|
Spørgsmål til Oppo BluRay ejere |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Fordi en dedikeret afspiller gør det bedre, det være sig en pladespiller eller CD. Hvis man virkelig lytter til musik, så er streaming no go |
||
![]() |
||
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
|
så har du vist ikke hørt et godt streaming setup
|
||
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Næh :-/ |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12463 |
|
Nej, det har du ikke. Man kan sagtens få eller lave streaming der slet ikke står tilbage for selv den bedste cd-afspiller.
|
||
![]() |
||
jugglerq ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 696 |
|
kan i ikke lave en tråd om hvordan man gør Highend lyd streaming, det lyder yderst interessant, jeg streamer direkte til min Yamaha RX-V1067 Fra min QNAP men hvis der skal et led mere på for at få det til at lyde endnu bedre så høre jeg gerne, beklager Hijack af tråden.
|
||
![]() |
||
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
|
The $299 price tag of the Touch can’t be overestimated. For less than the sales tax on some audio cables the Squeezebox Touch offers wireless, high resolution, bit transparency, touchscreen, very functional remote, and very good sound quality. Although it’s far from perfect the low price, terrific features, and very good sound quality guarantee the Logitech Squeezebox Touch a spot on the Computer Audiophile Suggested Hardware List (C.A.S.H.).
Og det er med den originale meget støjende og dårlige strømforsyning. Med en færdig eller DIY strømforsyning som jeg har bygget til under 500 kr. stiger lydkvaliteten til meget store højder, og med en separat DAC som f.eks. PS Audio DL III som min, er der vist ikke mange cd-afspillere til under 30000 kr der kan hamle op med lyden.
Det var også en svær pille for mig at sluge. Ovenstående setup spiller iøvrigt bedre end den store Logitech Transporter til 18000 kr. |
||
![]() |
||
|
Hvad er cost/benefit? Nu går tråden også på om Oppo,en er god nok til CD afspilning ift dedikeret afspiller. Redigeret af Kampus - 15-Juli-2013 kl. 16:05 |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12463 |
|
Hvad betalte du for din cd-afspiller? |
||
![]() |
||
|
En plov, nypris 7,5k Redigeret af Kampus - 15-Juli-2013 kl. 18:40 |
||
![]() |
||
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
|
Nej. Det var faktisk ikke spørgsmålet, faktisk spurgte jeg ikke endgang om Oppo bluray afspillere lyder godt i det hele taget, jeg spurgte faktisk om hvad Oppo ejerne bruger den analoge udgang til ? Grunden til spørgsmålet var faktisk nysgerrighed for hvor mange der bruger den analoge udgang over i deres surround receiver / processor hvor de fleste volumen kontroller er digitale, med det resultat at de nu kører digital - annalog - digital - annalog, hvilket der sikkert enda er nogen der synes giver bedre lyd ![]() ![]() Ud over det, havde jeg da en bagtanke, om der måske var en der skrev, at det var da en fejl i min opdragelse at jeg aldrig har haft sådan en fyr inden for døren, men hvis jeg gav kaffen og en bio'snak, skulle han da nok lige komme forbi med en under armen, og udvide min horisont . Mine herre - vandet koger..... ![]() MvhE100 |
||
![]() |
||
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
|
Jeg forstår dig godt, fordi ved at køre HDMI er der flere fordele for de dovne, og bruge en masse energi/penge på en analog udgang virker meget langt fra logisk.
Det svarer til at enten bruger man en oldtidssag til surround, eller man ønsker kun god 2 kanalslyd.?? Hvad er så pointen med en superanalog udgang, der så heller ikke kan følge med en normal cd afspiller med en del år på bagen til billigere penge. Men det lyder jo flot. DER SKAL BARE VÆRE ET SUPERLØBEVÆRK MED NUL JITTER MM., fordi der bruges HDMI.....normalt.
|
||
![]() |
||
rtengvad ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
|
Hej E100
Jeg bruger min OPPO 105 som DAC til min aldrende Primare spa21 surround forstærker, som ikke kan dekode de nye formater og heller ikke har hdmi ind. Primaren er forbundet til Oppos analog surround ud samt den dedikerede RCA stereo out, som jeg bruger til musik. Primaren har en pure analog setting, som jeg bruger, og jeg har ikke indtryk af, at den konverterer det analoge signal til digital for at justere lydstyrken. Men det vil jeg da undersøge. Vh Rasmus
Redigeret af rtengvad - 15-Juli-2013 kl. 21:14 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |