|
Spørgsmål til lyd fra PS5 til min Denon forstærker |
Besvar |
Forfatter | |
lapo
Bruger Oprettet: 15-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 11:14 |
Hej alle.
Jeg har fornyligt købt en PS5 med disk, for også at kunne afspille min samling af 4K UHD film. Jeg havde i forvejen en Sony UBP X700 afspiller, som hidtil har afspillet mine film. Jeg frakoblede min afspiller, og tilsluttede i stedet PS5 med samme UHS HDMI 2.1 kabel. Nu er det således, at min Denon(AVC X3700H) "sladrer" om lyden den modtager, og viser i displayet f.eks Atmos hvis det er Atmos osv. Min UHD afspiller fungerer problemfrit, og der står også Atmos i min Denons display. Med det samme setup, og valgt Atmos lydspor i filmen menu, gør det sig bare ikke gældende ved afspilning af film fra min PS5? Jeg har været inde i PS5'ens setup, og har valgt "forstærker" som lyd ud. Man kan herefter vælge Dolby, DTS, eller PCM. Her tænker jeg som udgangspunkt at vælge PCM, men har forsøgt alle 3. Der er i PS5 menuen også mulighed for at vælge højtalersetup for din forstærker, dog kun med 7.1 som største konfiguration med alle kanaler rundt om dig......og jeg kører 9.1 med 4 af kanalerne over mig. Mit spørgsmål går på, kan PS5 ikke sende et Atmos signal til min Denon, eller er det bare mig? Synes jeg har prøvet alt, men min Denon 'sladrer' bare om, at den får et DD signal(Dolby Digital), og ikke atmos som min UHD afspiller med nøjagtig samme film, samme HDMI, samme indgang og samme setup osv? Hvad er det jeg har misset? 😅 Håber nogen vil hjælpe 😊 Der skulle jo også gerne komme Atmos lyd ud fra nogle spiltitler? Mvh Redigeret af lapo - 29-Oktober-2021 kl. 11:28 |
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis ikke du har valget at sende bitstream ud af afspiller, så er det afspiller der dekoder Atmos kanalerne, og så registrerer AVR bare at det er Atmos.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
lapo
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Munch. Tak for svar. Jeg har prøvet at indstille det som PCM ud fra min PS5, men forstærkeren registrerer det som vist på nederste billede, hvor min UHD afspillers signal bliver registreret som på øverste billede i min oprindelige post? Når jeg afspiller på min UHD afspiller, og jeg i selve filmens menu vælger Atmos (eller andet), så er det det, som min Denon registrerer. Når jeg gør det samme på PS5, bliver det bare som på nederste billede, altså Dolby Digital surround? Jeg tænker derfor, at det er PS5, der skal konfigureres anderledes? Men jeg mener bare, at jeg har prøvet alt......jeg er lost
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tilsyneladende er det rigtigt fra din PS5 med PCM, når der står dolby digital surround på AVR. Ellers må du bruge ørerne og lytte om du får den rigtige lyd fra Atmos kanalerne. Evt sammenligne med lyden fra din Sony UHD.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Krusty the Clow
Super bruger Oprettet: 27-Juli-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 354 |
Funktioner
Tak(0)
|
nileg
Junior bruger Oprettet: 22-Januar-2012 Status: Offline Point: 33 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den første del af den video, er ikke rigtigt. System/main lyd, skal stå til LPCM. Denne indstilling påvirker kun spil. Derefter skal du, som i videoens sidste del. Afspille en film og rette den til bitsteam i afspillerens settings
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(1)
|
Ja Atmos dkal aktiveres manuelt i indstillingerne for Blu-ray, mens man er i gang med at se filmen. Så sender den bitstream med Atmos videre til dekodning på receiver.
PS5 understøtter ikke Dolby Atmos ud over på Blu-ray, så det må være derfor de ikke har lagt det ind som et generelt menupunkt i hovedmenuen.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
lapo
Funktioner
Tak(0)
|
Hej alle.
Tak for svar og input, jeg sætter pris på det :)
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |