Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bjur
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
|
Emne: Spørgsmål til Harmony One inden køb? Sendt: 05-April-2009 kl. 10:51 |
Jeg er kommet til det punkt hvor min Phillips SRU9600 skal udskiftes, og jeg hælder mere og mere til en Logitech One. Men da Logitech er lidt en anden boldgade (forhåbenlig bedre) har jeg nogle spørgsmål jeg skal have afklaret inden jeg skifter.
1. Der er mulighed for at lave favoritliste med TV kanallogoer i touchskærmen, men da jeg bruger min HTPC til at se TV, er der så mulighed for at oprette dem der istedet for under TV menuen?
2. De 4 farvede knapper ligger i touchskærmen så vidt jeg kan forstå, men ligger de på første side i alle menuerne og kan man ligge dem samme side som kanallogoerne?
3. Kan man selv navngive aktiviteterne?
4. Der er vel ingen problemer i at lave en aktivitet der tænder for TV, tænder for reciever, skifter input på de to enheder etc etc.?
5. Er der en maks begrænsning på de aktiviter man laver, da min SRU9600 var begrænset, så hvis jeg lavede en aktivitet med forsinkelse kunne den kun forsinke 3 sekunder ad gangen, så en aktivitet blev hurtigt makset ud. Men kan man lave større forsinkelser på Harmony one og er der stor hukommelse til aktiviteter?
6. Hvor kan jeg bestille den billigst. Det var nærliggende at bestille fra UK pga. lav kurs, men den eneste jeg har kunne finde som er billigst er Amazon.co.uk, hvor jeg tilmeld har voucher men den accepterer ikke adressen. Findes der et trick eller hvor finder jeg den ellers billigst?
7. Jeg havde oprindelig kig på en Harmony 895 pga. den kan tage RF signaler men den var dobbelt så dyr, og så vidt jeg kunne se var bl.a. displayet low res, er der andre fordele udover RF der gør 895 bedre end One?
Tak for hjælpen...
|
 |
Ally
Bruger
Oprettet: 20-August-2005
Sted: Denmark
Point: 81
|
Sendt: 05-April-2009 kl. 12:12 |
Det er ikke alt, jeg kan svare på, men noget kan jeg, da jeg selv har en One:
1: Har ikke en HTPC, så det kan jeg ikke hjælpe med. 2: Forstår vist ikke helt spørgsmålet. 3: Ja 4: Nej... det er hele idéen med Harmony serien. Du har fuld kontrol over, hvad der tænder, hvilke in/outputs osv. 5: Hm... kender ikke begrænsningen, men der er da sikkert en. Jeg har ret store aktiviteter, som tænder for enheder 3-4 enheder, skifter inputs, slår subwoofer henholdsvis fra eller til... og indeholder også forsinkelser. Jeg er ikke stødt på nogen begræsning. 6: Tjek edbpriser. Jeg købte min i Elgiganten. Ikke det billigste sted, men nemt, og de havde den på lager på det tidspunkt (lige da den kom frem) 7: Jeg havde en 885 i tidernes morgen, som jeg droppede efter få måneder p.g.a. dårligt tastaturlayout, dårlige kontakter til opladeren (skulle ligge MEGET præcist i opladeren) og den horrible opløsning i displayet. Alle disse ting er rettet i One'en.
|
 |
huiron
Super bruger
Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 308
|
Sendt: 05-April-2009 kl. 13:36 |
2: De 4 farver er i harmony'en bare en funktion som enhver anden. Du kan selv bestemme på hvilken side i touch displayet de skal ligge. Hver side har 6 funktioner.
5: Tror den ligger på 10 sekunder max, men der er flere der har indført en "spøgelses enhed" til at klare det problem. Så det er højest et spørgsmål om lidt konfigurering.
|
 |
Bjur
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
|
Sendt: 05-April-2009 kl. 16:33 |
Tak for svarene, så mangler jeg kun svar på spørgsmål 1 og evt. hvis der er en der har haft både 895 og One og kan fortælle bl.a. om, hvilke forskelle der er på dem, ville det være kanon.
Tak for hjælpen.
|
 |