Hvis du opgradere så vil en AX92 give en markant bedre båndbredde. Men den kræver så at alt skal opgraderes.
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 11:28
Hvis du mener min hovedenhed, så er den forbundet til modem med netværkskabel. Det er kun de to noder der er trådløst forbundet. Det fik jeg ikke så klart igennem.

Det er desværre nok ikke muligt at kable de to noder. Men jeg tror som udgangspunkt også at 86u er rigelig opgradering for denne gang. Jeg får fiber senere på året, så må jeg se om de kan håndtere den båndbredde osv.


Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Hvis du mener min hovedenhed, så er den forbundet til modem med netværkskabel. Det er kun de to noder der er trådløst forbundet. Det fik jeg ikke så klart igennem.

Det er desværre nok ikke muligt at kable de to noder. Men jeg tror som udgangspunkt også at 86u er rigelig opgradering for denne gang. Jeg får fiber senere på året, så må jeg se om de kan håndtere den båndbredde osv.


mht til fiber.
Jeg har droppet mit hiper modem, så min main Asus kører direkte på fiber konverter boksen.
Du kan muligvis gøre det samme med din udbyder. Så ingen grund til at sætte noget i bridge mode.
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 11:40
Tak for tippet, det vil jeg huske når det kommer :-)
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu