recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til HTPC inden køb.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål til HTPC inden køb.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2009
Sted: Odense , Fyn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til HTPC inden køb.
    Sendt: 26-Marts-2013 kl. 23:23
Hejsa Folkens.

Jeg har fået mig den ide, at jeg gerne ville prøve og rode lidt med et mediacenter igen. Mit spørgsmål er følgende, sidst jeg leget med mediacenter var tilbage i 2011 og der havde jeg mange problemer med og få det til og afspille 23,976 aka 24p og DTS lyd. Enten kørte billede fint og lyden var ude af sync, eller var lyden fin og jeg havde lidt små hak hele i filmen.

Er det mulig i dag og få det til og spille max ?

Har pt en NMT "Popcornhour" og det køre 110% smooth, men savner et lidt mere "fancy" UI med cover art/imdb info osv.

Mvh Danni.

Mit setup består idag af en Onkyo 809 og et Samsung PS648005.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 10:00
Hej Danni.< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">

Jeg har selv været berørt af de problemer du nævner. Jeg har et DH61AG board med Intel's onboard grafik kort.
Det har voldt mig mange kvaler og til sidst har jeg købt et nyt grafikkort. Som jeg forstår det er tricket at det skal være et NVIDIA kort, hvilket skulle betyde det understøtter DVXA fuldt ud. Siden jeg fik mit 300 kroners grafikkort kører det Smooth ved 24p video afvikling.

Til top
pgrundl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pgrundl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 10:21
Jeg har med stor success benyttet reclock til at fikse sync problemer (med PowerDVD).

du kan jo altid pille det af igen, hvis det ikke løser dine problemer :) PowerDVD er ihvertfald ikke gået ud af sync siden jeg fik reclock på.
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2009
Sted: Odense , Fyn
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 21:40
Mange tak for info, har fået luret noget mere på nettet her til aften. Ved ikke helt om jeg tør, synes jeg kan finde meget om folk der stadig har problemer med det.

Men måske et Nvidia kort er det der skal til :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu