L'er skrev:
Jeg påtænker mig måske snart at købe en Harmony 900, som skal erstatte min Harmony one. Det jeg savner ved Harmony one er at den ikke understøtter RF signaler, så man kan styre sine komponenter uanset hvor de er. |
Jeg ved godt Harmony One ikke har RF, men bemærk at de to fjernbetjeninger ikke er helt ens at bruge, selvom de ligner hinanden.
Jeg har haft en Harmony One i et års tid, og købte en Harmony 900 for at kunne frigøre de 4 farvede knapper fra touch-skærmen i næsten alle mine aktiviteter og devices. Jeg skulle ikke bruge RF til noget, det var udelukkende for at få de 4 ekstra hard-buttons. Men efter 2 timers brug ligger min 900 nu pænt pakket ned i sin kasse igen, og dér bliver den liggende til jeg gider sælge den - jeg beholder Harmony One i stedet.
Harmony 900 er simpelthen langsommere til at reagere, når man trykker på touch-skærmen - eksempelvis blot for at bladre imellem forskellige sider knapper. Grænsende til at jeg hele tiden tror den ikke har bemærket at jeg har trykket. Det kan jeg ikke holde ud. Harmony One reagerer med det samme man trykker. Det skal lige nævnes at én af mine kolleger, der prøvede begge fjernbetjeninger hos mig, inden han selv valgte hvilken han ville købe, ikke syntes det var slemt. Han valgte Harmony 900. Men jeg kan ikke bruge den.
Men hvis du skal bruge RF, så er det jo en 900 du skal have - blot så du ikke tror det er (stort set) eneste forskel. Der er altså forskel på brugeroplevelsen også.
Mvh
Steen
Redigeret af Sschmidt - 22-Juli-2010 kl. 15:37