recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til Harmony 900
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål til Harmony 900

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 13:04
Hvorfor jeg spørger?
Det var bare for at være på den sikre side. Hvis man tænker logisk over det, så kan det jo sagtens lade sig gøre, men det er jo ikke altid det så kan fungere i virkeligheden.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Tvixen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2008
Sted: Sjælland
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 14:20
Nogen af Jer der ved om 900 virker med Wireless IHC.....direkte uden bokse eller andet konverterings ting.
Samsung: UE46D6205/ Marantz: 1501/ Dennon: POA4400/ Scandyna: MiniPod+MicroPod
HarboSub: SUB10/Sony: RDR HXD870 + PS3/ NAS: Qnap 239 TurboNAS 2Tb + WD Live
IHC Wireless/ HTC Desire/ Iphone4, Ipad2
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 14:43
IHC kører Wavenis, mens Harmony 900 kører ZigBee/RF4CE (eller en søster til de to). Så det kommer næppe til at ske. Igen skal du nok desværre tage omvejen over IR.

(Jeg går ud fra, at der stadig findes infrarøde modtagere til IHC. Det gør der i hvert fald til vores gamle ikke-Wireless IHC.)
Til top
Tvixen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2008
Sted: Sjælland
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 15:13
Tak for svaret Allan.

Det blir desværre nok for besværligt med konvertering til IR, da pladsen i IHC skabet er brugt,
og der samtidigt skal købes mere isenkram der står og fylder op Confused

Samsung: UE46D6205/ Marantz: 1501/ Dennon: POA4400/ Scandyna: MiniPod+MicroPod
HarboSub: SUB10/Sony: RDR HXD870 + PS3/ NAS: Qnap 239 TurboNAS 2Tb + WD Live
IHC Wireless/ HTC Desire/ Iphone4, Ipad2
Til top
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Jeg påtænker mig måske snart at købe en Harmony 900, som skal erstatte min Harmony one. Det jeg savner ved Harmony one er at den ikke understøtter RF signaler, så man kan styre sine komponenter uanset hvor de er.

Jeg ved godt Harmony One ikke har RF, men bemærk at de to fjernbetjeninger ikke er helt ens at bruge, selvom de ligner hinanden.

Jeg har haft en Harmony One i et års tid, og købte en Harmony 900 for at kunne frigøre de 4 farvede knapper fra touch-skærmen i næsten alle mine aktiviteter og devices. Jeg skulle ikke bruge RF til noget, det var udelukkende for at få de 4 ekstra hard-buttons. Men efter 2 timers brug ligger min 900 nu pænt pakket ned i sin kasse igen, og dér bliver den liggende til jeg gider sælge den - jeg beholder Harmony One i stedet.

Harmony 900 er simpelthen langsommere til at reagere, når man trykker på touch-skærmen - eksempelvis blot for at bladre imellem forskellige sider knapper. Grænsende til at jeg hele tiden tror den ikke har bemærket at jeg har trykket. Det kan jeg ikke holde ud. Harmony One reagerer med det samme man trykker. Det skal lige nævnes at én af mine kolleger, der prøvede begge fjernbetjeninger hos mig, inden han selv valgte hvilken han ville købe, ikke syntes det var slemt. Han valgte Harmony 900. Men jeg kan ikke bruge den.

Men hvis du skal bruge RF, så er det jo en 900 du skal have - blot så du ikke tror det er (stort set) eneste forskel. Der er altså forskel på brugeroplevelsen også.

Mvh
Steen

Redigeret af Sschmidt - 22-Juli-2010 kl. 15:37
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 15:40
Hm.. mærkeligt, for jeg har netop hørt at Harmony 900 skulle være en anelse hurtigere også når man bladrer igennem siderne på selve fjernbetjeningen, ved f.eks. tv kanaler.

Men kontakt mig endelig hvis du vil sælge! Jeg er MEGET interesseret!!Smile
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu