recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til Dolby Atmos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål til Dolby Atmos

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thrawn_JL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-September-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thrawn_JL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til Dolby Atmos
    Sendt: 15-April-2019 kl. 14:58
Hej Alle

Min hustru har lige givet mig en Denon AVR-X3500H, som jeg har eksperimenteret lidt med at aktivere Atmos på. Men jeg kan ikke rigtigt hitte ud af hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan lade sig gøre.

Enheder:
En gammel PopcornHour A400
En gammel Denon DBT-1713UD bd afspiller
og et AppleTv 4k.
En ps4 første generation.

Som testfiler har jeg diverse Dolby lab atmos filer

Jeg ved godt at Apple TV kun burde virker med Atmos på VOD enheder. Jeg har dog fået en Dolby Digital+ Fil med atmos til at virke via Plex. Og så har jeg (klart nok) fået det til at virke med Netflix UHD abonnement.

Jeg køre både pch og bd afspilleren med passthough.

Jeg har læst mig til at det burde (i hvert fald med PCH) virke da den burde sende hele lyden til receiver og så lade den klare det.

Men det gør det ikke. Ingen andre metoder end Netflix og Plex har vist atmos på receiver.

Nu er spørgsmålet så. Er der noget jeg har misforstået? Skal enhederne understøtte andet end de formater som Atmos "udvider" for at de kan sendes som bitstream?

Eller er der noget jeg har misforstået med receiveren? er det kun nogle ting den kan afspille med Atmos lyd?

Burde der altid stå Atmos på receiveren når den spiller atmos?

jeg håber en af jer er noget klogere end mig på det her område :) Jeg er ikke ekspert jeg finder det bare spændende :)


På forhånd tak :)

/Thrawn


Redigeret af Thrawn_JL - 15-April-2019 kl. 15:06
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 15:19
Hvis din receiver skal vise Atmos i displayet, skal afspillerne sende signal som Bitstream, og de skal selvfølgelig indeholde Atmos lydspor.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Thrawn_JL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-September-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thrawn_JL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 15:22
Ja 😊
Og begge de dele er i orden.
Pch og bd afspilleren passthough bitstream
Og filerne er hentet fra Dolbys side og har jeg har kigget på dem med en Media info app der viser Atmos lyden er der
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 15:45
Og PCH og BD afspiller er tilsluttet direkte til receiver ? 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Thrawn_JL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-September-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thrawn_JL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 15:46
ja via HDMI
Til top
Thrawn_JL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-September-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thrawn_JL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 15:48
Den ene af de filer som bliver afspillet men ikke "trigger" atmos på ...trigger atmos på Appletv når jeg spiller via plex
Til top
Biojensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Biojensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2019 kl. 20:46
Hvis “secondary audio” ikke er slået fra i blu-ray afspilleren vil den ikke kunne afspille Dolby Atmos
Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk

Til top
Thrawn_JL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-September-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thrawn_JL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2019 kl. 08:01
Jeg har endelig fået Atmos og DTSX til at virke 🤓

Det viste sig mine højtaler indstillinger var sat forkerte på x3500h

Hvorfor så både Netflix og plex kunne aktivere det aner jeg ikke. 

1000 tak til dem der har forsøgt at hjælpe mig 🥳

God påske 

/Thrawn
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu