recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til Mediacenter 2005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål til Mediacenter 2005

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til Mediacenter 2005
    Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 09:36

Jeg har lige et par hurtige spørgsmål til MCE 2005.

Hvilket format optager den i?

Er det muligt at brænde DVD med det optagne og afspille det i en alm DVD-afpiller??

kan den afspille Xvid Divx og andre formater, eller kan man installere plugin's for at få det til at køre??

Til top
Kluks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2004
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 09:39

MCE er jo en PC, dermed kan du køre alle codecs som der allerede findes codecs til på PC'en, dvs. DivX, xviD, OggVorbis og mange flere...

Optagelser bliver foretaget i MPEG2 format og ja det er muligt at brænde dem på en DVD og afspille den på en alm DVD afspiller...

Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 09:53

oki.. tak for det hurtige svar...

Damn... nu syntes man pludselig sony hdd/dvd recorderen blev hurtigt gammel.. Ville sq gerne prøve mediacenter et stykke tid for at se om det kan udkonkurrere den "gamle" maskine..

Til top
Kluks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2004
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 10:11

Hvis jeg skal sammenligne med min Kiss DP-558, hvis man ser fuldstændig bort fra de fejl der nu er og kun sammenligner funktionalitet, så er MCE ”Way ahead”!!!!

Om du vil opnå den samme kvalitet i dine optagelser er nok ikke sandsynligt, men det er vel stort set lige gyldigt med det TV signal vi har i dag, dette ændrer sig nok en del når vi får HD-TV.

Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 11:02

ja, tror nu også MCE er fremtiden, -eller forhåbentligt nogle flere løsninger at vælge imellem!! her kunne Nero, PowerDVD og lign. godt snige sig ind med nogle konkurrende produkter til MCE..

Er det egentligt muligt at installere MCE oven på sin winxp pro installation?? jeg ville gerne prøve softwaren på min nuværende PC. mest for at se funktionaliteten og mulighederne med MCE. men det skal selvfølgelig være muligt at bruge WinXp normalt bagefter..

MCE er selvfølgelig også suveræn når man har en gammel Xbox (eller den nye når den kommer, for den sags skyld) stående, man kan jo bruge den som media extender til MCE, det er bare koool

Redigeret af Spunk
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

Er det egentligt muligt at installere MCE oven på sin winxp pro installation?? jeg ville gerne prøve softwaren på min nuværende PC. mest for at se funktionaliteten og mulighederne med MCE. men det skal selvfølgelig være muligt at bruge WinXp normalt bagefter.

Ja det er muligt omend noget besværligt. Metoden er beskrevet på The Green Button.

Men jeg vil dog klart anbefale at installere Windows XP MCE helt fra bunden af i stedet for. Du kan jo stadig bruge WinXP MCE som en alm. WinXP bagefefter.

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Kluks Kluks skrev:

MCE er jo en PC, dermed kan du køre alle codecs som der allerede findes codecs til på PC'en, dvs. DivX, xviD, OggVorbis og mange flere...

Optagelser bliver foretaget i MPEG2 format og ja det er muligt at brænde dem på en DVD og afspille den på en alm DVD afspiller...

Alle MCE optagelser bliver optaget i et specielt format som hedder DVR-MS. Det er dog en normal MPEG-2 fil der er indlejret i DVR-MS + nogle ekstra oplysninger. Selve MPEG-2 encodningen forgår i hardwaren på det analoge tunerkor og belaster dermed ikke CPU'en. DVB sender allerede i MPEG-2 så det kan bare optages mere eller mindre direkte uden encoding.
Men du kan nemt hive MPEG-2 filen ud af DVR-MS filen hvis du skal brænde det. Der findes MCE plug-ins til dette, se her: http://www.mcesoft.nl

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu