|
Spørgsmål til AiMesh |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kimosabe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 345 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Maj-2020 kl. 08:53 |
Hej
Jeg håber der er et klogt hovede der har lidt imput
![]() Jeg har et Ai-mesh med 2 stk. ac86u og 1 stk. ac68u. Principielt har jeg ikke brug for den sidste ac68u, men dækningen øges lidt i den ene ende af huset når den er på. Jeg tænkte på om det bedre kunne betale sig ikke at bruge ac68u, og kun lade de to ac86u køre mit mesh netværk ? Kan ac68u være en flaskehals når den er på med ac86u? |
|
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9421 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hvordan har du forbundet dine enheder ?
Umiddelbart vil jeg ikke mene at du skal droppe den sidste enhed.
|
|
![]() |
|
Kimosabe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 345 |
Hovedenheden (ac86u) er forbundet til udbyderens modem som er sat op i Brídge tilstand.
De to noder er trådløst forbundet til denne. Og tak for dit input, har samme formodning, men ville jo være surt at have brugt penge på at opdatere de 2 af dem til 86u hvis det viste sig at den sidste 68u, som ikke er super vigtig for dækningen, agerede flaskehals i mit netværk.
|
|
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9421 |
Kan ikke se den skulle være en flaskehals.
Den optimale løsning er at kable din 68, hvis det er muligt. Hvis du opgradere så vil en AX92 give en markant bedre båndbredde. Men den kræver så at alt skal opgraderes.
|
|
![]() |
|
Hvis du mener min hovedenhed, så er den forbundet til modem med netværkskabel. Det er kun de to noder der er trådløst forbundet. Det fik jeg ikke så klart igennem.
Det er desværre nok ikke muligt at kable de to noder. Men jeg tror som udgangspunkt også at 86u er rigelig opgradering for denne gang. Jeg får fiber senere på året, så må jeg se om de kan håndtere den båndbredde osv. |
|
|
|
![]() |
|
Jeg har droppet mit hiper modem, så min main Asus kører direkte på fiber konverter boksen. Du kan muligvis gøre det samme med din udbyder. Så ingen grund til at sætte noget i bridge mode.
|
|
![]() |
|
Tak for tippet, det vil jeg huske når det kommer :-)
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |