|
Spørgsmål til Oppo BluRay ejere |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Sidebemærkning, at volumenkontrollen er digitalt styret, er ikke det samme som at signalet er digitalt. Jeg har indtryk af at der eksisterer en udbredt misforståelse omkring dette. Der findes ret billige integrerede chipsets som fungerer som 8-kanals analog volumenregulering, styret digitalt. Jeg tror ikke problemet med digitalisering af de analoge signaler er helt så udbredt som nogle forum-brugere gerne vil gøre det til. Jeg har indtryk af at de fleste af de receivere der har en Pure Direct eller lignende funktion, hvor bass management er koblet ud, rent faktisk sender signalet analogt igennem, også selv om de ikke alle sammen er lige gode til at udspecificere hvad der rent faktisk sker.
|
|||
![]() |
|||
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
||
Tak for oplysningen ![]() Ved du som gammel Onkyo forhandler, om det forholder sig sådan for min egen processors vedkommende (PR-SC5509) - og er det rigtig forstået at, lige så snart jeg gør brug af rumkorrektionen, er signalet blevet digitaliseret ? Min viden om elektronik ![]() ![]() Mvh E100 |
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12463 |
||
Det er rigtigt forstået. Rumkorrektion foregår per definition digitalt, så straks der er rumkorrektion på, er det IKKE længere analogt, uanset om man bruger Pure Direct, eller hvad det nu kaldes. |
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
||
Det er jeg 98% sikker på at det gør.
Ja!
![]() |
|||
![]() |
|||
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
||
Tak for alle svarene
![]() |
|||
![]() |
|||
kasper bille ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
||
Jeg ved det er en ældre tråd, men jeg melder mig også lige ind.
Jeg har en 105 og en primare spa21 som en anden her i tråden, og da den ikke har HDMI så bruger jeg de analoge udgange og kører det 'råt' ind i forstærkeren, og så bruger jeg stereo udgangen til musik. Umiddelbart synes jeg at den DAC der er i oppo'en er bedre end den i primaren. Jeg havde en pioneer lx71 før, og havde den koblet til på samme måde, og lyden i oppo'en er alligevel en del bedre, surround oplevelsen er større og med et noget bedre dynamisk omfang. Jeg havde en primare CD21 til CD før, og igen så synes jeg at oppo'en gør det en tand bedre, om ikke andet anderledes, men bestemt ikke dårligere, og det var jo ikke en dårlig CD-afspiller jeg havde før. Alt i alt er jeg meget tilfreds med den indtil videre, selvom jeg kun lige har fået den i dag, og lyden er altså rigtig lækker og meget klar i den. Jeg synes dog at netflix osv. er noget bras på den, der er Apple tv en voldsomt meget bedre oplevelse, men det er så også smidt i HDMI indgangen;) Jeg tror at det med lyden kommer meget an på hvilket udstyr man har, for du kan jo godt ressikere at have en surround forstærker med en bedre processor i, men der er jo ikke andet at gøre end at prøve sig frem og se hvad der virker bedst i ens setup. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |