|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
morteng ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
![]() Sendt: 12-November-2008 kl. 19:48 |
Jeg har nu endelig fået sat alle højttalerne op (SAT10 fra oktober fælleskøb) og skulle køre Audussey og det virkede fint, jeg er dog i tvivl om nogle af de settings den kom frem til. 1) under frekvenserne står den til: Front 100Hz Center 120Hz Surround 100Hz Subwoofer 120Hz Jeg har ledt forskellige steder uden held, men jeg mener at have læst at frekvenserne skulle hedde noget med 80Hz istedet? 2) De afstande den finder, er det til receiveren eller til lyttepositionerne? For nogle af dem passer ikke helt. Og hvad vil være bedst, at sætte dem til det Onkyoen finder eller de rigtige afstande? 3) Jeg har sat mit tv (508XD) til Optical In 2, hvordan får jeg den assignet til TV? Synes ikke jeg kan finde noget om det i manualen. 4) Der findes så mange "Listening Preset Modes", hvilke er bedst hvornår (jeg ved godt jeg selv kan lytte bedst...), der er så mange og det er umuligt at holde dem op mod hinanden?
På forhånd tak :) Redigeret af morteng - 12-November-2008 kl. 20:10 |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
1) Den skal stå så det ca. passer til hvor langt ned højttaleren rækker SAT10 er en lille højttaler - harbo sound anbefaler selv 120 eller 150hz her: http://www.harbosound.dk/images/Manualer/Surround_guide.pdf 2) Pas 3) Tryk: 'Receiver' > 'Setup' > 'Digital Audio input' indstil som ønsket. det er beskrevet på side 44 i den engelske manual der passende er navngivet 'digital input setup' 4) Der skal ørene nok igang |
|
![]() |
|
morteng ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
![]() |
Okay takker, så fik jeg lyd gennem tv :) Jeg har hørt noget om en "Late night" funktion som skulle dæmpe effekter og øge tale, hvor finder jeg den funktion? |
|
![]() |
|
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
1)
Kig på manualen til dine højtalere og se hvor langt højtalerne går ned i Hz. Da det er sattelithøjtalere kan du med fordel indstille det således, at højtalerne og subben overlapper hinanden. Fx går mine keffer ned til 80 Hz. Jeg har så sat subben til 120 Hz, dvs. de overlapper hinanden i frekvensområdet 80-120 Hz 2) Afstanden den finder er fra din lytteposition dvs. der hvor du har placeret målemikrofonen, til hver enkelt højtaler. 4) Har selv en onkyo 805, og der synes jeg at THX-Cinema fungerer bedst ![]() |
|
|
|
![]() |
|
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
På min fjernbetjening er knappen nederst. Den hedder L Night. Ellers står det i manualen under listening modes ![]() |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jamen så passer det jo det den fandt ud af :) Tak for svarene :) Da jeg endnu ikke har fået investeret i BluRay afspiller eller PopcornHour har jeg ikke rigtig mulighed for at teste HD lydformaterne, jeg kunne dog godt tænke mig en test DVD hvor jeg kan teste DD 5.1 og DTS (som er det bedste en DVD kan byde på?), kan man finde sådan nogle til gratis download? |
|
![]() |
|
![]() |
Iøvrigt så har remoten til 706 LANGT færre knapper end på det "keyboard" der følger med 705 - men det bevirker så at der ikke er en "Late Night" knap - hvor finder jeg den?!
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
I manualen under afsnittet "late night function" side 83. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |