|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Lause ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-April-2010 Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 26-September-2011 kl. 12:04 |
Hej alle,
Jeg står i den situation, at jeg efterhånden savner et tv i soveværelset. Derfor vil jeg pensionere mit gamle Panasonic 42X70 fra stuen og lade det få plads i soveværelset.
Dette betyder så, at jeg skal ud og kigge mig om efter et nyt til stuen. Først og fremmest kan det siges, at vi sidder i hvert fald 3 meter fra skærmen. Udover det, så kigger jeg efter et tv på i hvert fald 50", og det der begrænser mig yderligere er prisen. TV'et skal bruges til at se TV, en smule PS3 og så lidt Blu-Ray - Så jeg er på ingen måde stor forbruger eller nogen vild entusiast mht billede/lyd. Jeg har været ovenud lykkelig for mit Pana X70, hvilket jo også er/var en "entry" model.
Jeg har kigget på de billigste modeller fra LG og Panasonic - Og det er primært prisen jeg har kigget på her, fordi jeg ikke har brug for en masse "fancy" indstillinger eller funktioner.
Dog fik jeg lige taget et kig på min lillesøsters nye 46" Samsung LED og blev hurtig ret misundelig på størrelsen - Også på den arm hun har fået den sat på. Jeg er selvfølgelig godt klar over, at LED er en del dyrere.
Men hvis jeg nu er villig til at smide lidt flere penge (De to billige koster jo under 5000) - Ca. 7-8.000 - hvor langt kommer man så? Er der nævneværdige fladskærme der melder sig på banen her? Og hvis jeg nu skal have en >50" LED, hvor meget skal jeg så af med, for at få noget fornuftigt?
Helt til sidst, så får jeg TV gennem yousee, og det er ikke muligt at etablere endnu en antenne udgang, så skal have fat i en splitter og antennekabel og trække det til soveværelset. - Her fik jeg dog afvide, at jeg skal finde noget specielt godt udstyr, så jeg ikke mister decibel på "afstanden". Hvad skal jeg have fat i her?
På forhånd tak!
Lause
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Nu vil jeg ikke starte en verbal krig ved at nævne et TV mærke frem for et andet, så lad os tage det med antennefordeling der er sådan en god: TRIAX TFS 715-2
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvor køber man sådan en henne - og hvad koster den?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Kan bl.a købes her: http://www.sandras.dk/tfs-715-2-dc-2-fordeler--indvendig-_351.php eller hos installatører/montører.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Ingen der kan hjælpe med lidt anbefalinger på skærme?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jammen så vil jeg da sige fortsæt med Panasonic.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |